Inginerii Volkswagen, acuzați de furt intelectual în SUA: "VW folosește ilegal tehnologie hibridă dezvoltată pentru Toyota, Hyundai şi Kia"
Un furnizor american susţine că Volkswagen foloseşte ilegal tehnologie hibridă pe care a dezvoltat-o pentru Toyota, Hyundai şi Kia şi cere retragerea de pe piaţă a 6 modele ecologice din SUA.
Volkswagen este pe punctul de a fi implicată într-un nou scandal în Statele Unite, însă de data aceasta nu mai este vorba despre trucarea testelor pentru emisii.
Din contră, constructorul german ar putea avea probleme chiar din cauza tehnologiei folosite pentru modelele sale hibride. Mai exact, compania americană Paice susţine că Volkswagen şi-a însuşit câteva tehnologii hibride proprietare şi că le foloseşte în mod ilegal pe unele modele pe care le comercializează în SUA.
Cele două companii au colaborat în perioada 2001-2004, ocazie cu care Paice a furnizat inginerilor Volkswagen informaţii importante despre patente legate de tehnologia hibridă. Ulterior, Volkswagen a încetat brusc colaborarea cu Paice, iar compania americană susţine că germanii au continuat să folosească tehnologiile sale fără a avea acest drept.
În acest sens, Paice a acţionat Volkswagen în judecată şi a solicitat oprirea de la comercializare a modelelor VW Jetta Turbo Hybrid, Audi A3 e-tron, Audi Q5 Hybrid, Porsche Cayenne S E-Hybrid şi Porsche Panamera S E-Hybrid comercializate în prezent în Statele Unite.
Replica celor de la Volkswagen nu a întârziat să apară, însă nu este vorba despre o negare vehementă a acuzaţiilor. În schimb, avocaţii constructorului german susţin că acuzaţiile celor de la Paice sunt "slabe" şi că procesul este împotriva interesului public.
Paice dezvoltă tehnologii hibride pentru constructori precum Toyota, Hyundai şi Kia.
Via Auto123
-
1.9 TDI, vineri, 20.05.2016 13:03
1.9 TDI a fost copiat (tot un fel de furt) in anii '80 dupa schema unui motor de vapor si redus la scara, normal. A fost folosit pana in 2009. Adica vreo 2 decenii de stors profit ptr ceva mult devalozat fata de investitia initiala.
-
hazard, vineri, 20.05.2016 13:35
eu cred ca aia de la VW isi chelutie prima pe bere si carnati in timp ce altii se chinuie sa arunce cu rahat in ei. Viel Glück! sau Prost ! :))
-
@hazard, vineri, 20.05.2016 13:42
Nu cred ca se chinuie nimeni; e doar o demonstratie pe care pur si simplu n-o poti contrazice cu argumente de bun simt !
-
VW manipuleaza, vineri, 20.05.2016 14:07
Se pare ca-i a doua manipulare marca VAG dupa Dieselgate.
-
VozWagist, vineri, 20.05.2016 15:29
Lol, cica furt intelectual din USA. Pai companiile americane (gen Apple) cu ce se ocupa?? Sau astora le e frica de concurenta?? :))
-
europe.autonews.com, vineri, 20.05.2016 15:31
Volkswagen Group promised to improve profitability, seeking to defuse growing investor criticism in the wake of the scandal. (...) “We are under no doubt that our financial performance needs to improve.", “Volkswagen can and should be the most profitable company in the automotive world.” said Chief Financial Officer Frank Witter. (......) DIN LUME, FRATILOR! CE VISE UMEDE AU ASTIA! Investors have been increasingly critical of the automaker. In addition to TCI’s letter, Norway’s $850 billion wealth fund said earlier this week that it plans to join a class-action suit in Germany against Volkswagen over its disclosure of the scandal.
-
LauCalin, vineri, 20.05.2016 16:09
"Cele două companii au COLABORAT în perioada 2001-2004, ocazie cu care Paice a FURNIZAT inginerilor Volkswagen informaţii importante despre patente legate de tehnologia hibridă. Ulterior, Volkswagen a încetat brusc colaborarea cu Paice, iar compania americană susţine că germanii au continuat să folosească tehnologiile sale fără a avea acest drept." Si VW ce a dat la schimb? Sau americanii au fost atat de prosti incat nu au cerut nimic. Ceea ce este imposibil. Au dat cumva bani, au dat informatii despre TSI sau diesel-uri (ca erau pe val in Europa pe vremea aia si VW urma sa parieze pe ele si in State)? Deci Paice a dat informatii pretioase despre hibrizi. VW ce a dat?
-
@LauCalin, vineri, 20.05.2016 16:34
Ce sa dea la schimb daca Vw a continuat sa foloseasca algoritmii fostului partener FARA un contract semnat? Nu-i clar ca n-au primit nimic? Crezi ca Vw n-ar fi replicat ceva mai mult decat ca acuzatiile sunt "slabe" ? Vw e tepar de meserie. Nu mai incerca sa le oferi scuze. Plangerea Paice suna asa: "From 2001 to 2004, Paice engineers spent over 350 days in Germany sharing its patented hybrid technology with Volkswagen. Paice performed extensive modeling and provided VW all of Paice’s computer modeling and control algorithms. After learning everything it needed from Paice, VW abruptly ended the collaboration and never licensed Paice’s technology. (...) Paice made its mark in the hybrid industry by discovering new ways to maximize fuel efficiency and reduce harmful emissions without sacrificing driving performance. Since 1999, the Abell Foundation, a Baltimore-based charitable organization dedicated to fighting urban poverty and promoting social objectives by investing in progressive local start-up companies, has invested millions of dollars to support Paice’s efforts to develop and promote its innovative hybrid technology. It would be unfair to allow Volkswagen now to deprive Paice of the economic benefit of the inventions Paice has created by selling its infringing vehicles in the US market."
-
zarnesteanu, vineri, 20.05.2016 16:50
Eu intreb doar atat: De ce au tacut inginerii Paice pana acum? De ce abia acum la 12 ani dupa incetarea colaborarii s-au trezit ca VW le-au furat tehnologia?
-
Sursa:Paice, vineri, 20.05.2016 16:58
VW ultimately chose to focus on developing its “clean" diesel vehicles instead of investing adequately in hybrids. However, these diesel vehicles were unable to meet U.S. emissions regulations, and VW installed defeat devices to mask the illegal levels of harmful emissions. In the end, VW had to cheat in its efforts to achieve the same results that Paice’s technology delivered. Now that the VW Group has been forced to stop selling its current diesel vehicle models in the U.S., it has committed to focusing a large part of its future development on hybrid vehicles for the VW, Audi and Porsche brands. Given its refusal to license Paice’s technology, Volkswagen should be excluded from importing its hybrid vehicles into the U.S.
-
LauCalin, vineri, 20.05.2016 17:14
@@LauCalin Boss, gandeste-te putin logic. Tu ai colabora cu mine daca nu as avea nimic sa-ti ofer? Suntem frati cumva? Colaboram pe ochi frumosi? Asa si in cazul de fata.
-
@LauCalin, vineri, 20.05.2016 17:31
Le arata tehnologia in ideea ca-i vor convinge s-o foloseasca si apoi vor avea cota parte din fiecare unitate vanduta. Nu s-a intamplat asa.
-
LauCalin, vineri, 20.05.2016 17:48
Din moment ce ai bătut palma ca sa faci o treaba cu un colaborator, nu este vorba de convingere. Compania aia nu a mers la VW in ideea de la arata ce au ei disponibil, ca sa le vândă ceva. Nu vindeau nimic la VW. Ci colaborau cu ei.Eu as vrea sa stiu ce a dat VW la schimb. Aici e problema.
-
@LauCalin, vineri, 20.05.2016 17:51
"Colaborare"? Asta nu-i argumentare. Te joci cu cuvintele.
-
ioi, vineri, 20.05.2016 19:14
Asta seamana cu scandalul dintre Nissan si Panoz, cand Panoz i-a dat in judecata pe cei de la Nissan ca le-au furat conceptul DeltaWing. Dupa ce au colaborat cu Panoz, cei de la Nissan s-au retras impreuna cu conceptul.
-
LauCalin, vineri, 20.05.2016 19:45
"Cele două companii au colaborat în perioada 2001-2004, ocazie cu care Paice a furnizat inginerilor Volkswagen informaţii importante..." Nu stiu cine se joaca mai mult. Din stire asta aflam, ca au colaborat.
-
@LauCalin, vineri, 20.05.2016 20:01
Sunt rare cazurile in care mass-media traduce mot-a-mot un comunicat de presa. Exista diverse interpretari. Tocmai de aceea atasat la comentariul de la 16:34 am pus comunicatul original Paice. Nu cunosti limba engleza? "From 2001 to 2004, Paice engineers spent over 350 days in Germany sharing its patented hybrid technology with Volkswagen." TRADUCERE: Din 2001 pana in 2004, inginerii Paice au petrecut peste 350 de zile in Germania, dezvaluind tehnologia hibrida patentata celor de la Vw.
-
dan_grc, vineri, 20.05.2016 20:17
In ritmul asta americanii vor epuiza stocul planificat de procese pentru urmatorii 10 ani, macar sa schimbe marca, tot VW...?
-
G, vineri, 20.05.2016 20:37
Băi, volkswagăne, când unii te dau în judecată acuzându-te (din nou) de furt, tu răspunzi că „procesul este împotriva interesului public”? Oare nesimțirea acestor nemți chiar nu mai are nicio limită?
-
Dre, vineri, 20.05.2016 21:38
Astia de la Paice nu vor sa-i lase in SUA sa vanda hibride, in Europa pare ca nu au o problema. Asta suna a interese mari acolo din partea celorlalti constructori. Astia din SUA se cam simt amenintati sau pur si simplu nu doresc ca un constructor european sa aiba acolo vanzari semnificative. Aia cu poluarea este o mare vraja pe care nici americanii in sine nu o cred sau intereseaza atat de mult. Prea multe rascoliri pe acolo in ultimul timp, credeam ca vizita cu merkel a mai calmat spiritele.
-
LauCalin, sâmbătă, 21.05.2016 10:56
@@LauCalin Am inteles din prima ce vrei sa zici. Insa este absurd sa spui ca Paice le-a dat celor de la VW informatii despre tehnologii hibride, fara ca ei sa primeasca nimic in schimb. Practic, conform acesteti stiri si a ce spui tu, Paice a facut o pomana pentru dei de la VW, ca niste buni samariteni. Ceea este total absurd intr-o lume a afacerilor unde se invart miliarde de dolari zilnic si vorbim de niste informatii strict secrete. In acest caz, daca Paice ar fi dat "cu papagalul" celor de la VW... la o bere daca au facut-o intr-un mod mai putin vizibil, poate ca ar trebui sa se autosesizeze marcile cu care a colaborat Paice pentru acele tehnologii, adica Toyota, Hyundai si Kia, pentru divulgare de proiecte secrete concurentei. Si sa-i ia la rost. Deci stirea e ambigua si se spun informatii pe jumatate. Pe de alta parte e vorba de anchete interne care in mod normal nu sunt divulgate, mai ales presei. @zarnesteanu, motivul pentru care Paice nu a zis nimic pana acum este pentru ca hibrizii lui VW sunt mai bine vazuti pe piata de 3-4 ani. Pentru Paice, VW nu reprezenta... o amenintare daca se poate spune asa, pana acum. In plus, scandalul Dieselgate i-a facut pe cei de la VW mai vulnerabili. Deci dati la ficat cat inca e la pamant! Da-i pana nu mai misca, da-l in spanac de neamt jogos! :)))
-
@LauCalin, duminică, 22.05.2016 19:13
Explicatia am dat-o la 20.05.2016, 17:31 Ce pot sa spun mai mult de atat, decat ca ai inceput iar s-o dai pe conspiratii ieftine, ca de obicei, iar zarnasteanu, zis mascarasteanu imi va da probabil vreun trilion de voturi negative in urmatoarele 10 secunde.
-
oli, luni, 23.05.2016 17:53
totusi americanii nu sunt un etalon al calitatii si corectitudinii competitionale, sa ne uitam de "corectitudinea" lor din industria it, farma, alimentara, ce produse impun pe piata. Acum se discuta acordul TTIP intre USA si UE in care ei tin cu dintii de scaderea standardelor de calitate pentru ca altfel au mult de pierdut in raport cu UE. Incearca sa joace murdar, cumva dand de inteles ca toate produsele din UE sunt indoielnice. VW a furat dar sa nu uitam ca au cel mai mare buget de cercetare din lume si datorita lor si restu s-au pus pe munca, francezii, italienii, asiaticii, americanii. Masinile inainte de boomul VW aratau ca dracu la interior, ei au ridicat standardul. Si da, nu sunt fun vw, am reno :)
-
Koenigsegg Regera, marţi, 24.05.2016 09:45
@oli Au cel mai mare buget de cercetare. Asa, si? Ce au facut cu el? Au oferit cumva tehnologii care au spart toate canoanele? Ia interesat sa schimbe in bine lumea? Nu. Ok, fiecare cu strategia lui prietene, dar nu ne poti spune noua ca din cauza lor s-au pus restul pe munca. Sa uitam atitudinea conducerii VAG de acum 6-7 ani, cand spuneau ca electricele n-au viabilitate imediata si nu-i intereseaza sa bage prea multi bani in asa ceva? Stateau in zona de confort, satisfacuti cu boomul vanzarilor diesel. "Bluemotion", vezi doamne ! "curate"! Tehnologie frate! Asta desi existau pionieri pe zona full-electric care trageau tot greul: Nissan, PSA, Renault, Mitsubishi etc. Nu, nu cred ca Vw "i-a pus"...
-
@ Koenigsegg Regera, marţi, 24.05.2016 11:58
pai daca te gandesti unde era vw acum 20 de ani eu zic ca au facut progrese, daca imi amintesc bine prin anii 90 opel era peste ei, fiat, psa la fel. Plus ca s-au adaptat vremurilor mult mai repede fata de concurenta si aici ma gandesc in special la "feeling", cum se conduce masina, cat de practica e, cum se simt materialele. Eu zic ca la capitolul asta a fost peste concurenta in ultimii 10 ani. Plus motoarele astea blamate, cine mai are 200-300 de cai cum au ei pe tdi. Nu iti trebuie atat dar daca lumea a cerut ei au stiut sa profite, indiferent daca polueaza sau nu, dovada ca omu de rand nu a luat asa in seama scandalul. Ce e pacat ca in fuga lor pentru primul loc cu aceste jmecherii au facut o competitie neloiala si ceilalti au fost afectati, unii aproape de faliment si sper sa plateasca pentru asta dar trebuie sa recunoastem ca au facut si lucruri bune. Ca exemplu uite alfa, pana acu 4 ani vindea 159-le ala obosit, cu concurenta de la bmw si audi au reusit si ei sa scoata ceva frumos. Deci concurenta e foarte buna, ca vw a facut concurenta neloiala e alta treaba, sa plateasca. Daca nu era vw iar aveam masini scoase la aproape 10 ani modelul, cum faceau francezii si italienii, nu zic ca vw la 2 ani faceliftu, dar nici 10 ani da-o drac.
-
Koenigsegg Regera, marţi, 24.05.2016 15:50
Strategia lor nu s-a axat atat pe tehnologii de frontiera, ci pe minciuni, furt, marketing agresiv si forta data de cele 12 marci - singurul concern care include atat de multe branduri. Si stai linistit ca sunt destule concerne auto care au motoare diesel de 200-300 de cai in portofoliu. 3.0 dci V6 240cp sau mai nou 300-400cp (R-N, infiniti), 2.2 hdi 204cp (PSA), 2.0 tdci 210cp (ford) etc. Ingrijorarea oamenilor se vede si in scaderea continua la bursa, degeaba incerci sa te amagesti ca "omu de rand" (nearticulat, ca sade mai bine in sub-cultura vw) nu-i afectat. Ba intreaga societate a fost afectata negativ, iar asta-i singurul impuls adevarat pe care l-a dat VAG industriei...pentru ca din cenusa cresc cei mai verzi si mai roditori copaci. Si n-ar trebui sa indraznesti sa mentionezi italienii si francezii, cat timp am mentionat electricele si exista primul comentariu, care-i mai mult decat elocvent si ne aduce aminte de perioada 2002 -2003 cand a aparut tehnologia common-rail, mult mai moderna, la Renault, PSA si Fiat, iar nemtii de la Volkswagen au continuat sa incaseze pe bani pe sistemul pompe duze - o tehnologie invechita, zgomotoasa, mancatoare de ulei, dar acoperita de un marketing desantat - sa ne amintim doar vrajeala mediatizata cu acea Fabia cu 1 milion de km in 4 ani... Ce-ti trebuie mai mult de atat? Da-ti jos ochelarii de cal. PS:"jmecherii" sau smecherii? mai incearca! :)
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Cum altfel decat prin furt (nu conteaza de ce natura) sa ajunga Volkswagen unde este, cand nivelul de creativitate e aproape de zero. Un reminder: 1.9 TDI - Intruchiparea ciorbei reincalzite, a ursului care moare, dar nu mai moare etc