Infrastructura viitorului: Nemții încep să își construiască prima autostradă pentru camioane electrice
Siemens va construi prima autostradă pentru camioane electrice din Germania. Pentru început, proiectul reprezintă o porțiune electrică de 10 kilometri a autostrăzii A5.
Dacă producătorii auto din Vest se pregătesc intens pentru era mașinilor electrice și autonome, autoritățile din Occident nu stau cu mâinile în sân și dezvoltă infrastructura necesară pentru vehiculele viitorului.
Este cazul Germaniei, care anunță, după cel mai mare complex de încărcare a electricelor din lume , că autostrada A5 va avea o porțiune dedicată camioanelor electrice pe o lungime de 10 kilometri. Proiectul a fost atribuit companiei Siemens, urmând să fie finalizat anul viitor. Costul investiției nu a fost dezvăluit.
Siemens nu este la prima ispravă de acest fel. Anul trecut, nemții au testat în Suedia o porțiune de doi kilometri de autostradă electrică pentru camioane în parteneriat cu Scania.
Conceptul eHighway al celor de la Siemens a fost prezentat inițial în 2012, iar acum va fi implementat în Germania. Compania se va ocupa de planificarea, construcția și, opțional, de întreținerea autostrăzii electrice.
Reprezentanții companiei spun că eHighway reduce la jumătate consumul de energie al camioanelor, în timp ce poluarea aerului va fi semnificativ mai mică.
Via Insideevs
Mai bine fac direct camioane electrice sau hibride. Daca la noi in Romania nu avem in autostrazi, in Germania sunt cele mai proaste dintre tarile fondatoare UE si sunt mereu in reparatie. Zonele alea nelimitate exista doar pe portiuni infime, in schimb portiunile in care viteza maxima e 60 sau 80 sunt cu duiumul. La asta se adauga STAU-urile care-s la orice ora, inclusiv la pranz in jurul oraselor mari. Si nu o zic din povestite, am circulat destul prin Europa in ultimii 10 ani.