Informații despre noile versiuni X3 xDrive20d și X4 xDrive20d: motor diesel de 2.0 litri și sistem mild-hybrid la 48V
BMW a publicat o serie de informații referitoare la noile versiuni mild-hybrid X3 xDrive20d și X4 xDrive20d. Ambele SUV-uri sunt echipate cu un sistem electric la 48V și promit un consum de carburant mai mic cu până la 0.3 litri/100 de kilometri comparativ cu vechile versiuni.
În toamna anului trecut, BMW a introdus în gama Seria 5 o versiune diesel echipată cu un sistem mild-hybrid la 48V. Tehnologia a fost introdusă pe varianta 520d, iar în momentul lansării, producătorul german a menționat că ulterior o vom vedea și pe alte modele din portofoliu.
La începutul acestui an, producătorul german a anunțat versiuni mild-hybrid pentru X3 și X4, însă oficialii bavarezi nu au oferit și detalii complete. Acum, BMW a publicat informațiile referitoare la noile X3 xDrive20d și X4 xDrive20d.
Ambele variante sunt echipate cu motorul diesel de 2.0 litri care oferă 190 de cai putere la 4.000 rpm și 400 Nm între 1.650 și 2.500 rpm. Alături de motorul cu ardere internă se află și un sistem mild-hybrid la 48V. Tehnologia include un starter-generator capabil să suțină motorul diesel la pornirea de pe loc sau în momentul în care șoferul accelerează puternic (are ca scop eliminarea fenomenului numit turbo lag).
Resursele unității diesel vor fi gestionate de o cutie automată cu opt trepte și de un sistem de tracțiune integrală xDrive.
În aceste condiții, atât BMW X3 xDrive20d, cât și BMW X4 xDrive20d vor accelera de la 0 la 100 km/h în 7.9 secunde, cu 0.1 secunde mai rapid față de vechile versiuni. În același timp, consumul mediu de carburant este cuprins în intervalul 4.8 și 5.1 litri/100 de kilometri, valorile fiind mai mici cu 0.3 litri/100 de kilometri comparativ cu versiunile fără sistem mild-hybrid.
Cand ai o asemenea magaoaie de masina de peste 2 tone, sa poti sa ai acceleratii fulminante, confort, caldura sau racoare in habitaclu, viteza, autonomie, fiabilitate, si toate astea cu un consum de 4.8 L/100 de km, asa ceva se poate la ora actuala NUMAI cand sub capota rontzaie un motor DIESEL. Sper ca n-o sa se gaseasca niciun zevzec sa nege evidentza. De aceea, n-o sa va suparati cand va reamintesc ca zi de zi, Diesel deasupra tuturor!