Îl mai țineți minte pe Nissan Pathfinder? O nouă generație a fost lansată în America

Publicat vineri, 05.02.2021 15:16 de Florin Ardeleanu

Nissan a publicat primele informații și imagini cu noul Pathfinder. Ajuns la a cincea generație, SUV-ul poate găzdui până la 8 pasageri și a renunțat la cutia CVT în favoarea unei automate cu 9 trepte.

Nissan Pathfinder a dispărut de ani buni din Europa, însă în Statele Unite ale Americii SUV-ul nipon continuă să se vândă chiar foarte bine. Japonezii tocmai au lansat cea de-a cincea generație, iar printre îmbunătățiri se numără inclusiv o transmisie nouă.

Pathfinder a trecut printr-o cosmetizare notabilă. Grila frontală a crescut în dimensiuni, farurile au o formă nouă, stopurile la fel, iar cele trei prize de aer de deasupra calandrului fac trimitere la prima iterație a acestui model. Forma robustă care l-a consacrat a rămas aceeași.

La fel ca noul Frontier (varianta cu benă), Pathfinder este dezvoltat pe o versiune îmbunătățită a platformei actuale. Din punct de vedere al dimensiunilor, SUV-ul măsoară 5.004 milimetri în lungime (-38 mm), 1.979 mm lățime (+12 mm), 1.778 mm în înălțime, iar ampatamentul este de 2.901 milimetri.

POATE GĂZDUI PÂNĂ LA 8 PASAGERI

Interiorul a fost și el modernizat. Lista include tapițerii noi, ecran de 9 inch pentru sistemul multimedia, instrumentar de bord digital cu display de până la 12.3 inch, sistem audio Bose cu 13 incinte (opțional) și porturi USB pentru încărcarea telefoanelor mobile.

Sistemele Apple CarPlay, Android Auto și NissanConnect sunt oferite încă din standard.

Habitaclul poate găzdui până la opt pasageri, iar Nissan a acordat o atenție sporită antifonării. Cu alte cuvinte, intră mai puțin zgomot de la motor în interiorul mașinii.

TRANSMISIE AUTOMATĂ CU 9 TREPTE

Noul Nissan Pathfinder este echipat cu un motor V6 de 3.5 litri care dezvoltă 284 de cai putere si 351 Nm cuplu. Cutia de viteze CVT este de domeniul trecutului, locul său fiind luat de o transmisie automată cu nouă rapoarte.

Deși niponii au declarat că acest Pathfinder a fost dezvoltat să se comporte exemplar atât pe șosea cât și pe teren accidentat, SUV-ul este echipat cu câteva echipamente care să îl ajute în off-road. Spre exemplu, șoferul are la dispoziție șapte moduri de rulare: Standard, Sport, Eco, Snow, Sand, Mud/Rut și Tow.

Că tot veni vorba, SUV-ul are o capacitate de tractare de 2.700 de kilograme.

Cea de-a cincea generație Nissan Pathfinder este așteptată să debuteze pe piață în vara acestui an.

via Nissan

  • Edikkk, vineri, 05.02.2021 15:45

    8 locuri.... 2 americani şi 6 chinezi.....

  • Stefi, vineri, 05.02.2021 15:47

    Nu va fi adus si in Europa? Nu ca l-as cumpara, doar sa-l vad prin trafic. :)

  • Bda, vineri, 05.02.2021 19:48

    Sincer, îmi pare rău de Nissan.reno a subt tot de acolo.datorita lui Nissan ne căcăm acum cu duster.+reno cu electrice

  • Bda, vineri, 05.02.2021 19:59

    M-ai țineți minte de hidoșenia aia de scenic 4*4 dezvoltată și produsă de Magna Steyr?

  • Bda, vineri, 05.02.2021 20:15

    + altele.pe Samsung Motors i-au băgat în mormânt.vive la France!7AF7

  • LR, sâmbătă, 06.02.2021 11:32

    Dar ce se mai aude despre Patrol?

  • ds, sâmbătă, 06.02.2021 11:52

    Chiar arata bine! Iar comparativ cu precedentul este mult diferit.

  • Rds, sâmbătă, 06.02.2021 17:45

    @bda - băi nea, fără Renault, Nissan era dus de 10 ani.

  • Mr X, sâmbătă, 06.02.2021 23:10

    Da sunt convins ca daca cineva o cumpără e interesat sa vada daca poate transporta 8 persoane in ea

  • Moldovean, luni, 08.02.2021 11:15

    @LR E bine Patrol. Cea de-a cincea generație pe care o știm noi (aia apărută în 1997) încă se fabrică în Maroc, Pakistan și Africa de Sud. Iar generația actuală (a șasea) a fost lansată în 2010 în Abu Dhabi (lesne de înțeles - au piață acolo) și continuă să se producă în Japonia și Nigeria acum fiind la cel de-al doilea facelift. În SUA se vinde sub numele de Nissan Armada.

  • zagado26, luni, 08.02.2021 22:57

    Din păcate n-o să vină în Europa din cauza normelor de poluare! V6 de 3.5 litri poluează la greu în viziunea unora şi să nu uităm că în Franţa vor să suprataxeze Tiguan R cu cel puţin 10.000 de euro pentru un motor de 2L TSI!

  • @rds, marţi, 09.02.2021 20:47

    Reno sa salvat pe sine.habar nu ai de trecut.anii 90 au schimbat totul.criza din Asia ia terminat