Încet, dar sigur: BMW va duce autonomia electricei i3 de la 190 la 290 de kilometri

Publicat miercuri, 20.04.2016 15:25 de Mircea Meşter

Tesla Model 3 are șanse să se lanseze pe piață în 2017-2018 într-o zonă în care concurenții trec deja de autonomia anunțată de americani: 350 de kilometri. BMW i3, de exemplu, trece în acest an de la 190 la 290 de kilometri printr-un update tehnologic.

După doi ani în care a testat apele zonei electrice a industriei auto, BMW începe să investească în update-uri tehnologice pentru electrica i3. Modelul pe care Automarket îl testează într-un material dedicat pe perioada a două săptămâni va fi îmbunătățit în cursul acestui an, iar principala schimbare se va observa la nivelul bateriilor.

Conform unor informații care vin din SUA, autonomia maximă pe care o va avea BMW i3 începând cu această vară va sări de la 190 la 290 de kilometri. Într-un regim normal de rulare, BMW i3 va miza pe circa 200 de kilometri de rulare între încărcări în condițiile în care bavarezii anunță acum 130-160 de kilometri.

Îmbunătățirile îl vor așeza pe i3 în grupul electricelor care oferă autonomii de peste 200 de kilometri, alături de Chevrolet Bolt (320 km), Renault Zoe (240 km) și Nissan Leaf (250 km), modelul Nissan fiind liderul la vânzări a zonei electrice la nivel mondial.

Creșterea exponențială pe care o va înregistra autonomia lui BMW i3 ne oferă o perspectivă interesantă asupra următorilor ani în această zonă a industriei auto. În condițiile în care Tesla Model 3, cel mai nou model al mărcii americane, este anunțat pentru 2017-2018 cu 350 de kilometri autonomie maximă, este foarte probabil ca BMW să ajungă la această cifră până în momentul în care primul Model 3 va ieși pe linia de producție. De urmărit.

via insideevs.com

  • V, miercuri, 20.04.2016 15:42

    Tertipurile Tesla se pare ca se destrama ! Bravo BMW, bravo Chevrolet, bravo Renault, bravo Nissan !

  • Despre mituri false, miercuri, 20.04.2016 16:33

    Aici ar trebui bagate perlele clasice ale unor utilizatori din trecut gen qwerty si atlii: "fara suparare dar bmw e cu 10 ani in urma" sau "model 3 are autonomie dubla (?!) fata de leaf" sau "numai cu tesla puteti incarca gratuit" etc. etc.

  • qwerty, miercuri, 20.04.2016 16:55

    Dar nu am plecat nicaieri :)))

  • @qwerty, miercuri, 20.04.2016 18:36

    Ce, ai fost bagat in seama si te simti important? Macar asa, daca n-ai nimic de spus, in afara de balarii. Nesimtirea si copilariile voastre nu mai surprind pe nimeni.

  • qwert, miercuri, 20.04.2016 19:22

    @anonim Exact! Imi place cand nimenii analizeaza afirmatiile mele din articole vechi. Ai ramas marcat :)))) Poftim, mai ia niste material de analiza: http://www.automarket.ro/stiri/anomalie-electrica-proprietarul-unui-tesla-model-s-amendat-cu-10000-de-69793.html http://www.automarket.ro/stiri/kaufland-face-ce-nu-au-facut-autoritatile-11-puncte-de-incarcare-la-nivel-70363.html Vezi ca sunt multe, te las sa cauti singur.

  • @Despre mituri false, miercuri, 20.04.2016 23:40

    Am sa-ti raspund eu in locul lui @querty. BMW este cu 20 de ani in urma, nu cu 10 ani. Cand Toyota scotea Prius, BMW nici nu visa asa ceva. Cand Toyota oferea acum 12 ani pt prima data un SUV premium cu propulsie hybrida BMW abia auzise de asa ceva. Acum viitorul este pe hidrogen, din nou lucru unde BMW este absent. E mare frustrarea unora offf

  • john, joi, 21.04.2016 10:10

    Imposibil ca orice om interesat de stirile cu masini electrice sa nu-i sara-n ochi tampeniile voastre repetate la infinit... Pentru cel cu comentariu la 23:40... Esti confuz, baiatule. 1.Toyota nu-i marca premium, iar Lexus RX hybrid n-are ce cauta in discutie la articolul de fata. 2.Toyota a lansat fenomenul HIBRID, dar stirea e despre ELECTRICE. Ce-i al lor, e al lor, corect ! Nimeni nu poate lua Toyotei titlul de primul hibrid de masa (Prius). Toyota a lansat un trend, dar la fel cum a facut-o Toyota, a facut-o NISSAN pe sectorul 100% electric (Leaf). Sa nu amestecam lucrurile.

  • someone, joi, 21.04.2016 12:42

    orice uprgrade la orice masina electrica e bun, pentru ca asta va face acceptarea lor pe piata si utilizarea din ce in ce mai putin a motoarelor clasice. acum faptul ca bmw majoreaza pana la 290km autonomia e bine, avand in vedere ca i3 e masina de oras, si mai are si range-extender. intrebarea interesanta e cum va fi viitorul i5, daca tesla model 3 are performantele, autonomia si pretul indicat . @john: touchdown

  • ANTI-PROSTIE, joi, 21.04.2016 12:49

    Mircea Mester a spus un lucru pe care l-au subliniat si altii in trecut: ""Chiar și dacă producția de baterii emite noxe, sunt importante două lucruri: unde sunt produse (până la urmă, mașina finală emite zero în oraș, acolo unde e nevoie urgentă de emisii zero) și cât produce (oricum mai puțin decât se emite forând după țiței și transformând petrolul în benzină). "

  • Liviu, joi, 21.04.2016 12:56

    @someone Bmw i3 exista si in versiune full-electrica. La asta se refera cand spune ca va avea 290km autonomie, nu la versiunea hibrida cu "range-extender"