Industria auto germană contraatacă: "O electrică poate fi mai nocivă pentru mediu decât un diesel modern"
Președintele VDA, Asociația Industriei Auto din Germania, susține că energia electrică generată prin arderea cărbunilor nu ajută deloc mediul, chiar dacă ulterior aceasta este folosită de mașinile electrice care nu emit noxe.
După un start modest de carieră de piață, modelele electrice dezvoltate de mărcile germane vor lua avânt și vor reprezenta în următorii 10 ani o alternativă viabilă și preferată de mulți clienți în defavoarea mașinilor cu motoare termice. Aceasta este prognoza VDA, Asociația Industriei Auto din Germania, care susține că eforturile și investițiile pe care le realizează producătorii auto pentru a dezvolta infrastructura dedicată mașinilor electrice își va arăta roadele mai repede decât era preconizat.
"În 2025, una dintre fiecare patru sau cinci mașini vândute în Germania va fi un model electric. Suntem convinși că dezvoltarea își va grăbi considerabil ritmul, astfel că între 15 și 25% dintre mașinile comercializate peste 10 ani vor fi full-electrice", a declarat Matthias Wissmann, președintele VDA, într-o conferință care a avut loc la Berlin.
Cifrele brute arată că industria germană investește 40 de miliarde de euro în dezvoltarea mașinilor electrice și a infrastructurii dedicate acestora. Cel mai intens semnal în acest sens a venit în cursul săptămânii trecute, când un grup de producători auto condus de VW Group, BMW și Daimler a anunțat că va investi serios în dezvoltarea unei rețele de încărcare dedicate la nivel european.
Angajații sunt marea problemă a trecerii de la benzină la electrice
Conform VDA, una dintre problemele cu care se confruntă constructorii auto este legată de faptul că reorientarea bruscă a industriei dinspre benzină și diesel spre electrice ar afecta sute de mii de angajați la nivel mondial. "Nu poți să renunți peste noapte la atâția angajați care produc motoare termice la nivel mondial. E nevoie de o perioadă în care trecerea să fie realizată fără șocuri de acest tip", spune Wissmann.
Când electricele sunt mai nocive decât un diesel modern
Președintele VDA nu a ezitat să atace voalat strategia Tesla și să expună o opinie interesantă legată de modul în care mașinile electrice poluează indirect în momentul producerii energiei de care acestea au nevoie pentru a funcționa: "Industria auto nu este ca o companie nouă care poate constant să adune fonduri, în ciuda pierderilor persistente. O mașină electrică a cărei baterie este încărcată de electricitate produsă prin arderea cărbunilor este mai nocivă pentru mediu decât un diesel modern".
via Automotive News
Imi vine greu sa cred ca o masina electrica e mai nociva decat o masina diesel/benzina.Si chiar daca ar fi asa, aceste centrale sunt construite la distanta de orase.Deci o masina electrica scade nivelul de poluare din orase.Acolo unde majoritatea locuim si respiram.Asa ca acest Wissman sa ne lase cu vrajeala asta ieftina.Daca cineva il cauta prin buzunare, s-ar putea sa gaseasca niste banuti de la industria auto si/sau industria petroliera.Cum s-a gasit pe la Ted Cruz (aprox. 1 mil. de $), Paul Ryan( 600 mii $) sau asa zisul om de "stiinta" Willie Soon 1.25 mil $ , personaje care au fost platite pentru a nega schimbarile climatice datorata industriei petroliere.