Hyundai şi Kia au vândut 7.11 milioane unităţi în 2012
Hyundai şi Kia au vândut împreună 7.11 milioane de unităţi la nivel global în decursul anului 2012, marcând o creştere de 8.9 procente în raport cu anul 2011.
Hyundai şi Kia au reuşit din nou să sfideze situaţia economică mondială şi au înregistrat o creştere a vânzărilor în 2012. Vorbim despre o creştere de 8.9 procente la nivel global pentru concernul Hyundai – Kia, care a totalizat 7.11 milioane de unităţi. Coreenii au reuşit să-şi depăşească ţinta stabilită pentru 2012, aceasta fiind de a comercializa peste şapte milioane de unităţi în decursul anului care s-a încheiat în urmă cu două săptămâni.
Hyundai a vândut 4.4 milioane de unităţi în 2012, cu 350.000 mai multe decât în anul precedent, în timp ce Kia a vândut 2.71 milioane de unităţi, cu 230.000 mai multe decât în 2011. Pe piaţa din Coreea de Sud, Hyundai şi Kia au înregistrat o scăadere de două procente a vânzărilor, la jumătate faţă de declinul de patru procente al pieţei. La nivel internaţional, însă, vânzările Hyundai au crescut cu 11% în 2012 şi vânzările Kia au crescut cu 12 procente în decursul aceluiaşi an.
China a fost piaţa pe care Hyundai şi Kia au realizat cea mai spectaculoasă creştere, de 15.7 procente pentru Hyundai şi de 11 procente pentru Kia, traduse prin 855.000 unităţi, respectiv 512.000 unităţi. Pe piaţa din Europa, Kia a avut o creştere de 93.000 unităţi, totalizând 517.000 vehicule vândute în 2012. În 2013, concernul din Coreea de Sud se aşteaptă la o creştere de 4.2 procente a vânzărilor, totalizând 7.41 milioane de unităţi.
Via Autoactu
Deci la ei acasa H-K nu starnesc vreun mare entuziasm (intampinand si rezistenta apriga a lui GM Korea, care scoate masini mult mai bune), dar, nostim, le fac cu ochiul ageamiilor de chinezi, care astfel, ca ditamai natia, isi recunosc diletantismul de fabricanti auto si se lasa gadilati la subsiori de niste galbejiti mai pricajiti din sud......China power! Iar la nivel global, H-K incearca sa mizeze (adica sa imite) pe ideologia-vector comuna lui VAG/Toyota/GM - superbranduirea prin hiperproductivitate si invers - deci calitate de ansamblu si mai slaba decat a celor trei mastodonti.