Început lent: Alfa Romeo Giulia s-a vândut modest în primul său an de carieră. Speranțele Alfa se mută pe SUV-ul Stelvio
Sergio Marchionne aștepta între 75.000 și 100.000 de unități Alfa Romeo Giulia vândute pe an, dar modelul italian a vândut în primele 12 luni sub 19.000 de bucăți în Europa, plus 1600 de exemplare în SUA.
Alfa Romeo Giulia este unul dintre modelele-cheie lansate în ultimele luni în Europa, pentru că reprezintă una dintre marile speranțe ale mărcii italiene la un mult-așteptat reviriment din punctul de vedere al vânzărilor la nivel european și mondial. Alături de SUV-ul Stelvio, Giulia speră să scoată Alfa Romeo din conul de umbră în care a intrat în ultimii ani și să readucă brandul italian în atenția celor care-ți doresc o alternativă sportivă la modelele prezentate de mărcile germane.
Și totuși, startul de carieră de piață al lui Giulia nu se ridică încă la așteptările șefilor mărcii. Dacă Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles (FCA), susținea înainte de lansarea mașinii în Europa că se așteaptă la vânzări anuale situate între 75.000 și 100.000 de unități pe an, modelul italian s-a lovit de realitate destul de violent în primul său an european.
Conform analiștilor de la JATO Dynamics, Alfa Romeo a vândut 18.908 unități Giulia între mai 2016 și aprilie 2017, primul său an plin de prezență în showroom-uri. La acestea se adaugă cele 1600 de exemplare Giulia vândute de Alfa Romeo în SUA în primele patru luni ale anului 2017, perioadă în care modelul italian și-a făcut debutul de piață peste Ocean.
Fără break, speranța stă în Stelvio
Conform analiștilor din piață, cifrele reduse se datorează în mare parte faptului că Alfa Romeo a renunțat la dezvoltarea unei versiuni break a modelului său în condițiile în care piețele europene de mare volum (Germania, Italia, Spania, Marea Britanie și Franța) mizează pe acest tip de caroserie în segmentul mediu premium.
În aceste condiții, speranța celor de la Alfa Romeo la o creștere serioasă a vânzărilor pare a sta în SUV-ul Stelvio, adică exact modelul în favoarea căruia șefii Alfa au renunțat la o eventuală variantă break a lui Giulia. "În al treilea sfert al anului vom putea să analizăm modul în care Stelvio a fost primit pe piețele mari. SUA ar putea absorbi în jur de 20.000 de unități Giulia și Stelvio adunate", spune Gabriele Gambarova, analist Banca Akros din Milano, citat de Automotive News.
via Automotive News (înreg.)
-
Adi, joi, 08.06.2017 14:12
Era de asteptat. O masina mediocra la pret de masini premium. Cine naiba sa o cumpere ? Oamenii nu sunt prosti !
-
Alex, joi, 08.06.2017 14:35
Andrei, unde sunt acele plastice ieftine de care vorbesti? Eu am stat in mai multe modele Giulia (printre care si Veloce) si nu le-am gasit...
-
joe, joi, 08.06.2017 14:44
Se vand asa de "bine" Stevlio,,,,ca stau ca la expozitie prin show room uri pein parcari.(Elvetia).La concurenta astepti si 60 de zile la comanda.(Noul Volvo xc 60).
-
LauCalin, joi, 08.06.2017 15:05
Degeaba ai un produs bun, daca imaginea lui este mediocra. Foarte multi apreciaza masina asta, insa prea putini au curaj sa o cumpere, mai ales cand concurenta ta se numeste BMW, Mercedes sau Audi. Nu cred ca daca se ofreda si varianta break vanzarile erau cu mult mai mari. VW nu face cele mai bune masini. Insa imaginea de marca este imbatabila. Iar asta vinde cel mai bine. Masele se pricep la acest domeniu superficial si aleg ce cred ei sau ce au auzit de la altii ca ar fi mai bun pentru ei. Asta e marea problema la Alfa. Pe bune. Pana si Hyundai s-a adaptat mult mai repede si mai bine in Europa, desi e pe piata la modul serios de nici 20 de ani.
-
mishazaitev, joi, 08.06.2017 16:19
Culmea este ca problemele Alfei nu i se datoreaza ei, ci asocierii cu grupul Fiat, asociere care a avut loc in perioada in care au inceput problemele majore de fiabilitate ale torinezilor. De alfel nici FIAT nu a reusit sa scape pe deplin de imaginea de masina lipsita de fiabilitate si asta desi in ultimii ani a lansat cateva modele fara probleme majore. Dar altfel stau lucrurile cu fanii Alfa. Acestia nu pot fi confundati cu fatuca care-si cumpara un 500 doar ca sa fie cocheta. Oamenii astia vor calitate si performanta. Si e greu sa-i atragi cand vreme de 20 de ani numele sub care ar trebui sa se ascunda calitatea si performanta a fost asociat cu cel al unui producator care nu aduce aminte decat de atribute contrare ....
-
dany, joi, 08.06.2017 17:21
exact, Alfa sufera din cauza asocierii cu Fiat! in plus masina asta costa foarte mult dar e inferioara mai in toate testele 3-arului BMW... ori italienii trebuiau sa vina cu ceva WOW care sa eclipseze sau macar sa egaleze concurenta... sunt o sumedenie de filmulete pe net ale unor publicatii auto care confirma ce am scris mai sus... chiar si Quadrifoglio e inferior ca tinuta de drum, directie... sau generic vb ca placere de a conduce unui M3 de ex PS in aceeasi ordine de idei exista reportaje/ filmulete care arata plasticele ieftine dintr-un Maserati Ghibli... iar partea si mai naspa este ca unele publicatii auto de prestigiu recomanda sau nu achizitionarea unui model testat (nu e greu de dedus care e recomandarea in cazul de fata) PS2 chiar nu inteleg de ce unii producatori intra intr-un vertij din care nu mai pot iesi deoarece repeta mereu acelesi greseli... cum sa vii cu materiale de interior proaste dar vrei sa vinzi mult?! cred ca era mai bine daca Fiat accepta acum cativa ani sa vanda Alfa Romeo catre Audi PS3 fanii Alfa hardcore sunt putini... ceilalti sunt ca fanii Saab care cumparau BMW... cati dintre voi ati opta pt Alfa in detrimentul BMW pt aceiasi bani? eu as merge pe mana bavarezilor...
-
159, joi, 08.06.2017 17:55
Nu stiu cati dintre voi v-ati urcat in Giulia , cati ati condus-o (inclusiv Quadrifoglio) si cati ati avut ocazia sa faceti o comparatie " pe viu" cu concurenta ei. Personal, am avut ocazia sa testez ambele versiuni (Giulia diesel + Quadrifoglio) plus modelele concurente si sincer sa fiu, nu am vazut decat diferente minore in ceea ce priveste materialele folosite la interior, finisaje, imbinari, confort, etc . In ceea ce priveste directia si suspensia + performantele dinamice, pot afirm ca este cel putin la nivelul Seriei 3. Singurul lucru negativ, pe langa imaginea de marca, este pretul. Italienii vor marja de profit mare din prima, ceea ce este imposibil. Mai intai de toate trebuie sa " pui" masina in piata, apoi sa treaca testul fiabilitatii prin intrarile in service (fara probleme , doar intretinerea uzuala) si peste 3- 4 ani , daca lucrurile sunt favarabile, poti mentine pretul sus. Pana atunci, din pacate, cam asta este si va fi nivelul de unitati vandute. Posibil Stelvio sa mearga mai bine, tinand cont si de cresterea continuua a segmentului SUV.
-
Tibi, joi, 08.06.2017 18:15
@LauCalin Imaginea VW nu o face doar departamentul de marketing. Daca masinile lor nu ar fi fost bune, vanzarile ar fi scazut treptat, masina cu masina. Nu pot fi prosti atatia oameni, nu toti cumpara dupa vorbe-n vant. Daca masinile VW erau proste, unul cate unul oamenii ar fi renuntat la ele. Si se pare ca nu o fac.
-
dan_grc, joi, 08.06.2017 18:59
Giulia nu are probleme de calitate sau performante, sta bine si la dinamica, nu este mai prejos decat seria 3 la capitolul asta, are usoare scapari la anumite plastice sau finisari, dar si concurenta are, nu asta este problema. Problema ramane lipsa de imagine, mai ales ca acest model vine dupa o pauza de cativa ani, iar asteptarile au fost mari, cand pretul este la nivel de Mercedes, este dificil sa convingi multi clienti, cel putin nu in primii ani. Cel mai bun exemplu l-a dat @Laucalin, cu Hyundai, dar eu as adauga si ca este nevoie de continuitate, coreenii de 20 de ani sunt intr-o continua ofensiva in Europa, iar asta se vede, cand o scalzi ani de zile cu cateva modele, adica doua, nu mai activezi in multe segmente, este dificil sa ai succes doar datorita trecutului si a istoriei. Eu cred totusi ca Alfa este pe drumul cel bun, Giulia si Stelvio sunt doua modele reusite, moderne, au timp sa demonstreze ca nu vor fi un esec, trebuie doar sa mai urmeze cateva modele, sa se obisnuiasca piata, clientii, ca Alfa a revenit cu adevarat.
-
dany, joi, 08.06.2017 20:46
nu e nevoie sa conduci neaparat un model ca sa ai o opinie... o fac altii pt noi si ne explica ce si cum... iar acei oameni se cam pricep la ce fac si ce spun (ziaristii auto) desi si ei pot fi subiectivi... insa atunci cand ai condus (sau pilotat) mai toate modelele de pe piata ai o viziune de ansambu cand mergi la un dealer si faci un drive-test (iar asta inseamna ca mergi cu acea masina la 25% din ce poate ea... nu o pilotezi ca sa o poti compara de ex cu un M3) nu intelegi mare lucru din el... multi din cei ce si-au cumparat masini noi au trecut prin aceasta experienta in care dupa 2-3 ani de exploatare masina isi descopera treptat hibele si neajunsurile si parca e alta decat credeai tu cand ai condus-o prima data, inclusiv ca senzatie subiectiva a condusului PS potentialii clienti de Alfa sunt de obicei oameni informati iar cand nenea ala de la revista auto zice: nu recomand pt achizitionare, lumea cam ridica o spranceana...
-
andrey_r, joi, 08.06.2017 23:34
Referitor la testele comparative facute intre Giulia si concurenta cam toate review-urile au ajuns la aceeasi concluzie: Alfa a revenit in sfarsit acolo unde trebuie chiar daca nu au un produs perfect. Am testat Giulia, m-am uitat atent la materiale si intradevar mai au putin de lucru la unele aspecte minore dar ceea ce conteaza cel mai mult e ca au scos o masina superba dinamic, motoare si cutii noi plus sisteme de siguranta in ton cu vremurile actuale. Referitor la vanzari e normal sa fie mai lente dar asta se datoreaza si faptului ca a inceput sa se vanda pe toate pietele si in toate configuratile abia spre sfarsitul lui 2016, plus de asta e nevoie sa o gama mai completa de modele ca sa poti concura cu adevarat pe o piata acerba. Nu am condus Stelvio dar l-am pipait cum se spune si chiar daca nu sunt mare fan al genului asta de masini am ramas placut surprins, astept sa o si conduc. Parerea me e ca Alfa e pe drumul cel bun, chiar daca e unul destul de anevoios.
-
@dan, vineri, 09.06.2017 05:41
Ai vazut plasticul de pe seria5 de la navigatie? ma refer la penultimul model...
-
mm, vineri, 09.06.2017 06:56
lumea de azi a incetat sa mai gandeasca de capul ei, opinia si trend-ul sunt mai relevante, un film nu este bun pentru ca ti-a placut ci pentru ca are note mari pe imdb, in al doilea rand cine cumpara masini premium sunt de cele mai multe ori corporatisti iar astia nu prea pot gandi de capul lor (imbracati la fel, toti cu ifoane, aceleasi tabieturi si evident aceleasi masini, la astia e riscant sa ai opinie proprie) de fapt asta-i problema alfa. Volvo a pus-o deoarece s-a plasat pe o nisa nebagata in seama in ultima vreme, masina de om serios. in cea ce priveste pretul, daca pui pe bmw 3 ce are giulia in dotarea de baza dai cu 10.000 mai mult, asa ca nu e scumpa. eu personal (daca as dispune de bugetul necesar) as lua alfa, nu de altceva dar volvo imi pare masina de mos, englezii au aere de lorzi , iar trioul german s-a cam banalizat si n-as da o caciula de bani ca sa ma confund cu altii...
-
LauCalin, vineri, 09.06.2017 10:27
@Tibi, sunt marci care au vanzari mai slabe si imagine de marca mai slaba, dar masinile lor sunt mai bune. A se intelege in primul rand ca sunt mai fiabile. VW vinde foarte mult in primul rand datorita renumelui pe care si l-a facut in anii 70, 80 si 90 cu Golf 1, Polo si Passat. Apoi au venit la mijlocul anilor 2000 cu motoarele TSI, care au fost ca un boom (preturi accesibile, putere foarte buna, cuplu foarte bun, dinamica pe masura, consum redus, fara fum a la 1.9 TDI si fara consum de ulei). Dintr-o data motoarele aspirate de la concurenta si de cilindree similara, au fost total depasite. Nu conteaza ca s-a dat chix cu cateva modele gen Eos sau Phaeton. Si nu conteaza nici ca problemele tehnice au aparut imediat. Presa lauda acele motoare, masele de oameni de acolo se intereseaza in primul rand cand aleg un produs, apoi cumparau. Simplu. Si iti spun la modul sincer ca am avut un VW, nu cel mai ieftin, din 2007, cu carte service... Cert e ca nu mai vreau sa aud de VW in viata mea. Coltul are 56000 de km fara nici cea mai mica problema. La km aia, Beetle-ul avea schimbate sondele Lambda, blocul de lumini facea probleme, intensitatea luminii ceasurilor de bord oscila, modulul inchiderii centralizate era schimbat (pentru ca usa de la sofer nu se mai incuia) si ma lasase si o data in drum, iarna si pe zapata,dupa ce s-a rupt cureaua de accesorii si nu mai aveam curent deloc. In schimb era o masina confortabila si cu o tinuta de drum f buna. Asa ca, daca Opel, Ford, Honda, Mazda etc. nu vand la nivelul lui VW, nu inseamna ca sunt mai slabi. Dar ca sa te convingi de asta, iesi pe strada si intreaba 20 de oameni ce ar lege intre un VW si orice concurent.
-
bughy, vineri, 09.06.2017 12:12
văd că foarte mulți se dau experți. giulia a fost testată cu a4 seria 3 și c class și s-a clasat pe ultimul loc la distanța mare de primul loc (20%). indiferent că a fost testată de britanici, nemți sau alții au luat în calcul și prețul și opționalele și absolut tot. să fim serioși, alfa a încercat acest segment unde concurenții sunt maturi și au greșit poitica de preț. Iar giulia în echipare de bază chiar vine cheală (este echipată cu halogen la fel ca seria 3 și c class). ce să pui pe bmw ce are giulia că giulia nu are nimic. acum în disperare vin cu discount de 20% - târziu.
-
Arogantul, vineri, 09.06.2017 16:41
Frumoasa, puternica dar.... Din pacate cele ma incomode scaune in clasa ei. La banii astia......
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Fiasco. Pret prea mare pentru masina. Am condus 2.2 Diesel si se misca bine, cutie buna, dar nu e suficient. Plastice ieftine prin masina, schimbatorul de viteze urat si ieftin, intr-o clasa in care concurenta e foarte dura.