Iată câştigătorii ediţiei 2010 a concursului "Cel mai 4x4"
Automarket a făcut parte şi anul acesta din juriul concursului "Cel mai 4x4" derulat în weekend-ul 5-6 iunie. Câştigătorii sunt Volkswagen Touareg, Dacia Duster, Mitsubishi L200 şi Audi Q5.
Automarket a participat la editia 2010 a concursului Cel mai 4x4, care a oferit distincţia cu acelaşi nume în patru segmente distincte. Acestea sunt General SUV, Premium SUV, Pick-up şi Off-roader. Câştigătorii sunt, în ordinea categoriilor de mai sus: Dacia Duster, Audi Q5, Mitsubishi L200 şi Volkswagen Touareg. Cele patru modele au fost testate de un juriu de specialitate pe trei trasee distincte. Evident, acestea au avut şi competitori, în total fiind prezente 16 maşini de test la această competiţie.Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele au intrat in vanzare in Romania pana in primul semestru al anului 2010. Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obişnuită. Nu au fost permise nici un fel de îmbunătăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevăzute ca echipament original al autoturismului.
Testele de şosea au fost efectuate pe traseul Mausoleul Mateiaş-combinatul Holcim (DN73A), în timp ce traseul off-road a fost derulat în Poiana Fântânii, ce aparţine comunei Lereşti din judeţul Argeş. SUV-urile au avut un traseu distinct, în timp ce pick-up-urile şi off-roader-ele au fost încercate pe un traseu mult mai dificil. În scop demonstrativ, Dacia Duster a abordat şi traseul pentru off-road, deşi concura la clasa "General SUV". Aşadar, rezultatele obţinute de Dacia Duster în competiţia respectivă vor fi punctate doar pentru performanţele obţinute pe traseul de SUV-uri.
Printre criteriile vizate de juriul concursului Cel mai 4x4 se află stabilitatea pe şosea, acceraţia pe şosea, frânarea pe şosea, preţul de achiziţie, calitatea percepută, consumul de carburant declarat de constructor, capacităţile de căţărare şi coborâre, abilităţile de trecere peste obstacole şi confortul în teren accidentat şi pe şosea. Fiecare criteriu avea la dispoziţie între 10 şi 20 de puncte, iar acestea trebuiau împărţite între modelele concurente pentru a obţine un total de 150 puncte la fiecare categorie.
Căştigătorul categoriei "General SUV" este Dacia Duster. Modelul s-a luptat cu rivali precum Kia Sorento, Ford Kuga, Peugeot 4007şi Suzuki Grand Vitara. Atât pe şosea, cât şi pe teren accidentat, Duster a dat dovadă de capacităţi deosebite care l-au calificat între finalişti şi l-au poziţionat pe locul întâi al acestui clasament. Esenţa lui Duster a fost echilibrul între performantele on-road şi abilităţile off-road. De la cele mai bune unghiuri de trecere din segment până la transmisia cu rapoarte scurte, toate elementele oferite de modelul din Mioveni au avut o pondere în rezultatul final.
„ În ultimii ani, Dacia a dovedit că are curajul de a răsturna codurile prestabilite şi de a aborda, fără complexe, segmente de piaţă reputate ca fiind extrem de concurenţiale. Faptul că robusteţea şi capacităţile off-road ale modelului Dacia Duster au convins un juriu exigent alcătuit din profesionişti ai presei auto din România ne bucură şi ne onorează. Credem că victoria lui Duster în cadrul unei competiţii atăt de dificile reprezintă o confirmare a calităţilor şi a potenţialului de performanţă ale noului model Dacia”, a declarat Fabrice Cambolive, Administrator Unic Renault Nissan Romania.
Categoria "Premium SUV" a fost introdusă anul acesta şi a prezentat un număr impresionant de rivali. Astfel, am avut de a face cu Audi Q5, BMW X1, BMW X3, Mercedes-Benz GLK şi Volvo XC60. În timp ce BMW X1 a furnizat cele mai bune performanţe on-road, modelul din Ingolstadt a fost declarat câştigător. Celelalte modele au punctat şi ele la alte capitole – cum ar fi confort sau calitate percepută, dar punctajul final le-a adus pe locul doi.
„ Într-un segment SUV din ce în ce mai aglomerat şi mai complex pentru consumatori, competiţia „Cel mai 4x4” oferă un ghid valoric foarte util. Titlul ne bucură foarte mult şi confirmă experienţa lui Audi în domeniul tracţiunii integrale, dar şi a maşinilor premium. Q5 are toate argumentele să convingă, având o gamă largă de motorizări, accesorii şi tehnologii specifice clasei premium.”, a declarat Matei Albulescu, brand manager Audi.
Categoria "Pick-up" a fost un segment disputat la sânge între doi rivali. Pe de o parte, s-a aflat Mitsubishi L200, iar pe de alta Isuzu D-Max. Anul 2010 a marcat prima participare a celor de la Isuzu în această competiţie, iar rezultatul final a fost destul de strâns. Câştigătorul acestei categorii este Mitsubishi L200. Modelul nipon este la cel de-al doilea titlul „Cel mai 4x4”.
„Ca dovadă a performanţelor sale excepţionale, L200 a făcut faţă cu succes tuturor provocărilor ediţiei 2010 a concursului „Cel mai 4x4”, indiferent de gradul de dificultate al acestora. Suntem încântaţi să punem la dispoziţia clienţilor noştri cel mai puternic jucător al acestei clase.”, declară Daniel Antor, Director Executiv M Car Trading, Distribuitorul General Mitsubishi Motors pentru România şi parte a Tiriac Holdings.
Categoria "Off-roader" a fost un segment disputat la fel de aprig precum cel al SUV-urilor premium. Acesta a fost marcat de rivalii tradiţionali ai acestor competiţii, dar şi de noua generaţie a câştigătorului de anul trecut. Competitorii sunt: Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Suzuki Jimny, Volkswagen Touareg. La fel ca în cazul celorlalte două categorii, câştigătorul trebuia să obţină un echilibru între performanţele de pe şosea şi abilităţile off-road. Fiind vorba de categoria off-road, modelul respectiv trebuia să aibă o prestaţie deosebită în acest regim, iar competiţia a fost deosebit de strânsă în cazul unor modele. În timp ce câştigătorul categoriei on-road a fost destul de evident, juriul a parcurs de două ori traseul off-road dedicat pentru a descoperi care este cel mai abil competitor din toate punctele de vedere. Câştigătorul ediţiei 2010 a Campion 4x4 la categoria „Off-roader” este Volkswagen Touareg. Touareg a egalat astfel recordul lui Toyota Land Cruiser, care a câştigat titlul în anii 2003 şi 2004.
“Titlul câştigat pentru a doua oară în această competiţie demonstrează indubitabil experienţa lui VW în domeniul vehiculelor recreaţionale. Touareg este un automobil complet, deosebit de avansat tehnologic, ce integrează un mare număr de elemente care sporesc confortul, performanţele rutiere, dar şi uşurinţa în exploatare. Toate aceste calităţi conferă maşinii o rază de acţiune foarte mare, pe orice tip de teren”, a declarat Bogdan Florea, Brand Manger Volkswagen.
Felicitari celor de la Dacia, ar trebui sa fim mandri ca un model romanesc a devansat concurenta! Si eu eram de parere ca Touareg 2 este cea mai buna in off-road, dintre modelele participante!