Hyundai Nexo: debutul noii generații a SUV-ului electric pe hidrogen ar fi fost amânată

Publicat joi, 30.06.2022 13:33 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recente informații, Hyundai ar fi amânat pentru 2024 debutul celei de-a doua generații a SUV-ului electric pe hidrogen Nexo.

Hyundai Nexo, un SUV electric pe hidrogen, a debutat în 2018 cu ocazia Consumer Electronics Show. Până în luna mai 2022, constructorul sud coreean a comercializat puțin peste 3.900 de exemplare pe piața locală, iar 120 au fost destinate exportului.

Între timp, Hyundai lucrează la a treia generație de celule cu hidrogen. Au fost unele zvonuri potrivit cărora dezvoltarea ar fi fost oprită, dar reprezentanții companiei le-au demontat numaidecât.

Acum, însă, potrivit celor de la Automotive News Europe, care citează o publicație din Coreea de Sud, Hyundai ar fi amânat lansarea celei de-a doua generații Nexo pentru 2024. Din câte se pare, ar fi o problemă în faza de dezvoltare a celulelor, cauzată de un furnizor.

Contactat de publicația respectivă, producătorul de automobile a refuzat să comenteze.

A doua generație a SUV-ului electric pe hidrogen Nexo ar fi trebuit să debuteze în a doua parte a anului 2023.

În ceea ce privește noile celule de hidrogen la care lucrează Hyundai, acestea ar urma să fie oferite în versiuni de 100 kW și 200 kW. Totodată, constructorul vrea ca acestea să fie cu 50% mai durabile decât cele pe care le oferă momentan.

via Motor1

  • ACE - Craiova, joi, 30.06.2022 14:11

    O remarca: - in cazul acestui model vorbim de puterea motoarelor electrice exprimata in kW - care nu are deloc legatura cu capacitatea celulelor de combustibil pe baza de hidrogen (cele 6,35 kg hidrogen pot asigura o autonomie de cca. 600 primei generatii a modelului Nexo)!

  • Y, joi, 30.06.2022 14:58

    Vanzarile masinilor pe baza de hidrogen (obtinut foarte scump, in conditii speciale de transport si exploatare) sunt foarte reduse in comparatie cu cele ale masinilor pur electrice ce utilizeaza baterii de acumulatoare. Daca nu apare ceva deosebit in acest domeniu, hidrogenul va fi destul de putin utilizat comparativ cu bateriile de acumulatoare, poate in cazul masinilor de mare tonaj (TIR-uri) sau in transportul de marfuri pe calea ferata.