În slujba siguranței: BMW M Safety Car pentru două dintre competițiile interne pe circuit
Modelele BMW M și M Performance vor juca în acest an rol de Safety Cars în etapele campionatelor Romanian Endurance Series şi Romanian Retro Racing, două dintre competițiile interne care se desfășoară pe circuit.
În 2020, Romanian Endurance Series şi Romanian Retro Racing, două dintre competițiile interne care se desfășoară pe circuit, împart același calendar. Romanian Endurance Series este o competiție de anduranță pe circuit, în timp ce Romanian Retro Racing are două componente: viteză pe circuit pentru vehicule istorice și regularitate pe circuit pentru vehicule istorice.
Anul acesta, divizia din România a Grupului BMW va fi alături de cele două competiții și va pune la dispoziția organizatorilor mașinile de siguranță. Etapele programate pentru acest an se vor desfășura pe circuitele Motorpark (Adâncata, Ialomița) și Transilvania Motor Ring (Cerghid, Mureș).
"Circuitele erau un vis acum 10 ani în România, iar de câțiva ani, avem și primele campionate cu tradiție. În continuare avem în față un drum lung și ne bucurăm că putem să construim, pas cu pas, alături de partenerii noștri, o comunitate tot mai valoroasă a sporturilor cu motor pe circuit. Vrem să contribuim la spectacol cu modelele noastre în rol de Safey Car, BMW având o tradiție foarte bogată în acest sens", a declarat Alexandru Șeremet, managerul departamentului de comunicare al BMW Group România.
De mai bine de 20 de ani, constructorul german a fost prezent la startul curselor și cu o serie de modele care au îmbrăcat hainele de Safety Car. În prima etapă a competițiilor interne de circuit (etapă care a avut loc în intervalul 20 - 21 iunie la Motorpark), safety car-ul pregătit de divizia din România a Grupului BMW a fost un M235i Gran Coupe.
Cele două curse de anduranță care s-au desfășurat weekend-ul trecut au fost câștigate de echipajul Willi Motorsport (Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi) care au concurat cu un exemplar Ginetta G55. Cele două curse de viteză pe circuit din cadrul Romanian Retro Racing au fost câștigate de Cătălin Ghigea (DeTomaso Pantera), în timp ce cursa de regularitate a fost câștigată de Adrian Georgescu (Renault 5 Alpine Turbo).
Calendarul competițional provizoriu
Data | Circuit |
20-21 iunie | Motorpark |
11 iulie | Motorpark |
8 august | Motorpark |
17 octombrie | Motorpark |
TBD | Transilvania Motor Ring |
Ce draguuut, un BMW in slujba sigurantei. Va folosi si semnalizarea sau doar avariile?