Impactul COVID-19 asupra industriei auto din România: pierderi de producție de cel puțin 68.000 de mașini și peste 20.000 de angajați afectați
Închiderea fabricilor auto din România a produs până acum pierderi de producție de cel puțin 68.000 de mașini, în timp ce mai mult de 20.000 de angajați au fost afectați de criza COVID-19, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. ACEA susține că aceste date sunt “conservatoare” și că impactul real este mult mai mare.
La nivel european, producția auto a pierdut aproximativ două milioane de unități din cauza închiderii fabricilor pe fondul pandemiei de coronavirus.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) spune că datele sunt în continuă actualizare, însă, până în prezent, peste 1.1 milioane de angajați au fost afectați de criză.
În cazul României, închiderea fabricilor Dacia și Ford a produs pierderi de cel puțin 68.000 de unități, conform ACEA, iar mai mult de 20.000 de salariați au avut de suferit. ACEA susține că datele sunt “conservatoare” și că impactul asupra industriei locale este de fapt mult mai mare.
Așa cum era de așteptat, cea mai afectată piață la nivel european este și cea mai mare. Germania a înregistrat până acum un sfert din totalul pierderilor de producție în Europa, iar peste 500.000 de angajați au fost afectați de criza COVID-19.
Dacia a anunțat că producția de la Mioveni va fi reluată gradual din 21 aprilie, pe “bază de voluntariat”. Astfel, doar anumite linii vor funcționa, urmând ca producția să revină la parametri normali începând cu data de 4 mai.
Via ACEA
@dan_grec.Sper din tot sufletul sa fie asa dar incep sa devin sceptic la asta.Europa si-a cam pierdut know how-ul,nu prea mai stie sa faca nimic in afara de niste produse scumpe de nisa(cum sunt turbinele industriale de exemplu).Cu ce oameni? Suntem putin ai dracu in Europa,restul e balast,doar daca ma plimb pe strada prun Paris si vad ca nu prea au mai ramas Europeni.2 Din pacate,sub ochii ingaduitori ai babei neomarxiste Europa,Chinezii au cumparat afacere cu afacere si chiar industrii intregi. Cel mai mare producator de roboti industriali,aia de sudeaza caroseriile din toate fabricile europene,KuKa, apartin 100%de chinezi.Pana si pompele de beton facute in Europa,Putzmeister,tot ale chinezilor sunt.,Pireli tot al lor,o pot tine asa ore intregi cu exemple.Incepem sa devenim insignifianti,asta s-a vrut.Le-au dat galbejitilor tehnologia albilor,i-au impins cu min 400 de ani in fata,acum culegem roadele prostiei. Pe cei din CE ii intereseaza curbura castravetelui,educatia sexual minoritara in scoli,feminism,marxism si alte mizerii care nu tin de foame.