Hyundai depaseste Ford si devine al patrulea constructor mondial

Publicat miercuri, 12.08.2009 13:09 de Bogdan Mirică

Grupul coreean Hyundai-Kia a reusit sa depaseasca Ford in clasamentul celor mai mari producatori, in prima jumatate a acestui an. Asiaticii se plaseaza acum pe locul patru, dupa Toyota, GM si Volkswagen.

Evolutia pietei auto in ultimele sase luni a facut ca topul celor mai mari producatori auto din lume sa sufere o rasturnare de situatie spectaculoasa. Grupul coreean Hyundai-Kia a reusit sa depaseasca gigantul american Ford in prima jumatate a anului, urcand pana pe locul patru in clasamentul celor mai mari constructori.

Asiaticii au reusit sa vanda din ianuarie pana la sfarsitul lui iunie un total de 2.153.000 de unitati, cu 8000 de unitati mai mult decat Ford. Performanta coreenilor este cu atat mai surprinzatoare cu cat in urma cu 10 ani grupul Hyundai-Kia se plasa abia pe locul 11 in topul celor mai mari constructori.

Oficialii Hyundai au declarat ca aceasta crestere din ultimii ani s-a datorat in primul rand deciziei de a construi fabrici in tari ca Slovacia, Statele Unite si China, pentru a da nastere unor produse orientate catre fiecare piata in parte. "Desi in urma cu un an ne situam cu mult in urma celor de la Ford, grupul nostru a reusit sa se plaseze pe locul patru mult mai repede decat se preconiza, multumita reducerii impactului recesiunii globale si productiei adaptate cererii", se arata intr-un comunicat Hyundai.

Desi criza economica a afectat serios toti marii constructori de automobile, Toyota a reusit sa isi pastreze sefia clasamentului, reusind sa produca in prima jumatate a anului 3.564.105 unitati, in scadere cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Japonezii au fost urmati de General Motors cu 3.552.722 de vehicule, in scadere cu 21.8%, si de Volkswagen cu 3.100.300 de unitati si o scadere de numai 5.1%, cea mai mica dintre toti constructorii aflati in top 10. Ford s-a multumit cu locul cinci, totalizand 2.145.000 de vehicule vandute, in scadere cu 30.6%.

 

  Constructor 1/2 2009 1/2 2008 Evolutia in procente
1 Toyota 3.564.105 4.815.442 -21%
2 GM 3.552.774 4.541.125 -21.8%
3 Volkswagen 3.100.300 3.265.200 -5.1%
4 Hyundai-Kia 2.153.000    
5 Ford 2.145.000 3.093.000 -30.6%
6 PSA Peugeot-Citroen 1.586.900 1.844.700 -14.&
7 Honda 1.586.000 2.022.000 -21.6%
8 Nissan 1.545.976 2.013.611 -23.2%
9 Suzuki 1.152.000 1.283.000 -10.2%
10 Renault 1.106.989 1.326.164 -16.5%

 

via | CarScoop

  • jayy, miercuri, 12.08.2009 15:23

    Scuze ca intervin....dar in cazul toyota...un calcul de matematica simpla...diferenta de la 4815442 la 3564105 inseamna o scadere de aproape 26% si nu 21%.... Asa ca o observatie la prima vedere...GM a scazut 21,8% deci mai mult decat Toyota (21%) si cu toate astea diferenta intre ei ca numar in loc sa creasca s-a micsorat??!

  • Etienne, miercuri, 12.08.2009 17:47
    Hyundai creste

    Renault si Nissan nu se socotesc impreuna? Sau nu mai sunt acelasi concern? Si referitor la tema articolului, se pare ca acesti "chinezoi care dau un sac de orez bonus la cumpararea unei masini" (cittat din produsul mintii unora care se perinda pe aici), au reusit printr-o strategie buna (cresterea nivelului calitatii, coroborata cu un pret corect) sa aiba niste produse cumparate de clienti din intreaga lume. E un fapt demonstrat de statistica oficiala a vanzarilor, nu de parearea unora iesiti la un mic si o bere pe malul garlei.

  • Stelian_Opincariu, miercuri, 12.08.2009 21:25
    @Etienne

    Dar Fiat?