Informații despre noua generație Hyundai i10: modelul de oraș va va avea un design inspirat de la i30 și o gardă la sol mai joasă
Noua generație Hyundai i10 va împrumuta o serie de elemente de design de la i30 și va avea o gardă la sol mai coborâtă, în timp ce unele motorizări vor fi preluate de la "fratele" Kia Picanto.
Actuala generație Hyundai i10 este pe piața europeană din 2013, motiv pentru care constructorul sud-coreean pregătește o serie de îmbunătățiri.
Un prototip al noii generații a fost deja văzut în timpul unor teste sub camuflaj, iar acestea scot în evidență că designul părții frontale va suferi o serie de modificări.
i10 va prelua astfel elemente estetice de la modelul compact i30 și, în același timp, va avea o lățime mai mare decât în prezent, în timp ce garda la sol va fi mai coborâtă.
Pentru moment nu există informații concrete despre interior, însă presa britanică anticipează o creștere a calificații materialelor și introducerea unor elemente noi cum ar fi încărcarea wireless a telefonului sau câteva sisteme de asistentă.
În schimb, nu vor exista surprize majore în privința gamei de motorizări. Cel mai probabil, noul Hyundai i10 va utiliza în continuare motorul de 1.0 litri cu trei cilindri și unitatea de 1.2 litri cu patru cilindri, iar la acestea s-ar putea adăuga un propulsor turbo de 1.0 litri care va fi împrumutat de la Kia Picanto. De altfel, i10 și Picanto sunt dezvoltate pe aceeași platformă, ca parte a parteneriatului dintre Hyundai și Kia.
Detalii concrete despre noua generație Hyundai i10 sunt așteptate mai aproape de lansarea oficială, care va avea loc în cursul anului viitor.
Via Autocar
Achtung la traduceri, AM -- fiindcă *the new model will be lower and wider than the outgoing car* NU înseamnă că ar avea garda la sol mai mică !!! ...Gardă la sol care-i oricum cam joasă la actualul i10 (are și roți/pasaje mici + e cam înalt la 1,50 m... de unde și f. probabila scădere-n înălțime.) În rest, mă miră absența unei versiuni electrice și/sau hibride, fiindcă: 1. Piticii urbani ar trebui să fie segmentul EV-predilect și nu tancurile tip e-tron, XTesla ori EQC. 2. Hyundai / Kia au avans tehnologic en-gros pe felia (PH)EV și ar fi aberant ca doar un prăpădit ca mine :-) să observe riscul pierderii unei piețe-n creștere previzibilă (v. Citygo-Mii-Smart electrice.)