Iași vrea să găzduiască noua uzină Skoda din Europa: autoritățile promit un teren de 80 de hectare, dar nu au infrastructură
Autoritățile locale din județul Iași vor să ofere Grupului Volkswagen un teren de 80 de hectare pe care să construiască o uzină Skoda, în ciuda faptului că în zona nu există nicio autostradă.
Grupul Volkswagen a conformat recent că vrea să construiască o uzină în Estul Europei pentru Skoda, iar presa germană susține că pe listă scurtă de opțiuni se află România și Bulgaria.
În absența unor informații cu privire la potențiale amplasamente pentru noua uzină, autoritățile din Iași susțin că vor trimite o scrisoare Grupului Volkswagen în care vor oferi germanilor un teren cu o suprafață de 80 de hectare.
Cu toate acestea, autoritățile admit că terenul respectiv aparține în prezent platformei industriale Fortus și că obținerea acestuia este complicată, motiv pentru care soluția de rezervă este un teren de 20 de hectare deținut de Primăria Iași în cadrul unei platforme industriale.
"Pe lângă disponibilitatea fizică a halelor și terenurilor deja existente, în oraș există o rețea de licee și școli tehnice care furnizează forță calificată de muncă, plus forța de muncă disponibilizată de la combinatul Fortus și pe care știm cum să o aducem înapoi", afirmă Mihai Chirică, primarul Iașului.
Totuși, șansele ca Grupul Volkswagen să aleagă Iași ca amplasament pentru o uzină auto sunt minime. Producția de mașini ar urma să meargă aproape integral la export, iar regiunea Iașului nu beneficiază de nicio autostradă care să conecteze uzina la autostrăzile din București sau Transilvania și, ulterior, din Europa de Vest.
Via G4Media
-
SIMPLE MINDS, miercuri, 28.11.2018 15:11
Convingerea mea e ca nu-i convinge nici daca le ofera 800 ha iar pentru trecerea Orientalilor cu produsu' finit autoritatile locale vor angaja serpasi nepalezi. O locatie mai neinspirata ca Iasi poate ca era reprezentata de Mila 23 ! Si asta numai *datorita* infrastructurii sublime.
-
vianu, miercuri, 28.11.2018 15:20
oferta primarelui e doar un semnal de alarma, o aducere aminte plavanilor din guvern si din ministerul transporturilor ca orasul ala ARE ce oferi dar nu are CUM oferi. vorba ceea: bate saua sa priceapa iapa
-
SIMPLE MINDS, miercuri, 28.11.2018 15:56
@vianu Oras ?? Oras e Piatra -Olt !!!! E municipiu in toata splendoarea si a doua aglomerare urbana a Romaniei.
-
Edikkk, miercuri, 28.11.2018 16:20
Excelentă ştire!! Nici Ford nu are autostradă la Craiova !! De accea soluţia este foarte bună, ca să fie un motiv în plus pentru Autostrada Iaşi Cluj
-
Costel, miercuri, 28.11.2018 16:23
sa te strici de ris. VW la Iasi! LOL !!! or vrut sa vina si inainte si VW si Mercedes, dar ne-am ales cu cracofoni. daca e un oras potrivit pentru o uzina auto, atunci ala e Cluj, no doubt! A doua aglomerare urbana a Romaniei, cea mai tare universitate, oameni scoliti, care vorbesc engleza, viata de noapte cool, curatenie, transport public de calitate, distanta scurta fata de Vest. in curind om avea si metrou, asa ca... la Cluj uzina VW, la Bucuresti si Iasi - luati de la PSD!
-
Andrei, miercuri, 28.11.2018 16:40
Costel. iar ai revenit cu Clujul tau? Sper sa te incarce pe tine PSD cu multaaa.. Atata stii, sa arunci cu ceva in ceilalti, presupun ca doar asta e nivelul tau, atata poti tu. Unde vrei sa mai pui uzina aia in Cluj? Si asa e full orasul si super aglomerat, cu o multime de locuri de munca variate. Auzi la el: cea mai tare universitate, oameni scoliti, care vorbesc engleza, viata de noapte cool, curatenie :)))) Clujul are o multime de probleme de rezolvat, nu e orasul perfect al Romaniei! Esti scolit daca vorbesti engleza? Am vazut cata cultura e si in Cluj, cu 5% mai multa decat in Bucuresti, nu mai puteti cred de atatea "personalitati". Pe Boc tot asa l ati asteptat, cu drag? Clujul e prea overrated, dar ce vrei, cand nu ai iesit din Cluj nu ai de unde sa stii ce e si dupa Carpati, nu? Ca doar acolo spuneai ca vrei granita Romaniei.
-
Costel, miercuri, 28.11.2018 16:53
@Adrei asa cum recunosti, la Cluj is deja o multime de locuri de munca. asta pentru ca orasul atrage, e cool, are un climat de afaceri si conditii pe placul multinationalelor. ca ti-e ciuda de asta, inteleg.. don't cry! la' ca mai deschid cracofoni vre un atelier de reparat cazane prin Iasi
-
slVW_83, miercuri, 28.11.2018 16:56
@Costel Nu ești foarte inteligent așa că voi evita să te jignesc, mai ales de Centenar și mai ales că NU intru în polemică cu NEANTUL!!! Iașul s-ar preta la o asemenea investiție din următoarele motive: 1. are cea mai veche și de tradiție Universitate din România, întemeiată de AL. I. Cuza la 1860, peste 50 000 de studenți și deci viitoare cadre pentru eventuala fabrică! 2. în zona Fortus e un teren imens care trebuie folosit deștept. 3. întreaga Moldovă va fi scoasă din sărăcie, mai ales datorită fabricilor de subansamble care ar putea apărea ulterior. 4. ar grăbi lucrările la veșnica autostradă A8 (Moldova fiind singura regiune istorică majoră a țării care NU are autostradă din cauza hoților-ignoranți care s-au perindat de-a lungul vremii pe la București) 5. ar fi o reparație istorică pentru o Moldovă amărâtă în care s-au retras acum 100 de ani regele Ferdinand cu întreg aparatul de stat pentru că aproape întreg teritoriul era ocupat de trupele germano-austro-maghiare, Iașul găzduind peste 500 000 de suflete în cele vremuri crâncene!
-
Costel, miercuri, 28.11.2018 17:14
mi-o placut aia cu "nu vreau sa jignesc". trec cu vederea, ca asa m-or invatat parintii, sa fiu bine crescut. lista aia nesfirsita cu aturile Iasiului e un wishfull thinking. amestec de argumente lacrimogene, cu rolul in razboiul de acum o suta de ani, ce tare o fost iasul cu prima universitate la 1860. sa iti spun cind o avut universitate Clujul? nu mai compara in domeniul asta, ca prin alte parti istoria o inceput mai demult si o lasat si urme. sa lasam abordarile gen Drama Queen si sa punem fata in fata argumentele reale ale celor doua orase si o sa vezi ca Iasul nu are nici o sansa. asa ca io zic sa pastrati super terenul ala de la fortis ca musai ridica cracofoni un atelier sau ceva statuie cu Charls de Gaul
-
vianu, miercuri, 28.11.2018 17:15
@Costel, esti ok, totul e bine acolo la voi la Borsa? vineri ajung pe la Cluj, sa-mi zici daca ai nevoie de pachet. Tigari, ciocolata, sapun. Un capat de sfoara. Orice.
-
Andrei, miercuri, 28.11.2018 17:17
Nu ai cui sa i explici, Costel mai are 2 neuroni si aia se zbat, is pe final si ei. Nu stie de unitate, ce i spui de Centenar? Lasa-l in Clujul lui acolo, il rugam sa nu treaca Carpatii. Sa jignesti o intreaga regiune doar prin prisma unor supozitii si metehne vechi, asta dovedeste cata inteligenta detine. Nu inteleg de unde ai dedus ca mi e ciuda pe Cluj? Ma bucur pentru orice oras din tara asta daca realizeaza ceva bun si nu fac discriminari intre oamenii sai, doar pentru apartenenta la o anumita regiune. Si Iasi e un oras frumos, cum e si Tg Mures, si Brasov si Bucuresti. Numai ca oamenii ca tine, Costel, nu fac cinste nici Clujului si nici Romaniei, ci nimanui. Daca te nasteai in Iasi, ca din Cluj sigur nu esti, ci de undeva de langa Cluj sigur (ca sa nu zic de la tara, din cine stie ce catun, si ajuns intr un mare oras i se pare ca a descoperit America), aceeasi gandire aveai? Stai linistit, cei din Iasi nu sunt invidiosi pe clujeni, ci se sustin reciproc prin diverse parteneriate (vezi numai sectorul automotive si cultural, plus multe altele.)
-
Costel, miercuri, 28.11.2018 17:31
Io vorbesc de argumente, care arata clar de ce VW, daca ar fi sa vina, ar alege Cluj si nu Iasi, iar voi imi veniti cu jigniri, ironii ieftine si vraja marii cu centenar, orasele frumoase ale Romaniei si ce oameni tari is prin toate locurile. Sint chiar din Cluj, dar n-am spus niciodata ca nu-mi plac si alte orase - si Sibiul ii fain, si Sighisoara, si Brasovul, si Tg Mures, si Oradea... ma bucur ca iesenii sustin Clujul prin felurite parteneriate. pina la urma, e de bun simt
-
Con, miercuri, 28.11.2018 17:44
Costele, stai cuminte cu Clujul tău, că am văzut cât de pregătiți sunteți și civilizați, mai ales studențeii voștrii dragi rupți în gură de clubăreală și legale. ( ca în orice zonă a țării unde sunt facultăți-universități de altfel ) Vorbesc în calitate de angajator, nu de muncitor... Așa că te rog... să nu exagerăm. Nu e mare diferență dintre zone. Sudul - Capitala, unde este clar că majoritatea brand-urilor se îmbulzesc prima dată. Vestul - Noroc de granița cu Ungaria, cu alte cuvinte sunteți mai aproape de Occident puțin, de asta vin și investitori acolo. Estul țării..... ce pot să zic, graniță cu R. Moldova... ce investitori ar veni din R. Moldova ? ....
-
slVW_83, miercuri, 28.11.2018 17:52
@Andrei Exact cum am mai spus! Nu intru în polemică cu neantul!!! ;)
-
SIMPLE MINDS, miercuri, 28.11.2018 17:53
@ Costel Am luat la cunostinta faptul ca te-ai defectat de la atata ras. Dislexia intelectuala pe care ai afisat-o e posibil sa aiba leac intr-un centru specializat si nicidecum pe AM. Categoric da ,municipiul Iasi reprezinta a doua aglomerare urbana a Romaniei. Si acum fa-i pe plac unui mitic :defineste *curand* pentru un ardelean ! Despre politica, promit ca o sa abordam subiectul numai dupa ce vei implini varsta care sa-ti confere dreptul de vot altfel n-as face decat sa te retin inutil in de-acum binevenitul si binemeritatul ITP intelectual.
-
vianu, miercuri, 28.11.2018 18:04
@SIMPLE MINDS in prima parte a interventiei tale, sa ma ierti, nu vreau sa te corectez, ci doar ca o simpla obervatie, ti-a scapat degetul si ai pus un "t" in plus? Pentru ca sublimul nostru coleg nu pare sa fie defectat ci doar stricat...la burta.
-
SIMPLE MINDS, miercuri, 28.11.2018 19:12
@vianu In primul rand salutari din Campia Romana ! In al doilea rand parca-i de bine ca mi-a scapat degetul numai pentru faptul ca AM imi stergea comment-ul.(n-ar fi prima oara si nici a doua);-))
-
Vlad08, miercuri, 28.11.2018 21:01
O simpla corectura. Al doilea oras din Romania ca numar de locuitori este Cluj-Napoca cu 324.576 locuitori,urmat de Timisoara cu 319.279 locuitori si abia pe 4, Iasi cu 290.422 locuitori,conform ultimului recensamant facut in 2011,ca dupa datele reale se masoara nu dupa supozitii. Cifrele inaintate de voi sunt obtinute de la Institutul National de Statistica, care este... o statistica,nu o numaratoare reala,la pas prin casele oamenilor. Desigur ca cifrele reale ar fi mult mai mari la fiecare oras. De exemplu la Cluj,doar in comuna Floresti(poreclita dormitorul Clujului) locuiesc aprox.50.000 de oameni,care muncesc toti in Cluj. Si chiar populatia cu resedinta a Clujului, ajunge undeva la 400.000,acum in 2018( Primaria zice ca sunt 200.000 de masini inregistrate in Cluj-Napoca,deci numarul trebuie sa fie cam cel putin la 400.000) La fel si Bucurestiul, cifra reala ar fi undeva la vreo 2.300.000 locuitori. In alta ordine de idei, nu conteaza care e primul sau al doilea, toti suntem romani si avem dreptul la o viata mai buna. Intradevar gunoaiele de la guvernare tin in "bezna" si saracie Moldova,zic eu intentionat, fara a demara lucrarile pentru o autostrada. Daca VW,vrea sa vina in Romania, sa vina si sa investeasca,nu conteaza unde,sunt bani si locuri de munca si taxe si impozite care merg la bugetul de stat. La multi ani,moldoveni,ardeleni,munteni,dobrogeni din toate colturile tarii!!!
-
Fara alehas, miercuri, 28.11.2018 21:08
@Costel Stai calm ! Chiar daca iti face fabrica de vw-uri la Cluj, tot fara ulei ramai.
-
Sam93, miercuri, 28.11.2018 21:37
In primul rand ca, desi Costel nu isi exprima gandurile prea coerent si corect, are mare dreptate. Voi aduceti argumente cu privire la beneficiile pe care le-ar avea Iasiul si Moldova in general daca vine VAG acolo. Pai argumentele astea nu au nici o valoare pentru VAG. Ei sunt o companie interesate de profit, nu sa dezvolte regiuni mai inapoiate ale Romaniei. Din acest punct de vedere, ar fii mult mai probabil ca VAG sa aleaga o locatie din vestul tarii deoarece sunt autostrazi in zona si poate transporta mult mai facil masinile in vest. Acum despre regiunile tarii, vad ca aici sunt multi moldoveni si sudisti frustrati si cu complexe de inferioritate din cauza carora lupta ca turbatii sa argumenteze ca Transilvania nu-i cea mai avansata regiune a tarii. Oricat v-ati chinui sa demonstrati contrariul, Transilvania ramane cea mai dezvoltata si cea mai civilizata zona din Romania. Asta deoarece oamenii sunt mai civilizati si au o cultura mai vestica, mai apropiata de Ungaria si Austria decat celalalte regiuni ale tarii. Primarii sunt mai gospodari, administratiile locale isi fac treaba mai bine, si oamenii de rand sunt mai deschisi la minte si civilizati. Locuiesc in Harghita si imi face placere sa stau intre unguri pentru ca sunt mai vestici in cultura si gandire ca romanii. Ganditi-va ca, cele mai frumoase zone din tara si cele mai importante atractii turistice sunt mostenite de la imperiul Austro-Ungar. Nu romanii au facut asta, ci sasii. Sasii au civilizat Transilvania si cu greu s-a prins ceva civilizatie si de romanii de aici. Restul ati ramas turcificati sau rusofili. Cu tot ce va dati mari la turistii straini sunt defapt lucruri facute de alte popoare mai vestice. Eu cand merg in Moldova ma sperii. Parca intru in alta tara. Oamenii sunt habotnici si extremist religiosi, am impresia ca daca le-as zice ca-s ateu m-ar linsa, si totul e inapoiat. Foarte nasol. De drumuri nici nu mai vorbesc. Cred ca cel mai bine ar fii ca Transilvania sa devina o regiune autonoma, independenta. Asemenea lui Monaco sau Vatican. Nu mi se pare corect sa sufar din cauza ca restul tarii e inapoiata. Tineti in loc dezvoltarea noastra domnilor! Dati-ne drumul sa ne civilizam in timp ce voi ramaneti in Republica Teleorman.
-
vianu, miercuri, 28.11.2018 22:11
acum aflu ca avem si popoare conlocuitoare pe langa noi...care sunt superioare romanilor (mai ales a moldovenilor habotnici si a sudistilor frustrati), ca ei este mai civilizati ca sta mai aproape de Ungaria, are sange de sasi printre vene si are o cultura mai vestica. Asa, pe ici pe colo.
-
cip, miercuri, 28.11.2018 22:36
@vianu Mare adevar ai spus in primul post dar trist si dureros.
-
andrei, miercuri, 28.11.2018 23:39
Ca iesean si pasionat auto ma bucura foarte mult stirea . Sunt constient insa ca e doar o declaratie a unui politician, si acela local, cu sanse de reusita spre zero. Nu ca Dl. Chirica, primarul, nu ar avea abilitatile necesare sa convinga un constructor auto sa investeasca la Iasi, ar avea ce sa puna pe tava(oameni scoliti dpdv tehnic, un mediu de afaceri prielnic domeniului auto, vezi Delphi si Continental, ba chiar si terenul si buna vointa autoritatilor locale) insa dpdv logistic Iasiul este la pamant. Pentru a se transforma aceasta stire intr-o poveste de succes , Iasiul are nevoie de unul din urmatoarele 2 lucruri: o autostrada spre vest pana in 2021-2022, cand vor baietii astia destepti sa deschida portile fabricii, sau un Prut navigabil pana la Marea Neagra(glumesc normal, dar cred cel din urma este mai degraba realizabil decat marea autostrada a unirii).
-
lulu, joi, 29.11.2018 09:23
Acum nu stiu de ce va agitati din moment ce nu stiti care e calculul nemtilor! Ar trebui sa va intrebati mai intati de ce nu extind fabrica din cehia si vor sa vina spre est? Din cauza scumpirii fortei de munca. Aici dau o sana in plus Iasului in detrimentul Clujului. Si daca e sa vina in Romania dati-mi voie sa cred ca e important cum se misca si autoritatile locale nu numai guvernantii! Autostrazile pot veni si dupa. Sau poate va fi un argument in plus sa-i convinga pe politicieni sa faca si autostrazi.
-
dan_grc, joi, 29.11.2018 09:53
Măi Sam, zecile de mii de oi, pardon credincioși, care au stat în frig să vadă limuzinele preoților, erau toți din Moldova ?
-
vianu, joi, 29.11.2018 11:23
@lulu cumva prezenta fabricilor Ford si Renault in romanica i-a convins pe guvernanti sa miste macar un deget? NU. Ii doare in cur(sul) saptamanii. Nimic nu ii mobilizeaza pe acesti indivizi. NIMIC. Nu au nimic pe agenda, PROIECTUL DE TARA este un concept de domeniul fantasticului pentru leprele din esichierul politic ...basescu a spus clar ca Moldova sa-si i-a gandul de la autostrazi si cat a fost dreapta la putere venea trompeta aia de boc si taia "pamblica" a 5 km de autostrada, traditie dusa mai departe si de pesedisti. imi pare rau, nu sunt optimist de nici o culoare, tara asta se duce in gaura cu fiecare an indiferent ce democrat inchipuit sau comunist sub acoperire este la putere. Guvernantii sunt oglinda cetateanului mediu dintr-o tara. Pana nu ne schimbam noi nu se schimba nimic la varf. Ca sunt "enclave" de civilizatie in tara asta, ok, dar cum majoritatea decide vom avea inca (ca si tara) mentalitate de palmasi, sclavi si cersetori. Si pentru a trage linie...Romania este in situatia de a se autoguverna, politicul este desprins de realitatile cotidiene, iar evolutia in bine a societatii e doar gratie unei maini de indivizi cu spirit de initiativa sau/si civic (pe care ii identifici indiferent de zona geografica) care vor pur si simplu sa isi depaseasca conditia si care, datorita lor, ceilalti sunt , practic, impinsi sa evolueze.
-
Costel, joi, 29.11.2018 11:59
No, ca multi s-or infierbintat pe aici. Cool, guys! Truth hurts, da' ce sa-i faci? Inteleg ca vreti uzine in Moldova. Le-or face fratuji, stati linistiti. cit despre comparati, cum spunea si Sam, ce sa compari? universitatea aia din 1860 si rezitenta de la centenar cu o Transilvanie care da lectii oricind restului. Si de civilizatie, si de cultura, si de curatenie si de spirit civic, orice. or fi lucruri de vazut si pe la Buzau sau Craiova, da sa pastram proportiile, totusi: castele, biserici fortificate, cetati, le gasiti numa in partea asta de Carpati. asa ca nu ar strica sa veniti sa vedeti ce or stiut face ardeleni. ca is oameni primitori si v-or servi de ghid. Cind o fi pe la Ploiesti sau Vaslui vre un Electric Castel sau un TIFF sau un Untold, cind o deschide Bosch super uzina la Galati sau cind o fi universitatea de la Bacau la nivelul BB, atunci sa-mi spuneti sa vin sa vad cit de cool e pe la voi. On topic: clujeni si ardeleni or primi cu drag VW. s-or face si in Ro masini adevarate, nu cazane de daci
-
xxx, joi, 29.11.2018 12:09
Nu știu de ce va agitați atât de mult ! Bulgaria va fi primita in Schengen la sfârșitul anului 2019, deci acolo va fi uzina. Mai mult aducem reintroducem șerbia pe 5 ani si vrem sa aducem vietnamezi sa muncească! Bonus dam o lege a Autostrăzilor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Facebook, spațiul virtual si Catedrala Mântuirii Neamului nu ajuta suficient astfel încât sa avem un spațiu politic corect, cred ca trebuie sa ne uitam ce au făcut polonezii si cehii in anii 1986/87/88 (nu acum) ca sa încercam sa îndreptam lucrurile.
-
lulu, joi, 29.11.2018 13:19
@vianu - iti dau dreptate, dar avem autostrada de la C-ta la Buc si nu am vazut nici o mare investitie la constanta, e drept se ajunge mai usor la mare iar cei care cara productia agricola din baragan afara ajung mai repede in port! Problema mare e la noi cetatenii si diferenta fata de mentalitatea celor din vest s-a vazut acum cateva zile la tv : romanul ai iesit pe 10 august sa tipe impotriva unor politicieni ca sa-i schimbe cu altii la fel de hoti, fracezii au iesit pentru ca s-a scumpit putin benzina!
-
Con, joi, 29.11.2018 13:23
Universitatea BB ?!?! Hahahah...... Mda, scuze că te dezamăgesc, însă BB este poate cu 5% mai bună față de restul universităților din țară și nimic mai mult, am avut destui practicanți de la acea prea slăvită universitate și pot spune public doar atât, sunt la fel de incapabili, nu au cei 7 ani de acasă, figuranți, dar bani vor mulți. ( Cred că dacă i-au pe unul de pe stradă, fără facultate, îl pun să învețe basic-ul, se va descurca mult mai bine, față de unul cu studii superioare, iar pe lângă asta, bunul simț cred că s-ar vedea de la 100 km. ) Doar 2 din 10 chiar sunt tineri cu bun simț și chiar vor să muncească. În majoritatea cazurilor pompează părinții bani să treacă plozii anul universitar, deoarece pușlamaua nu are timp să învețe, fiindcă este atât de stresat încât trebuie să meargă zilnic în cluburi să se "relaxeze". ( scuzați pentru acest limbaj, însă a început să mi se acrească de așa zișii naționaliști din zona Clujului, vă lăudați cu munca altora, nu cu munca voastră, 90% din firmele ce sunt în zona de Vest sunt străine, voi nu a-ți contribuit cu nimic) Trăiți atât de bine în zona de Vest a țării ? Probabil trăiți puțin mai bine, datorită investitorilor Trăiți atât de bine, de asta mulți pleacă în exterior, majoritatea ce-și achiziționează mașini noi, le bagă imediat după 1-2 ani la vânzare fiindcă nu mai pot plăti ratele pe lună. (bogaților ce sunteți) Repet, vorbesc în calitate de angajator și reprezentant al unei companii foarte cunoscute în zona Balcanilor, ce are fililale și în România, vă rog frumos, nu vă mai bateți cu pumnii în piept lăudând partea vestică a României, fiindcă, repet, nu este cu mult mai prejos decât celalte zone. Vă garantez că dacă închidem toate filialele din zona de vest, iar tinerii vor pleca în exterior ( ceea ce se întâmplă și în zona de Vest, încet dar sigur) ajungeți mai rău ca zona de Est a României. În legătură cu Dacia & VW, ca să știi o treabă. X își cumpără o Dacie full option cu prețul de 13.400 de euro cu tot cu TVA, parcă așa era la ultimul studiu de piață. X folosește mașina să zicem 5 ani și nu-i pare rău de achiziția făcută, fiindcă întreținerea este ieftină, iar acum Dacia oferă esențialul, ca și celelalte branduri auto, adevărat, cu 3 stele NCAP. Y își cumpără un VW, full option să zicem un Golf, 20.531- 21.839, pe acolo este prețul la varianta full option cu tot cu TVA. Y după 2 ani, posibil să nu mai poată plăti ratele, deoarece treburile nu mai merg atât de bine și ce face, o scoate la vânzare. Sau își dă seama că aruncă bani aiurea pe geam, pentru o mașină ce te duce de la A la B, exact cum o face Dacia. Concertele nu arată niciodată puterea zonei respective, artiștii vin unde cred ei că pot câștiga cel mai bine. Cu alte cuvinte, cu cât conducerea zonală investește bani mai mulți, în concerte non sens ( investește e un cuvânt nepotrivit, mai bine spus aruncă bani pe geam, în loc cu banii respectivi să-i folosească în alte scopuri mai bune ) este clar că acei artiști vor mai veni să facă concerte în acea zonă. Ca final, mai ușor cu naționalismul, fiindcă realitatea este cu totul alta.
-
Costel, joi, 29.11.2018 15:27
@Con trec peste tonul superior. io zic ca daca imi exprim o parere nu trebuie sa ma ia cineva de sus de parca ar fi profesor la scoala. zici ca daca multinationala ta cunoscuta din Balcani isi inchide toate filialele din partea de vest moare Clujul. apai daca nici asta nu-i aroganta.. chiar is curios la ce mare multinationala din Balcani lucri de moare jumate de tara fara tine... cit despre studentii de la BB, da, se distreaza si ei, ca orice tinar. da matale ai uitat de mult cum e sa fii tinar si faci pe dirigintele acru. n-am inteles nimic din comparatia unui VW cu dacia. stiu doar ca la noi la Cluj nu-si cumpara daci aproape nimeni, iar ai de o fac isi blestema zilele pe urma.
-
vianu, joi, 29.11.2018 16:07
@Costelus ne-am lamurit...n-ai m-ai mai mult de 16-17 ani. Baietel....mai ai mult de citit si mult de priceput cu ce se inampla pe lumea asta. Intoarce-te la posterele cu masini si gagici. E zona ta de confort....
-
VJ, joi, 29.11.2018 23:54
Daca este sa vina VW in Romania, probabil va alege dintre judetele mai apropiate de granita de vest, precum Bihor, Cluj, Arad sau Timis, Eu sunt din Brasov, si mi-ar fi placut ca VW sa vina aici, pt ca este un oras frumos, civilizat, cu o infrastructura desul de buna, muncitori calificati, si exista si o universitate destul de buna aici, care mai poarta si denumirea de Transilvania. Brasovul a fost un oras foarte bine dezvoltat industrial, mai ales in sectorul auto, si nu numai... Aici se fabricau tractoare, camioane, autobuze, dar si armament. Din pacate guvernele de dupa revolutie au diminuat industra orasului, s-a inchis fabrica Tractorul, acum pe locul fabricii este un mall, iar romanii sunt nevoiti sa-si cumpere utilaje agricole din strainatate, pt ca noi nu mai suntem in stare sa le fabricam... Apoi si uzina Roman e aproape de faliment. Iar mai nou armata romana este nevoita sa-si cumpere armament de la strain, pt ca in Romania industra de armament a ajuns aproape la zero. Este trist, cum industria romaniei a fost distrusa de niste hoti care se afla la butoane.... Din pacate asta-i realitatea...
-
Kotegaeshi, sâmbătă, 01.12.2018 22:13
Cu ceva timp in urma , era unul de prin Valcea care lovea tare de tot.. Si a tot lovit pana a facut scurta la mana . Sau la gura. Acum a aparut unul din Cluj. Si loveste din toate puterile. Loveste in romana si engleza.A fost invatata sa fie bine crescut. Greutate , inaltime? Altceva nu vad! Unde-s multiu, puterea creste! Minte multa nu se cere. Nu mai e la moda. Ca e cluj, ca e Iasi.....
-
Kotegaeshi, duminică, 02.12.2018 04:08
@VJ, unde a fost Hidro, acum este o groapa. Sau era. In 2013. Si era in centrul civic......Te salut din toata inima!
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Bună idee, în acest fel exportul către Republica Moldova se va face rapid.