Hyundai i30 Fastback s-a lansat și în România: "coupe-ul" cu cinci portiere pleacă de la 20.600 de euro cu TVA

Publicat miercuri, 22.11.2017 14:42 de Cornel Șocariciu

Hyundai i30 Fastback poate fi comandat și pe piața din România. "Coupe-ul" cu cinci portiere este disponibil doar cu motoare pe benzină, iar prețurile pornesc de la 20.575 de euro cu TVA.

Hyundai i30 Fastback a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. "Coupe-ul" cu cinci portiere din clasa compactă poate fi comandat acum și pe piața din România. Noul model ar urma să fure din clienții care își doresc un sedan compact și care, în același timp, vor să primească și o parte dintre beneficiile oferite de un hatchback. 

Noul i30 Fastback este disponibil doar cu motorizări pe benzină și poate fi comandat și cu o transmisie automată cu dublu-ambreiaj și șapte trepte. Cel mai accesibil Hyundai i30 Fastback este echipat cu motorul de 1.0 litri de 120 de cai putere și cutia manuală cu șase trepte. Versiunea vine în echiparea Highway și are un preț de pornire de 20.575 de euro cu TVA.

Pentru această sumă, clienții vor primi un sistem automat de climatizare, geamuri electrice, sistem Start/Stop și scaune față și volan încălzite. De asemenea, Hyundai oferă în pachetul de bază și sistemul autonom de frânare de urgență, dar și pe cel de asistență la schimbarea benzii de circulație. Tot pe versiunea Highway, clienții vor primi un ecran de 5 inch și o cameră video pentru mersul cu spatele.

Al doilea nivel de echipare disponibil pe i30 Fastback se numește Exclusive și vine alături de sistemul de infotainment care include un ecran tactil de 8 inch.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Highway Exclusive
1.0 T-GDi Benzină
120 CP
Man6 20.575 -
1.4 T-GDi Benzină
140 CP
Man6
DCT7
-
-
22.598
24.026

Noul Hyundai i30 Fastback promite o suspensie ceva mai fermă, o gardă la sol mai mică și o lungime totală mai mare cu 115 mm. Așa cum ne-am obișnuit, Hyundai are și o ofertă de lansare pentru i30 Fastback. Indiferent de versiunea comandată, prețul de bază scade cu 2.790 de euro.

Noul Hyundai i30 Fastback vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Hyundai i30 Fastback
1.0, Highway
120 5.2 11.5 20.575
Ford Focus Sedan
1.0, Titanium
125 4.8 11.9 18.500
Skoda Octavia
1.0, Smart
115 4.9 9.9 18.076
Renault Megane Sedan
1.2, Intens
130 5.3 10.6 18.750
Volkswagen Jetta
1.4, Highline
115 5.4 9.6 20.317
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • dan_grc, miercuri, 22.11.2017 14:52

    Este greu să fii fast cu motor de 1 litru. Alură de coupe? Nu prea, este un sedan compact și atât.

  • Andy, miercuri, 22.11.2017 14:52

    De precizat ca preturile cu oferta permanenta Hyundai sunt intre 17.785 si 21.236 ceea ce-l face best-buy ca orice model non-suv Hyundai. La SUV-uri au intr-adevar preturi nesimtite, cu toate promotiile.

  • Kirotractor, miercuri, 22.11.2017 15:16

    Vorba rabinului - amîndoi aveți dreptate. ;-) Părere subiectivă: coupe sau nu prea, e mai reușit oricum decît hatchback-ul (un pas înapoi comparativ cu stilul plăcut al fostei generații i30.) Coreenii - adică audi-neamțul Peter Schreyer de fapt - au realizat (cred) c-au zbârcit-o scoțînd un gen de A3 al săracului și-acum încearcă s-o dreagă oarecum cu o vagă copie de A5 motorizată popular. În orice caz, de-aș fi axat pe segmentul ăsta (sedan... oarecum fastback cu hayon), aș alege totuși Octavia oricînd la aceiași bani, chiar dacă garanția Hyundai e atractivă. Și i30-ul nu-i o mașină rea deloc, evident.

  • Kirotractor, miercuri, 22.11.2017 15:31

    P.S. VW Jetta (prezent în lista comparativă AM) știam c-a fost scos de la vânzare-n toată Europa, pe motiv de cerere aproape nulă. ...Spre deosebire de Octavia, care se vinde-n draci - da-da, versiunea facelift criticată de majoritatea (nu și de mine însă) are - statistic - mai mult succes ca precedenta.

  • Andy, miercuri, 22.11.2017 15:42

    @AM A, si apropo, ati uitat un aspect esential: capacitatea portbagajului. Va zic eu, e de 450 l (cfm site-ului Hyundai RO), fata de 395 l in cazul modelului clasic. Prin comparatie, Focus vine cu 475 l, Megane Sedan cu 510 l, iar Octavia cu 590 l. Daca mergem la motorizari mai puternice de peste 150 cp, pe care Hyundai nu le are si probabil ca acesta a fost motivul pentru care lista nu e prea mare, putem adauga si noul Civic Sedan cu ai lui 519 l. De vazut daca forma va bate aspectul practic.

  • Scrooge, miercuri, 22.11.2017 16:15

    Fara discounturi masive la pretul asta mai mult de 2-3 ani pe piata nu-i dau. E un Hyundai, da-l in ......

  • MarchenM, joi, 23.11.2017 05:35

    Eu as adauga la concurenti si Civic sedan. Tot compact, tot fastback. Acuma, na, fiecare cu ce-i place... http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-sedan-15-elegance-cvt-79169.html Numai bine

  • Andy, joi, 23.11.2017 11:29

    @Marchen Daca citeai comentariul meu, ai fi vazut de ce n-au adaugat Civic-ul. Motorizarea 1.5 182 cp nu are corespondenta la Hyundai, unde 1.4 140 cp e varful...

  • gogu, joi, 04.01.2018 13:28

    andy vezi ca au motorizari mai puternice dar nu pentru romanica