Inedit: masina cu un cal putere veritabil

Publicat joi, 08.05.2008 18:37 de Mircea Meșter

Un inventator iranian a inventat masina propulsata de un cal putere adevarat. Aceasta ajunge la viteze de top de 80 km/h!

De obicei, atunci cand ne referim la cai putere, prima imagine pe care o vedem este cea a unui supercar sportiv foarte potent. Abdolhadi Mirhejazi, un inventator din Iran, tine insa se contrazica imaginile clasice si a creat prima masina din lume cu un cal putere. Si aici e vorba de un cal adevarat.

Botezata "Naturmobil", masina gandita de Mirhejazi este propulsata de un cal care merge pe o banda rulanta in interiorul acesteia, energia dezvoltata fiind stocata si utilizata ulterior. Foarte interesant este faptul ca energia dezvoltata de "calul putere" propulseaza masina oferind insa energia electrica necesara sistemelor optice si functionarii celor doua monitoare care arata viteza si temperatura interioara. Totul se intampla sub o "caroserie" din fibra de sticla, forma ciudata a vehiculului neimpiedecandu-l pe acesta sa ajunga la viteze de top de 80 km/h.

Sistemul dezvoltat de inventatorul iranian este mult mai complex decat va puteti inchupui. Astfel, masina detine un pachet de senzori care monitorizeaza temperatura la nivelul pieptului calului si care il averizeaza pe sofer ca acesta are nevoie de o pauza. In acel moment, un alt senzor trece propulsia pe "full-electric", bateria incarcata avand o autonomie de circa 20 de minute.

"Naturmobil-ul a fost conceput si construit pentru a atrage atentia", spune creatorul masinii de un cal putere. Acesta a trecut cu noua sa creatie pe la Saloanele de Inventica de la Dubai si Geneva, reusind chiar sa isi adjudece una dintre diplomele acordate celor mai reusite proiecte expuse in Elvetia. proiectul a reusit sa capteze atentia juriului mai ales prin faptul ca nici confortul "motorului" nu a fost uitat. Astfel, calul are la dispozitie, in interiorul Naturmobil-ului, o intreaga gama de sisteme de furajare si de pungi care il hranesc pe acesta, respectiv il ajuta pe iranian sa mentina aspectul interior al masinii.

Printre proiectele de viitor ale lui Abdolhadi Mirhejazi se numara un Naturmobil cu patru "cai putere" care va fi utilizat la transportul turistilor in Dubai.

via | Ecofriend 

  • flameburn, vineri, 09.05.2008 01:00
    :)

    tractiune 4x4 balegoasa, 5kg furaje/ 100km, 0-100 (niciodata, este limitata la 80),norme poluare 0, sistem "go home" (in caz ca soferul e baut), vedere pe timp de noapte, comanda vocala.Garantie 12 ani, fara numar de km.

  • Alex, vineri, 09.05.2008 05:00
    dadada

    Formidabil! Felicitari !

  • x, vineri, 09.05.2008 07:55
    super tare frate

    dar oare cum merge calul ala asa,inchis intr-un spatiu? cumva ii pune un "morcove" in fata,la o distanta de cativa cm si cand calul vrea sa ajunga la el,acesta se misca? e tare inventia

  • x, vineri, 09.05.2008 08:21
    x

    uni oameni chiar nu au ce face, pe bunee tare oricum!

  • Raul, vineri, 09.05.2008 08:53
    Tuning

    in curand varianta modificata de Je Design, un kit aerodinamic Reiger, si sa faca EA patch pentru Need for Speed Pro street....

  • boss, vineri, 09.05.2008 09:07
    :))

    forte tare :))

  • dragosh, vineri, 09.05.2008 09:17
    logan

    posesori si iubitori de logan ... sariti."break si pick-up cand apare?""dar SUV?"

  • Theo, vineri, 09.05.2008 09:24
    Zau?

    Soferu si pasageru nu par a fi izolati de "motor". Cum fac cand aerul din habitaclu se umple de o mare basina? Mai greu e cand dai intr-o groapa si se dezechilibreaza calu, sau cand la 80/h iti sare un caine in fata si tre sa pui frana. O sa vezi calu navalind printre scaune: "Ce s-a intamplat? L-ai lovit?". Inca nu e de viitor, dar .... cine stie? :D

  • ~!~TEXAN~!~, vineri, 09.05.2008 10:13
    ha ha

    Da si el un scartz ?

  • Mihai, vineri, 09.05.2008 10:14
    Mdaaaa

    Cred ca masina asta va fi folositoare doar pentru "ca calu" sa se transporte singur. Parerea mea

  • gigi, vineri, 09.05.2008 11:40
    0TV

    Automarket a devenit un fel de 0TV sau DDTV.

  • Miahy, vineri, 09.05.2008 11:46
    ok....

    Intrebarea mea este: CUM DREAQ PUNE FRANA?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

  • pharao, vineri, 09.05.2008 11:55
    wow

    senzatioal ar fi ca input-ul sa fie de un cal putere si output-ul sa fie ma mare de un cal putere.:)anyway, felicitari!

  • jan, vineri, 09.05.2008 13:29
    frane pe disc

    daca va uitati mai atent la poze ve-ti vedea sistemul de franare pe disc !!!! frane pe disc ?? frana mai buna k si la logan...........:P. glumeam, oricum e cam aiurea. io am vazut masina dar cu puterea intre 1 si 4 oameni care pedalau in interiorul masini. in fine..........este tare stirea..........numa bine

  • ignis, vineri, 09.05.2008 13:34
    80 km/h

    Vieza se poate depăşi simplu. Se iau 5 şoferi de BMW care au depăşi viteza legală, se bagă în locul calului, se pun câteva doze de red bull, li se spune că primesc carnetul dacă depăşesc 150 km/h, dacă nu sunt cocălari vitezomani impotenţi şi se dă bătaie. Să vezi ce viteză prinde maşina :))

  • Ironwin, vineri, 09.05.2008 13:46
    super..

    La accelerare si franare calul este asigurat mai greu este la balansul lateral adica la curbe si gropi.Franarea se face foarte simplu la fel ca la orice masina fara servo.Si sigur puterea la roata este mai mare de un cal,nu poti transporta 1 tona(cel putin) cu 80 la ora fara sa ai o mica herghelie in spate. Oricum ideea este super, propun dezvoltarea ei si aplicarea in fermele de cai din Romania,unde sa puna caii (eventual si vacile,porcii etc) pe banda sa produca curent ecologic.Ma duc acum la OSIM sa inregistrez ideea.

  • dani, vineri, 09.05.2008 15:01

    cred ca ii pun si catalizator la cal ca si ala emite noxe...mai mult le emite in habitaclu ceea ce nu e bine. si inca o intrebare ...frana o sa fie pe sistemul "Flintstones"???

  • bury, vineri, 09.05.2008 16:28
    frane

    franele sunt asigurate prin potcoave BREMBO..special facut pentru astfel de autoturisme.....si unde mai pui k pleaca si cu scartz..:))

  • Vladimir, vineri, 09.05.2008 23:59
    Sa speram ca nu

    Daca cumva calul se satura de alergat intr-o depasire ???

  • kostyshor, sâmbătă, 10.05.2008 11:12
    ntz,ntz,ntz

    se putea sa nu zica cineva ceva de logan?

  • soso_70, sâmbătă, 10.05.2008 12:29
    caii

    EXTRAORDINAR SUPER-cu hamstrii cand sa va face ?am 2 hamsterii sa-i las sa se reproduca?

  • cata, sâmbătă, 10.05.2008 18:48
    vizitiu

    da cine il mana pe cal? ca ala sta in fata.... daca nu mai vrea calul sa mearga?

  • hhh, duminică, 11.05.2008 22:56
    ha,ha

    Sa plece cu scartz ? :))) eu cred ca pleaca cu PARTZ !!!

  • BB, luni, 12.05.2008 14:49
    super-eco

    Stirea este intr-adevar de senzatie, insa din pacate majoritatea nu au inteles exact esentialul, si anume ca (totusi) sunt oameni in lume care cauta deja alternative terminarii rezervelor mondiale de petrol (care dupa cum zic unii ar mai ajunge doar pt. aprox 20 de ani!)

  • redundant, luni, 12.05.2008 17:47
    haha

    un cal putoare trebuia sa se puna titlul (mai ales vara cand trage cate o balega in incinta) :)

  • asmaticu, marţi, 13.05.2008 13:34
    Brand

    in ro se va vinde sub numerele : Carutza 1300 sau 1600 sau Diesel(turbo)

  • Emil, miercuri, 14.05.2008 17:01
    1 cak putere

    Important nu este calul real ci puterea lui. Deci pentru 80 Km/oră ar fi suficient un motorde sub 75 kgm/s ceea ce mi se pare deosebit. Pe când poate industria sa egaleze performanşa?

  • Calin, joi, 15.05.2008 10:07

    daca sunt oameni care cauta alternative mai ieftine la solutiile actuale de deplasare ar trebui sa mai cautam...in cazu in care chiar ajungem sa nu mai avem benzina si nici un fel de alt combustibil, atunci mai bine ma plimb cu calu... ........in alta ordine de idei....adica in aceiasi nota nostima a mesajelor de pana acum...si io imi doresc o masina din asta, sa ma opresc la semafor sa traga calul un bas din subwooferul lui, sa plecam cu scrasnet de dinti, sa ies in week-end la iarba werde si io nu imi voi spala masina ci voi scoate "motorul" la pascut

  • Dukat, vineri, 16.05.2008 18:44

    Aici se clarifica cateva lucruri. The way it works is really quite simple. In the back of the Naturmobil we’ve fixed a special treadmill, to which the horse is strapped (quite comfortably, don’t worry!). When the driver’s in his seat, a pneumatic system will lift the front of treadmill slightly and the clever horse will walk automatically. The power of his walking then activates an impressive 36 gear gearbox. Naturmobil can reach speeds of 25 to 30km/h, but potentially, on a long and straight path, it can reach 70 to 80km/h. Before you ask, no, the horse is never uncomfortable in the Naturmobil. In fact, the horse is very comfortable! We’ve introduced a unique and advanced suspension system, with sensors to control the temperature of the horse’s body. If the horse gets too warm, or tired, an electronic switch will stop the treadmill in action. In cases such as this, a small DC motor will run the Naturmobil to a convenient pace, helping the horse to run it easily. Inside the Naturmobil, we’ve also added three suitable containers for water and food, so your friend never goes hungry or thirsty. Wondering about the doo-doo? All ‘refuse’ is collected automatically, so you’ll never mess up any roads!

  • Hi Hi Hi, joi, 12.03.2015 22:59

    La noi, circula calul putere cu saculet la poponeata,- la cel lichid ,cum se rezolva, n-am vazut . Iepelor interzis ! Acolo, colectarea reziduurilor este mai complicat/poate se tubeaza!