Inginerii Renault au dezvoltat transmisia sistemului E-Tech Hybrid cu ajutorul pieselor Lego
Piesele Lego au jucat un rol vital în dezvoltarea transmisiei folosite de Renault pentru sistemul de propulse E-Tech Hybrid. Acesta echipează modele precum Clio, Captur și Megane.
În toamna anului trecut, Renault a lansat noile Clio și Captur echipate cu un sistem de propulsie E-Tech. Acesta este disponibil în versiune Hybrid pentru Clio și Plug-in Hybrid pentru Captur.
Sistemul este compus dintr-un motor de 1.6 litri, pe benzină, o unitate electrică, un starter-generator și o transmisie inovatoare multimodală, fără ambreiaj. Aceasta din urmă este subiectul pricipal al materialului de față.
Pe scurt, cutia de viteze gândită de Renault nu are trepte de viteze convenționale, ci 15 moduri de funcționare care sunt schimbate în permanență între ele pentru a menține nivelul cel mai eficient al turației motorului, cuplului și a angrenajelor din cutia de viteze.
Însă puțină lume știe că dezvoltarea acestei transmisii a implicat și construirea unui model din piese Lego.
"Când mi-am văzut fiul jucându-se cu piese Lego Technic, mi-am spus că nu este foarte departe de ce mi-aș dori eu să fac. Așa că am cumpărat tot ce aveam nevoie, bucată cu bucată, pentru a avea toate elementele de asamblare," a dezvăluit Nicolas Fremau, inginer Renault.
Fremau a finalizat modelul la scară în 20 de ore și mai apoi l-a prezentat în fața mai marilor companiei. "S-au plimbat pe lângă model, l-au atins și l-au simțit ca pe o piesă reală. Și îmi voi aminti întotdeauna răspunsul lui Gerard Detourbet: 'Dacă o putem face din piese Lego, va funcționa și în realitate' " a mai spus el.
După 18 luni de muncă, modelul din Lego a evoluat la stadiul de piesă reală, funcțională.
via Renault
ok, in mai putin de 2 luni acelasi articol cam aiurea