Hyundai şi Kia au vândut 7.11 milioane unităţi în 2012

Publicat miercuri, 16.01.2013 12:29 de Sebastian Toma

Hyundai şi Kia au vândut împreună 7.11 milioane de unităţi la nivel global în decursul anului 2012, marcând o creştere de 8.9 procente în raport cu anul 2011.

Hyundai şi Kia au reuşit din nou să sfideze situaţia economică mondială şi au înregistrat o creştere a vânzărilor în 2012. Vorbim despre o creştere de 8.9 procente la nivel global pentru concernul Hyundai – Kia, care a totalizat 7.11 milioane de unităţi. Coreenii au reuşit să-şi depăşească ţinta stabilită pentru 2012, aceasta fiind de a comercializa peste şapte milioane de unităţi în decursul anului care s-a încheiat în urmă cu două săptămâni.

Hyundai a vândut 4.4 milioane de unităţi în 2012, cu 350.000 mai multe decât în anul precedent, în timp ce Kia a vândut 2.71 milioane de unităţi, cu 230.000 mai multe decât în 2011. Pe piaţa din Coreea de Sud, Hyundai şi Kia au înregistrat o scăadere de două procente a vânzărilor, la jumătate faţă de declinul de patru procente al pieţei. La nivel internaţional, însă, vânzările Hyundai au crescut cu 11% în 2012 şi vânzările Kia au crescut cu 12 procente în decursul aceluiaşi an.

China a fost piaţa pe care Hyundai şi Kia au realizat cea mai spectaculoasă creştere, de 15.7 procente pentru Hyundai şi de 11 procente pentru Kia, traduse prin 855.000 unităţi, respectiv 512.000 unităţi. Pe piaţa din Europa, Kia a avut o creştere de 93.000 unităţi, totalizând 517.000 vehicule vândute în 2012. În 2013, concernul din Coreea de Sud se aşteaptă la o creştere de 4.2 procente a vânzărilor, totalizând 7.41 milioane de unităţi.

Via Autoactu

  • inexorabil, miercuri, 16.01.2013 12:56

    Deci la ei acasa H-K nu starnesc vreun mare entuziasm (intampinand si rezistenta apriga a lui GM Korea, care scoate masini mult mai bune), dar, nostim, le fac cu ochiul ageamiilor de chinezi, care astfel, ca ditamai natia, isi recunosc diletantismul de fabricanti auto si se lasa gadilati la subsiori de niste galbejiti mai pricajiti din sud......China power! Iar la nivel global, H-K incearca sa mizeze (adica sa imite) pe ideologia-vector comuna lui VAG/Toyota/GM - superbranduirea prin hiperproductivitate si invers - deci calitate de ansamblu si mai slaba decat a celor trei mastodonti.

  • dan, miercuri, 16.01.2013 13:45

    Era de asteptat, pt ca ofera unul din cele mai bune raporturi oferta-pret din piata auto, chiar si cu cresterile de pret intregistrate de Hyundai in ultimul timp. Calitatea este in sus, designul deja a sarit cu vreo 2 generatii peste ce era acum cativa ani, conditiile de garantie sunt excelente (5-7 ani), intretinerea este relativ ieftina, asa ca, pe praful asta, nu aveau cum sa nu aiba succes. In 5 ani, ii vad batandu-se pe podium cu VW si Toyota.

  • offf, miercuri, 16.01.2013 14:45

    inexorabil tu ai citit bine??? In Corea piata auto a scazut cu 4 procente iar Hyundai/Kia a scazut 2 procente. Deci ......

  • cenzurat0005, miercuri, 16.01.2013 16:41

    de unde au avut atata plastic? ))))

  • @ inexorabil, miercuri, 16.01.2013 17:27

    Acasa la ei Hyundai-Kia au o cota de piata de peste 70 % . Deci nu prea intampina vreo rezistenta apriga nici de la GM Korea si nici de la Samsung ( detinut de Renault ) .

  • inexorabil, miercuri, 16.01.2013 22:18

    Mda, fiecare fredoneaza doar aria care ii este incredintata din nastere......Nu ma invat minte odata! Eu n-am vizat "nivelul de vanzari" in comparatia mea, dragilor care mi-ati "dat peste bot"; oricine mai vigilent si-a dat seama despre ce vorbeam eu. Automobilismul, in pofida aparentelor, se ancoreaza pe stihuri greu de patruns......Pentru un astfel de fan, 1+1 nu va fi niciodata egal cu 2......

  • @@inexorabil, joi, 17.01.2013 00:39

    Coreea de Sud este o piata relativ mica, ca numar de locuitori aproximativ ca Polonia, sa zicem de 2 ori mai mare decat Romania, deci nu este asa de greu sa ai 70% din piata cand singurele marci autohtone sunt Hyundai si Kia si apoi Samsung, la asta se adauga si-un nationalism mai accentuat . desigur au un nivel ridicat de trai, dar in contextul global chiar nu prea conteaza cele 70% din piata locala.

  • ivan, joi, 17.01.2013 10:45

    Evolutia tehnica, calitativa la care se adauga si evolutia limbajului de design, realizata de acest grup in ultimii ani, este incontestabila. Sunt grupuri europene care stau mai rau dpdv al designului in cadrul linei de modele pe care o au, dupa ani si ani de cautari, inca nu au o linie puternica , reconoscibila dpdv al designului. Un exemplu clasic si dureros in acest sens, provine chiar din tara designului, si anume, marca FIAT ( nu grupul ) . Dupa atatia ani de la succesul clasei SUV, sa nu reisesti sa ai un model competitiv , cu un design dupa care lumea sa intoarca capetele..spune destul despre problemele unei marci cu traditie. Daca privim in curtea Hyndai - Kia, in clasa SUV ..vedem ca macar din punct de vedere al cerererii pe piata, au fost mult mai flexibili si s-au miscat mult mai bine . Nu mai luam in calcul peformantele si designul. O alta marca aflata iar in cautare este Renault, dupa o serie de experiente edge-design , unde sucesul a putut sa fie considerata generatia Megane 2 , a urmat o serie de cautari ..mai mult sau mai putin reusite, culminate cu a treia generatie de megane - fluence , ultima aratand ca o berlina extrem de banala. ( sa ne uitam prin comparatie la designul Hyundai - kia , la acest aspect ) , o serie de incercari ciudate care sigur afecteaza imaginea - colaborarea cu samsung ... si a rezultat un alt produs cu un design " reusit " . Au in oferta un SUV ..pe care Duster , o masina mai ieftina il bate dpdv al designului. Laurens van den Acker, noul designer sef Renaul este speranta revenirii acestui grup pe o line intersanta , in ultimile modele se vede interventia pozitiva a acestuia.

  • AndreiRN, vineri, 18.01.2013 22:02

    Un produs de calitate. O enginerie de invidiat. Designuri moderne si frumoase au scos. Vor fi alaturi de Toyota curand.

  • lklkl, joi, 31.01.2013 15:44

    Marci coreene mai sunt.. Nu uitati de Chevrolet care e vechiul Daewoo, Sangyong...