Înainte de Captur, francezii şi-au dorit renaşterea lui Renault 4 ca rival pentru Fiat 500
În urmă cu doi ani, Renault se îndrepta cu paşi repezi către relansarea celebrului R4. Modelul ar fi trebuit să fie un rival pentru fiat 500. În locul său a fost preferat micul SUV Captur.
Renault a privit cu invidie la succesul unor modele ca Fiat 500 şi Volkswagen Beetle, modele ce au reuşit să renască din cenuşă şi chiar să îşi depăşească strămoşii în strălucire şi comenzi. Puterea exemplului i-a motivat pe oficialii francezi să îşi dorească un model asemănător.
Nu a durat mult până când pe masa comitetului de conducere a apărut un proiect care viza renaşterea celebrului Renault 4. Motivaţia a fost atât de puternică încât în 2011 constructorul a organizat şi un concurs de design global, menit să aducă la iveală cele mai bune reinterpretări ale modelului celebru. Concursul s-a numit ”Renault4ever” şi a ţinut, pe atunci, să sărbătorească cum se cuvine cei 50 de ani de la debutul primului Renault 4.
Proiectul a fost abandonat însă în acelaşi an 2011, după ce Patrick Pelata, şeful operaţiunilor Renault, a demisionat din funcţie din cauza scandalului de spionaj izbucnit în interiorul grupului. Poziţia sa a fost preluată şi menţinută până în prezent de Carlos Tavares. Acesta a considerat că R4 nu poate aduce suficiente beneficii financiare pentru Renault, aşa că a abandonat proiectul.
S-a lăsat în schimb ademenit de mirajul fenomenului ”Nissan Juke”. Motiv pentru care s-a decis să canalizeze energiile pozitive ale constructorului către segmentul SUV-urilor mici. Aşa a luat naştere Renault Captur, primul SUV de segment B al francezilor. Model a fost desenat de Laurens van den Acker, actualul şef de design al brandului, şi el un oponent al ideii de a renaşte vechiul Renault 4.
via wcf
Le multumim ca au renuntat la idee, alta trompeta de strazi