In 2006, VW a fost aproape sa cumpere Alfa Romeo
Din cauza problemelor financiare ale Grupului Fiat, acesta a fost foarte aproape de vanzarea Alfa Romeo catre Volkswagen in 2006.
Publicatia italiana Solo 24 Ore a scos pe piata, in numarul de ieri, un material care reda o situatie interesanta in care Grupul Fiat s-a regasit acum doi ani. Daca 20082010 va fi perioada relansarii brandului Alfa Romeo in Statele Unite, se pare ca anul 2006 a fost cel in care Fiat a vrut sa scape intr-un fel sau altul de marca italiana, pe care o considera la acel moment neprofitabila.
Nu este o informatie noua, zvonurile care vizau o eventuala vanzare a celor de la Alfa Romeo aparand inca din 2002, atunci cand grupul italian se afla in mijlocul unor probleme financiare. Ce nu se stia atunci dar s-a aflat astazi este insa faptul ca cei care s-au aratat interesati de Alfa Romeo au fost cei de la Volkswagen Group. Tranzactia nu s-a realizat din doua motive: cele doua parti nu s-au inteles la bani in primele randuri de negocieri, grupul Volkswagen schimbandu-si in acelasi timp conducerea. N
u a fost pentru prima data cand Volkswagen se interesa de destinul unei marci italiene, anii precedenti aducand tratative avansate legate de eventuala vanzare la pachet a brandurilor Alfa Romeo, Maserati si Ferrari catre Volkswagen Group.
Artizanul revenirii Grupului Fiat, Sergio Marchionne, a fost cel care a dat insa semnaul revirimentului brandurilor italiene. Desi problemele continuau sa apara in ceea ce priveste Alfa Romeo (vanzarile marcii au scazut de la 200 de mii la 128 de mii de unitati pe an intre 2001 si 2005), Marchionne a decis sa continue reformele administrative si a reusit sa readuca marca si intreg grupul pe linia de plutire, fara a fi nevoie de o vanzare a vreunui brand din portofoliu. Alfa Romeo si-a revenit bine din pumni, prevazuta relansare a marcii in Statele Unite facand parte din planul de vanzari care prevede ca, in 2010, Alfa Romeo sa ajunga la 300.000 de unitati vandute pe an.