Informații neoficiale: Tesla dezvoltă o baterie ieftină care îi va permite să vândă mașini electrice la prețuri similare cu mașinile cu motoare cu combustie
Tesla dezvoltă în China o baterie ieftină fără colbalt care îi va permite să vândă mașini electrice la prețuri foarte apropiate de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă, potrivit presei internaționale.
Elon Musk a anunțat la începutul acestui an că va prezenta la sfârșitul lunii mai o evoluție majoră în domeniul bateriilor pentru mașini electrice, fără să ofere informații suplimentare în acest sens.
Între timp, evenimentul a fost amânat cu o lună, însă agenția de presă Reuters a intrat în posesia unor informații importante cu privire la plaurile constructorului american.
Sursa citată menționează că Tesla a inițiat un parteneriat cu producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL), unul dintre principalii furnizori de baterii din lume. Cele două companii au lucrat împreună la dezvoltarea unei baterii care iese în evidență prin costurile mici de producție și durata de viața ridicată.
Noua baterie dezvoltată de Tesla și CATL se bazează pe utilizarea unei cantități foarte mici de cobalt sau chiar nu utilizează deloc cobalt, cel mai scump material folosit în mod tradițional pentru baterii.
În schimb, inginerii mizează pe aditivi chimici și materiale care pot permite stocarea unei cantități mai mari de energie în baterie. De asemenea, CATL a dezvoltat o metodă mai simplă și mai ieftină pentru "împachetarea" celulelor numită cell-to-pack, care are ca efect o reducere a masei.
Noul tip de baterie are un cost de producție de numai 60 de dolari / kWh, mult sub pragul de 100 de dolari / kWh considerat esențial pentru că prețurile mașinilor electrice să fie apropiate de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă.
De asemenea, noul proces de producție va permite unei astfel de baterii să aibă o durată de viață estimată la 1.6 milioane de kilometri.
Tesla va începe implementarea noii baterii spre finalul acestui an sau la începutul anului viitor, iar aceasta va fi utilizată inițial pe versiunea Model 3 comercializată pe piața din China. Ulterior, după ce tehnologia va fi îmbunătățită pe baza experienței acumulată în China, noua bterie va fi disponibilă pentru modelele Tesla comercializate și pe piețele din Europa și Statele Unite.
Via Reuters
In acest context, reamintim si informatia aparuta in urma cu cca. 3 luni: Costurile bateriilor de acumulatori ale companiei Tesla au atins 158,27 USD / kWh, în anul 2019 - insideevs.com 25.02.2020 https://insideevs.com/news/400529/tesla-battery-costs-dropping/