Încă o electrică din China debarcă în Europa: până la 425 km autonomie

Publicat joi, 22.06.2023 12:07 de Alexandru Monenciu

Chinezii de la BYD anunță că modelul Dolphin va fi disponibil în Europa. Clienții de aici vor avea la dispoziție 3 versiuni și o autonomie maximă de până la 425 de kilometri.

În ultima perioadă asistăm la un val de mașini cu zero emisii produse de chinezi și lansate pe piața din Europa. Cel mai recent model este denumit Dolphin și poartă emblema celor de la BYD.

Vorbim de un hatchback de segment C. Are o lungime de 4.290 mm, o lățime de 1.770 mm, 1.570 mm sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.770 milimetri. Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 345 și 1.310 litri.

Habitaclul poate găzdui până la 5 pasageri, iar cei din spate au un spațiu generos la picioare, transmisit reprezentanții BYD. Scaunele sport sunt îmbrăcate în piele vegană, iar plafonul panoramic inundă interiorul cu lumină naturală.

4 VERSIUNI, PÂNĂ LA 425 KM AUTONOMIE

Noul BYD Dolphin va fi disponibil în 4 versiuni, toate având tracțiune față. Dolphin Active vine cu un motor electric, 95 CP, o baterie de 44.9 kWh și o autonomie de până la 340 de kilometri.

Avem apoi Dolphin Boost, cu aceeași baterie de 44.9 kWh, dar un motor electric cu 176 CP și 310 kilometri autonomie.

În cazul lui Dolphin Comfort, motorul electric dezvoltă 204 CP, iar bateria de 60.4 kWh promite o autonomie de până la 425 kilometri. Va exista și o versiune Dolphin Design care va avea aceleași specificații tehnice ca și Dolphin Comfort, dar mai multe dotări standard.

Versiunile cu baterie de 60.4 kWh pot fi încărcate la stații cu puteri de până la 88 kW, caz în care repriza 30 - 80% durează 29 de minute.

În standard, BYD Dolphin vine echipat cu o armată de sisteme de asistență. Lista include, printre altele, Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Braking, Rear Collision Warning, Rear Cross Traffic Alert, Lane Departure Prevention și Emergency Lane Keeping Assist.

Primele exemplare vor fi livrate în Europa în al patrulea trimestru din 2023.

via BYD

  • Mike, joi, 22.06.2023 12:11

    Foarte bine. Doar concurenţa poate aduce preţurile în jos. Este valabil pentru orice domeniu.

  • Mircea Badea, joi, 22.06.2023 12:29

    sa aduca toate modelele!

  • Octavian, joi, 22.06.2023 12:48

    Din aia 425km Autonomie vor fii doar 350 sau chiar mai puțin . La interior arată OK , la exterior nu știu ce să spun . Spatele îmi dă un vibe de Dodge și fata zici ca este un peste strâmb

    Wonka, vineri, 23.06.2023 23:23

    La termice e la fel. Consumul de 3.9 e de fapt 5.

  • gponline, joi, 22.06.2023 14:39

    Minim 500 km autonomie reala si mai vorbim... pana atunci ramanem cu ce avem.

    Wonka, vineri, 23.06.2023 23:28

    Cu ce te-ar ajuta 500km autonomie? Câte zile pe an faci mai mult de 500km pe zi legat? Eu fac 30k km pe an și nu am mai mult de 10 zile pe an când fac mai mult de 500km pe zi legat.

  • andrei, joi, 22.06.2023 14:52

    dupa ce o folosesti 1 saptamana vrei banii inapoi. poate avea 1 milion de dotari, una nu va functiona cum functioneaza intr-o masina cum trebuie. pilotul automat tot din ala de nu se mai poate dezactiva e? :D

  • @208 ricirici, joi, 22.06.2023 15:38

    În același timp lauzi Spring care are tot ce trebuie. :)))))

  • Dutz, joi, 22.06.2023 16:18

    Ce sa facă Chinezii?? Au băgat miliarde in producția de electrice uzate moral, nu mai au nici unde le tine si la ei nu se mai vând. Pare disperare si nu văd de ce un om “pe banii lui” si-ar face așa ceva… adică sa cumpere ceva de unică folosință.

  • dan_grc, joi, 22.06.2023 18:25

    Mike are deja două electrice chinezești, asta va fi a treia, puterea exemplului este benefică.

  • Alin, joi, 22.06.2023 21:38

    La ce pret cer pe asta in Europa, pute rau BYD. In china e gen vreo 12-15k usd, iar in europa cer peste 30.000 euro. Sut in fund direct. Si in plus, cea mai mare problema cu astfel de masini rare vedeti in linkul urmator. https://www.youtube.com/watch?v=U3P32TyLMMM Chinezii trebuie sa isi faca retea de servisare si mentenanta la nivel de fiecare oras mare in toata europa daca vor sa le mearga bine. Si preturile sa fie cele corecte, nu dublate din burta, asa ca europeanul e prost (vezi aceeasi schema dacia spring - dongfeng nano box cu triplarea pretului de vanzare) https://m.arenaev.com/dongfengs_nano_box_gets_even_cheaper_now_starts_at_just_8900-news-1298.php

  • Electric summer, vineri, 23.06.2023 15:23

    https://youtu.be/V8mc3a4damY

  • @wonka, sâmbătă, 24.06.2023 04:26

    viseaza si ei sa ajunga la nisipurile de haur macar o data si cu gandul asta isi iau masina. nici nu vor mai opri pt toaleta pe drum, de fericire.

  • Seriff, vineri, 30.06.2023 15:42

    Apar electricele astea din China ca ciupercile, nu le cumpara nimeni, e bine ca apar, cum apar asa dispar.