Hyundai pregătește o ofensivă hibridă: coreenii au un motor la fel de eficient ca al lui Toyota Prius
Hyundai a dezvoltat o nouă motorizare alimentată cu benzină care promite o eficiență termală de 40%, la fel ca motorul cu ardere internă al lui Toyota Prius. Unitatea va fi lansată în 2016.
Hyundai a prezentat o nouă motorizare alimentată cu benzină, destinată utilizării în viitoarele modele hibride ale mărcii. Vorbim despre un propulsor 1.6 GDI, aspirat și cu injecție directă, care livrează un maxim de 105 CP și 157 Nm și va fi esența viitoarelor modele hibride ale mărcii din Coreea de Sud. Propulsorul cel nou va fi lansat la începutul anului 2016 și este primul agregat de la Hyundai care îmbină funcționarea în ciclul Atkinson, are circuit dublu EGR și are o cursă mai lungă a pistoanelor față de predesoarele sale.
Datorită acestor optimizări, cei de la Hyundai se pot mândri cu o eficiență termală de 40 la sută a acestei unități, la fel ca la motorul 1.8 benzină al lui Toyota Prius. Cei de la Hyundai nu au specificat pe ce modele vor oferi noul lor sistem hibrid, dar l-au prezentat la Seoul în fața a peste 1.100 de participanți la o conferință dedicată sistemelor de propulsie, unde au venit reprezentanți ai unor companii precum Bosch, Continental, Delphi, Denso și Magna Powertrain.
Odată cu noua motorizare, cei de la Hyundai au prezentat și o variantă actualizată a transmisiei automate cu opt trepte din gama lor. Dezvoltată in-house, unitatea aduce o îmbunătățire de 7.3 procente a consumului de carburant în raport cu varianta cu șase trepte folosită în prezent. Transmisia cea nouă este destinată utilizării în automobilele cu tracțiune față și se bucură de o soluție tehnică care implică un al doilea ambreiaj la interior care permite o configurație mai avantajosă a treptelor de viteză.
Noua transmisie automată de la Hyundai promite o schimbare mai lină a treptelor de viteză și o funcționare optimizată în toate regimurile de mers. Inginerii Hyundai au reușit să facă noua cutie de viteze automată cu opt trepte să fie cu 3.5 kilograme mai ușoară decât predecesoarea sa cu șase trepte. În plus, unitatea are un convertor de cuplu multiplacă, care asigură un timp de răspuns mai bun, alături de o pompă de ulei simplificată și de solenoizi optimizați pentru a reduce frecările interne.
Via GoAuto
"eficiență termală" - de fapt nu este eficienta termica?