Îmbunătățiri în gama Volvo: plug-in hybrid pentru XC40 și motoare noi cu tehnologie mild hybrid
Volvo introduce în gama de motorizări o serie de versiuni mild hybrid. Acestea au la bază motoarele diesel și benzină pe care deja le cunoaștem și promit un consum mai mic de carburant concomitent cu emisii mai mici. Noile versiuni mild hybrid vor purta indicativul B.
Volvo a pregătit o serie de îmbunătățiri în gama de motoare. Producătorul suedez anunță că în perioada următoare, toate modelele din gamă vor putea fi echipate cu noile sisteme de propulsie cu tehnologie mild hybrid.
Acestea vor putea fi găsite sub indicativul "B" și vor fi disponibile atât în versiuni diesel, cât și benzină. Conform oficialilor Volvo, noul sistem mild hybrid propune o tehnologie avansată de recuperare a energiei la frânare și promite o scădere a consumului de carburant și a emisiilor, în medie, cu până la 15%.
În cursul acestei zile, Volvo a publicat primele imagini și detalii cu XC90 facelift. SUV-ul constructorului suedez devine primul model din gamă care va putea fi comandat cu sistemele de propulsie mild hybrid B5 și B6. Motorizarea B5 va putea fi comandată atât într-o variantă diesel (dezvoltată având la bază unitatea D5 de 2.0 litri), cât și într-o versiune pe benzină (dezvoltată pe baza motorului T5 de 2.0 litri). Versiunea mild hybrid B6 va fi oferită exclusiv cu un propulsor pe benzină. Pentru moment, oficialii Volvo au anunțat doar resursele lui XC90 B5 diesel: 235 CP și 480 Nm.
Volvo XC60 va putea fi comandat în versiunile B4 (diesel), B5 (diesel sau benzină) și B6 (benzină).
Volvo XC40 primește versiuni plug-in hybrid
Volvo a anunțat că SUV-ul XC40 va fi disponibil în scurt timp cu două motorizări PHEV: T4 Twin-Engine și T5 Twin-Engine. Pentru moment, reprezentanții constructorului suedez nu au oferit detalii tehnice cu privire la performanțele noilor sisteme plug-in hybrid.
Totodată, oficialii Volvo promit și o serie de modificări și în dreptul sistemelor plug-in hybrid existente până acum în gamp. Așa cum era de așteptat, noul sistem de recuperare a energiei la frânare folosit pe motorizările mild hybrid a fost introdus pe versiunile PHEV.
În aceste condiții, autonomia în modul electric promisă de versiunile echipate cu motorul T8 Twin Engine (XC90, XC60) de 420 CP crește, în medie, cu până la 15%. Aceeași valoare ar urma să se aplice și în cazul modelelor echipate cu sistemul plug-in hybrid T6 Twin-Engine (S60, V60).