Hyundai a prezentat noul i20 N: Hot-Hatch-ul de clasă mică dezvoltă 204 CP și beneficiază și de un sistem Launch Control
Hyundai a publicat primele imagini și informații referitoare la noul i20 N. Hot Hatch-ul de clasă mică este echipat cu un motor de 1.6 litri care dezvoltă 204 CP și 275 Nm. Resursele vor fi gestionate de o transmisie manuală cu șase trepte echipată cu un sistem Launch Control.
Campania de promovare a noului Hyundai i20 N a demarat încă de la începutul acestui an. În toată această perioadă, producătorul asiatic a publicat atât imagini cu prototipurile de teste, cât și fotografii teaser.
Acum, Hyundai a prezentat noul Hot Hatch de clasă mică. i20 N propune noutăți importante în materie de design, un interior îmbunătățit și, bineînțeles, o motorizare mult mai puternică.
Noul i20 N a fost dezvoltat pornind de la informațiile acumulate de constructorul asiatic în Campionatul Mondial de Raliuri, competiție unde echipa de uzină folosește modelul i20 Coupe WRC.
La nivel estetic, Hyundai i20 N propune o serie de elemente de caroserie ceva mai agresive. În parte frontală apare un spoiler îmbunătățit, prize de aer mai mari și un splitter vopsit în nuanța Tomato Red. În partea din spate, asiaticii au pregătit o aripă de mari dimensiuni, un difuzor nou și o lumină de ceață centrală sub forma unui triunghi. De asemenea, sistemul de evacuare propune o terminație nouă.
Pragurile laterale sunt și ele modificate, iar garda la sol a lui i20 N este mai mică cu 10 mm comparativ cu cea a versiunilor normale. Aceleași detalii de culoare roșie pot fi găsite și pe pragurile laterale și pe difuzorul spate.
Conform oficialilor Hyundai, caroseria noului i20 N poate fi comandată în șase nuanțe: Performance Blue, Intense Blue, Polar White, Sleek Silver, Brass și Phantom Black.
La interior, asiaticii au introdus scaune sport cu tetiere integrate, accesorii vopsite în culoarea Performance Blue și un volan sport.
Sub capota lui Hyundai i20 N se află un motor de 1.6 litri turbo capabil să dezvolte 204 cai putere între 5.000 și 6.000 rpm și 275 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. Resursele unității vor fi gestionate de o transmisie manuală cu șase trepte. Hot Hatch-ul de clasă mică cântărește 1.190 de kilograme, iar accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 6.7 secunde. Viteza de top se oprește în dreptul valorii de 230 km/h.
Pentru un comportament dinamic mai bun și pentru performanțe sporite, Hyundai oferă un diferenția cu alunecare limitată, un sistem Launch Control și tehnologia Rev Matching.
Sistemul care gestionează Hot Hatch-ul (N Grin Control System) propune cinci moduri de rulare: Normal, Eco, Sport, N și N Custom. De asemenea, sistemul ESC are trei moduri de funcționare: On, Sport și Off.
Conform oficialilor Hyundai, suspensia, direcția și sistemul de frânare au fost și ele îmbunătățite.
imi place. si stiu ca si lui kiro o sa ii placa, chiar daca are motorul ne-preferat de el :P iar lsd-ul + sitemul launch control + rev-matching pe o manuala vor face masinuta asta extrem de distractiva.