În căutarea dreptății: părinții actorului Anton Yelchin dau în judecată Fiat-Chrysler după moartea artistului
După ce actorul american de origine rusă Anton Yelchin a murit strivit de propria mașină, părinții acestuia acționează în judecată compania Fiat-Chrysler. Mașina lui Yelchin fusese subiectul unui recall în service.
Incidentul stupid în urma căruia actorul american Anton Yelchin și-a pierdut viața zdrobit de un perete de propria mașină are urmări legale complexe. Părinții artistului cunoscut mai ales pentru apariția în seria de filme Star Trek au anunțat prin vocea avocatului lor că vor da în judecată compania Fiat-Chrysler pentru că exemplarul Jeep Cherokee deținut de Yelchin făcea parte dintr-un lot de mașini programate să fie rechemate la service pentru modificări la nivelul levierului cutiei de viteze.
Vă reamintim faptul că recall-ul inițiat de Fiat-Chrysler vizează 1.1 milioane de mașini ale căror levier al cutiei automate nu intră automat în poziția P (Parking) în momentul în care șoferul coboară din mașină. Lăsată în N (Neutral), poziția liberă a cutiei, mașina poate să plece de pe loc dacă e oprită în pantă, poliția americană investigând deja până acum 266 de incidente de acest tip în urma cărora 68 de persoane au fost rănite. În cazul lui Anton Yelchin, anaiza medicilor legiști a confirmat faptul că acesta a fost prins între mașină și un perete, decesul survenind prin asfixiere.
Fiat-Chrysler le-a transmis deja părinților actorului condoleanțe printr-un comunicat public imediat după incidentul care a avut loc la sfârșitul lunii iunie 2016.
Familie de imigranți ruși
Anton Yelchin a imigrat cu familia sa în SUA pe când avea șase luni, actorul fiind născut în Rusia. Părinții săi au fost de asemenea artiști cunoscuți, făcând parte din echipa de balet pe gheață a teatrului din Leningrad/Sankt Petersburg. În urma artistului al cărui ultim film major este Star Trek Beyond, recent lansat în cinematografe, a rămas o avere de circa două milioane de dolari.
Ei americanii care sunt obisnuiti cu cutiile automate, uita sa puna levierul in P si o lasa in N... e ca si cum la masini cu transmisie manuala o lasi pe liber (unele mai au automatic hand brake)... Sunt destule masini in europa cu cutie automata care nu intra automat in P cand cobori din masina....