Înalt oficial Renault: "Vom electrifica Dacia peste doi sau trei ani"
Primele versiuni electrificate ale modelelor Dacia vor începe să apară pe piață în 2022-2023, spune Philippe Buros, directorul Renault Europa. "Întârzierea" are loc pentru ca noile tehnologii să poată să fie oferite la un preț competitiv, una dintre filosofiile de bază ale brandului Dacia.
Dacia va primi primele versiuni electrificate în doi sau trei ani. Aceasta este declarația lui Philippe Buros, directorul Renault Europa, realizată într-un interviu acordat publicației Automotive News.
"Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare, pentru că vom fi nevoiți să electrificăm acest brand, indiferent dacă vorbim de mașini full-electrice sau de hibrizi. Principalul argument de achiziție pentru modelele Dacia este raportul calitate-preț, iar o parte din această filosofie este faptul că Dacia preia tehnologia disponibilă în gama Renault, dar cu o mică întârziere. În final, toate mărcile trebuie să treacă la electrificare, pentru că e un trend inerent. Cred că în doi sau trei ani vom electrifica Dacia", spune Buros.
Conform oficialului Renault, întârzierea grefelor tehnologice provenite de la Renault are loc din cauza costurilor: "Când adăugăm 1000-1500 de euro la costul mașinii, această sumă este mai ușor de absorbit dacă vorbim despre o mașină de 100.000 de euro. Dacă mașina costă însă 8000-9000 de euro, vorbim de o creștere a prețului cu 10% sau mai mult decât atât. Aceasta este explicația întârzierilor de adoptare a tehnologiilor și din acest motiv trebuie să așteptăm cât mai mult posibil pentru a amortiza noile tehnologii".
"Clienții Dacia sunt mai puțin interesați de noutate decât clienții Renault. Avem cumpărători pragmatici. Vor o mașină care să-i plimbe pe ei și pe familiile lor în siguranță, dar nu sunt interesați de evoluția modei. (...) În Europa, avem două tipuri clare și diferite de clienți: clientul Dacia și clientul Renault. Clientul Dacia rămâne de cele mai multe ori la Dacia. Dacă e un client tânăr, e foarte posibil să fi cumpărat un model Dacia venind din zona second-hand. Și va rămâne cu Dacia. Se întâmplă rar să vedem un client Dacia care cumpără ulterior un Renault. Trebuie să menținem aceste branduri diferite, pentru că în final cumpărătorii vor lucruri diferite", continuă Buros.
Profilul clienților Dacia s-a schimbat în ultimii ani, ceea ce înseamnă că și nevoile lor s-au schimbat. Iar acest lucru implică o adaptare a brandului la cerințelor acestora. "Când Dacia a început să crească, cea mai mare parte a clienților noștri din Franța trăiau în zonele rurale, însă astăzi observăm că o mulțime de cumpărători locuiesc în orașele mari, cum este Parisul. Iar ei vor o Dacia electrică. Însă vor una mai ieftină decât un Renault electric", completează Philippe Buros.
via Automotive News
......sau 4,5,6