În premieră, vânzările de mașini plug-in hybrid le-au depăsit pe cele diesel în Europa

Publicat miercuri, 26.11.2025 11:30 de Alexandru Monenciu

Pentru prima oară, europenii au cumpărat mai multe mașini echipate cu sistem de propulsie plug-in hybrid decât mașini diesel. Între timp, hibrizii fără încărcare la priză continuă să facă furori pe Bătrânul Continent.

Pe vremuri o forță greu de bătut, mașinile diesel se află într-un declin continuu de câțiva ani încoace. Prima bătălie au pierdut-o în 2017, în fața mașinilor echipate cu motoare pe benzină.

Apoi, patru ani mai târziu, a urmat o nouă înfrângere. De această dată împotriva mașinilor hibrid fără încărcare la priză.

Acum, mașinile diesel au fost întrecute, pentru prima oară în Europa, de mașinile plug-in hybrid și au ajuns pe locul 4 în topul vânzărilor de pe Bătrânul Continent. În primele 10 luni ale anului, mașinile plug-in hybrid au avut o cotă de piață de 9.4%.

În același interval de timp, mașinile diesel au reprezentat doar 8% din totalul vânzărilor de mașini noi în cele 27 de state membre UE, plus zona EFTA și Marea Britanie. Însă, această luptă era deja pierdută încă din al doilea trimestru al anului.

Revenind la fruntea clasamentului, mașinile hibride (fără încărcare la priză) au reprezentat o treime din totalul înmatriculărilor de mașini noi în primele 10 luni ale anului, în zona UE, EFTA și Marea Britanie. Vorbim despre o cotă de piață de 34.7%.

Pe locul secund regăsim mașinile pe benzină, cu o cotă de piață de 26.9%, iar pe trei mașinile pur electrice cu 18.3% cotă de piață.

via Motor1

  • Dizăl Rulz Forevăr, miercuri, 26.11.2025 11:39

    Niște minciuni, nu are cum. În Vitan numa' dizăl se vinde.

  • @hater, miercuri, 26.11.2025 12:06

    Electricele Volvo ce cota au ?

  • E de noaptea minții, miercuri, 26.11.2025 12:06

    Diesel este in postura de victima la concurenţă neloială. Au fost surclasate motorizarile Diesel deoarece destui producatori nu le mai ofera la vanzare.

  • @@hater, miercuri, 26.11.2025 12:47

    Nici nu se mai vand Volvo, niste chinezarii, luati BMW Dizal sh Made in Germany! Ar trebui program rabla special pentru cei ce vor un Dizal sh din Germania, condus doar de o bunicuta in weekend, vechi de 5 ani si cu doar 10000 km reali. Mai luminati-va si voi: "Volvo's plug-in hybrid (PHEV) sales in Germany have been strong, with models like the XC60 PHEV frequently appearing in sales charts, and the XC40 PHEV also performing well. In 2024, the XC60 PHEV was a top performer, and the XC40 PHEV recorded strong delivery numbers. Recent sales figures show that Volvo has a significant share of the German electrified vehicle market." https://www.volvocars.com/intl/media/press-releases/5B2EB79114D4A671/ One millionth Volvo plug-in hybrid now on road: 2 Oct 2025

  • Mihai, miercuri, 26.11.2025 13:00

    Tot BMW Dizal ramane baza. Astia cu PHEV nu au vorbit cu dan_grc, Duta, Zarnesteanu si altii, piloti de curse adevarati. Europa nu e baza, trebuie luati in considerare expertii din Romania. Atat se poate la noi.

    forest, miercuri, 26.11.2025 14:13

    Daca suferi asa tare si vad ca ai adus in prim plan cursele. Sa ne spui te rog cand o electrica a castigat o cursa de anduranta? Nu mai vorbesc de 24h unde din ce stiu tehnologia tdi sa afirmat in trecut.

  • @forest, miercuri, 26.11.2025 14:22

    Tu îți cumperi mașină pe baza victoriilor în curse? Nu? Ghici ce - nici 99.9999% din cumpărători nu fac asta. Dar dacă tot ești interesant și prea ocupat sa cauți pe google, dar nu prea ocupat sa scrii, uite: A Ford F-150 Lightning Supertruck won the Pikes Peak International Hill Climb in 2024

  • Vali, miercuri, 26.11.2025 14:56

    Nu se poate asa ceva. Toti romanii vad diesel peste tot prin Europa. Nu are cum sa fie cota de piata sub 10% Lasa ca isi revin, ca face BMW lobby la Von den Leyden.

  • pipo, miercuri, 26.11.2025 15:25

    @AM - mai citiți și revizuiți și voi header-ul ala, ca nu se înțelege nimic. Care hibrid face furori , ala cu încărcare sau fără încărcare la priza ? Eu de fapt din cauza asta am întrat sa citesc articolul, dar oricum, sincer, sunt impresionat de performanta în vânzări a hibrizilor în general . Și îmi e greu sa înțeleg sa înțeleg motivele, fiindca în viata reala, de cele mai multe ori , nu exista o diferență semnificativa de consum sau cel puțin care sa justifice diferența de preț. Ar fi foarte bine de analizat și de înțeles care este motivul real al succesului acestei solutii de compromis . Este fiindca lumea vrea electrice dar nu are din ce oferta sa aleagă ( din cauza pret, tehnologie neclară, oferta redusa, infrastructura redusa, etc) sau din cauza ca parca ar vrea ceva mai "eco" dar nu e încă pregătită/ convinsa sa renunțe la tehnologia veche ? Ceva nu este în regula daca tot mai multi o iau pe drumul asta "între doua ape" .

  • Mone, miercuri, 26.11.2025 15:37

    @pipo, cred că scrie foarte clar în șapou. "hibrizii FĂRĂ ÎNCĂRCARE LA PRIZĂ continuă să facă furori pe Bătrânul Continent."

  • Dutz, miercuri, 26.11.2025 16:20

    Ok, sar focile super excitate… ca atâta se poate… dar cine a comparat vreodată diesel cu PHEV? De ce ai face așa ceva? Ce treaba are una cu alta? Unde-i nu-i rațiune n-are sens, spor la cretinisme!!!

  • Matei_cel_nou, miercuri, 26.11.2025 17:00

    Păi de ce n-ai compara vânzările diverselor motorizări? Cum ce treabă are una cu alta???

  • @noaptea mintii, miercuri, 26.11.2025 19:06

    Cred ca ai vrut sa zici de concurenta neloiala cand au bagat soft ilegal pentru emisiile scazute. Asa faci concurenta neloiala, mintind. Si asta se pare ca a dus la ce vedem astazi.

  • @Dutz, miercuri, 26.11.2025 19:09

    Nici nu putem compara diesel cu PHEV pentru ca unul e in coma si pe moarte, iar altul prospera si se vinde bine la masini noi. Iarasi nu putem baga in seama Romania, pentru ca aici vorbim de masini noi, iar la romani le priesc troacele obosite avariate si aruncate de altii. Cand il vezi pe Danut cum promoveaza Bemveu dizal si cocalarii, nu ai cum sa te astepti la evolutie.