În Germania, mai puţin înseamnă mai mult: nemţii primesc 4.000 de euro bonus la cumpărarea unei maşini electrice
Fiecare german care va cumpăra o maşină electrică va primi un voucher de 4.000 de euro, cu aproape 2.000 de euro mai puţin decât în România. Totuşi, bugetul total este de 1 miliard de euro, de 58 de ori mai mare decât în ţara noastră.
Germania a anunţat miercuri un plan ambiţios pentru promovarea maşinilor electrice prin intermediul unui program în valoare totală de 1 miliard de euro.
Principala componentă a programului va fi impulsionarea vânzărilor maşinilor ecologice prin oferirea unui voucher în valoare de 4.000 de euro la achiziţionarea unei maşini electrice şi de 3.000 de euro la cumpărarea unui hibrid cu încărcare la priză. Jumătate din valoarea fiecărei subvenţii va fi asigurată de statul german, în timp ce cealaltă jumătate va fi suportată de producătorul maşinii electrice, respectiv al hibridului plug-in.
Maşinile cu un preţ mai mare de 60.000 de euro nu vor fi incluse în cadrul programului care va începe în luna mai, iar statul analizează posibilitatea unor scutiri de taxe suplimentare pentru proprietarii de maşini ecologice.
Cea de-a doua componentă a programului prevede o investiţie de 300 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii de puncte de încărcare în perioada 2017-2020.
Obiectivul programului este ca în Germania să circule circa 1 milion de maşini electrice în 2020, după ce anul trecut s-au comercializat doar 49.000 de astfel de vehicule. De altfel, lipsa unor subvenţii este principalul motiv pentru care Germania este doar a cincea ţară europeană după numărul de maşini electrice vândute în 2015, după Olanda (88.000), Norvegia (84.000), Franţa (74.000) şi Marea Britanie (53.000).
Interesant este că România va oferi în acest an prin intermediul programului Rabla Plus un bonus de 20.000 de lei pentru achiziţionarea unei maşini electrice, la care se poate adăuga un bonus de 6.500 lei pentru casarea unei maşini mai vechi de 8 ani. Astfel, un român poate primi aproximativ 5.900 de euro, cu aproape 50% mai mult decât în Germania.
În schimb, bugetul alocat de România pentru acest program este de numai 75 de milioane de lei, echivalentul a circa 17 milioane de euro, adică de 58 de ori mai mic decât cel acordat de Germania.
Via Automotive News
Sună interesant planul Germaniei. Eu am crezut că vor da bonusuri celor ce iau Vw TDI :))