Hummer-ul care consuma doar 2.3 litri/100 km

Publicat luni, 10.08.2009 11:55 de Bogdan Mirică

Pentru cei care credeau ca un SUV de dimensiunile Hummer-ului nu poate oferi un consum redus de carburant, compania Raser Technologies a gasit solutia: un tren de rulare hibrid ce poate fi incarcat si de la priza.

Pentru cei care isi doresc o masina mare cu un motor puternic dar care sa consume putin, Raser Technologies a gasit solutia optima. Compania a reusit sa modifice trenul de rulare al unui Hummer H3 pentru a obtine un hibrid deloc gurmand atunci cand vine vorba de combustibil.

Versiunea a fost botezata H3E, indicativul subliniind faptul ca avem de a face cu un model hibrid care pune mare accent pe componenta sa electrica. Hummer-ul modificat de Raser promite un consum de numai 2.35 litri/100 de km, multumita capacitatii sale de a functiona primii 65 de kilometri doar cu energie electrica.

Dupa epuizarea acestei autonomii, un mic motor pe benzina intra in functiune pentru a incarca bateriile. Potrivit comunicatului, un exemplar Hummer H3E ar putea oferi o autonomie maxima de 640 de kilometri. Avantajul noului H3E este acela ca poate fi incarcat si de la o banala priza.

Daca versiunea electrica va avea succes, Raser Technologies promite introducerea trenului de rulare hibrid si pe alte SUv-uri populare din Statele Unite.

Exemplarul Hummer H3E a fost testat chiar si de guvernatorul Californiei, celebrul actor Arnold Schwarzenegger, care a declarat: " M-am simtit ca si cum as fi condus o masina care reprezinta viitorul transportului in Statele Unite".

via | Zercustoms

  • mihai2001, luni, 10.08.2009 12:12
    Evolutie privata

    Abia astept sa vad ce o sa zica marile companii auto cand o sa vada in piata o multime de firme care oferta modificarea masinii in regim hibrid. Ce o sa zica atunci cand o sa vada ca altii fac mai multi bani decat ei? :)

  • asm, luni, 10.08.2009 12:18
    felicitari acestor intreprinzatori!

    Ei, nu e chiar Zero Emissions, ca doar acumulatorii se incarca tot de la motorul termic pe drum, dar e un salt imens in domeniul eficientei din industria auto. Interesant este ca idei de acest gen prind cel mai bine in vremuri de criza.

  • bogdan, luni, 10.08.2009 12:20
    impresionant

    1.Am trait sa o vad si pe asta consum de 3L/100 , la Hummer. 2. Astept ca si in consumul normal din trafic sa vedem acelasi rezultat ,zi de zi. 3.Urmatoarea borna ar fi 1.000.000 de unitati vandute in 4-5 ani, ASTA AR FI O REALIZARE. BAFTA !

  • Stelian_Opincariu, luni, 10.08.2009 12:29

    Daca Arnold a confirmat atunci la anu imi cumpar si eu una.............hehe

  • roland_st, luni, 10.08.2009 13:34

    voi chiar credeti ca revolutiile in domeniu se mai fac in garajul din spatele casei ! sa nu uitam si de inventatorii de motoare cu randament 100% ce consuma apa din rezervorul budei care dispar fara urma dupa ce conspiratia mondiala afla de ei

  • Flaviu C, luni, 10.08.2009 13:41
    subscriu ROLAND_ST

    este adevarat....solutzii ecologice sunt de mai demult dar gunoaiele ce conduc lumea n-au intere ca totzi s-o ducem bine

  • Cristi F,, luni, 10.08.2009 13:53
    65 km ZEV si apoi...

    Monstrul are autonomie 640 km, din care 65 km ii parcurge in modul electric, iar diferenta banuiesc ca o parcurge cu motorul termic. Cunoscand capacitatea rezervorului vehiculului sa se calculeze consumul mediu de carburant. Ca daca ne luam dupa date ar rezulta ca are un rezervor de 15 litri. Si se mai pune o intrebare: ce performante mai are acest monstru daca are un motoras?

  • Liviu, luni, 10.08.2009 13:57
    3 l/100 cand o zbura porcusorul...

    Mai oameni buni, haideti sa fim seriosi, nu consuma 3l/100 km pentru ca nu are cum. Atunci cand merge pe baza de curent tot consuma. Curentul care il pui de la priza tot tu il platesti si tot dintr-o sursa neregenerabila de energie. Deci e absolut irelevant faptul ca ea consuma "chipurile" 3l/100km. Eu as pune asa un sistem pe o masina second din 1800 toamna doar ca sa le fac in ciuda celor de la RAR si de la Fisc. Masinile hibride nu platesc taxa de prima inmatriculare :D. P.S. Astept raii sa strige ca uite-l pe manelist cum vrea sa bage jafuri in tara. :D

  • zangur, luni, 10.08.2009 14:01
    buna treaba

    pana ajung astea la noi voi merge pe GPL

  • adrian, luni, 10.08.2009 14:29
    consum real

    Capacitatea rezervorului este de 87 litri. Autonomia maxima estimata de 640 km. Primii 65 km merge pe curent,ii scadem. Rezulta pentru ce ramane un consum mediu de 15 %. Probabil consumul real va fi de 20 % fara a mai pune la socoteala curentul consumat la reincarcare. Revolutionara masina intr-adevar.

  • roland_st, luni, 10.08.2009 14:53

    nu vrem razboi vs nu, vrem razboi probabil ca virgula aia e dupa 3....o fi 23, (virgula) litri/100km

  • sunshine64sm, luni, 10.08.2009 15:01
    Bravoooooooo...

    Asta da ecologie. Bravo baieti. Tineti-o tot asa. Dar daca tot ati amintit ca consumul e de 2.35 pe 100 km, de ce nu spuneti ca electric o mers 95 km si cu benzina 5 km !!! ...ca numai asa poate fi real cei 2.35 litri. Si de asemenea, nu se spune cit consuma hardughia ceea cind incarca bateriile in mers, ca la cei 45 litri/100 mai pune inca vreo 5 litre, deci asa ca daca facem socoteala uzina aia de poluare pe 4 roti (si una de rezerva) consuma cit consuma 5 masini normale. Bravo baieti care faceti poluare, n-aveti nici o treaba cu ecologia... ce va pasa ?!...

  • Rodallega, luni, 10.08.2009 17:28
    Hummer pe GPL in Romania

    Slabutz:)) Anu trecut era un Hummer din asta pe GPL....era de vanzare pe autovit:)))))))))))))))ala sigur consuma mai putin si decat asta :)))))

  • asmaticu, luni, 10.08.2009 19:28
    toy

    pai consuma si mai putin ca doar merge cu bateriile Duracell care nu "moare" cand mai trebe sa mearga... Ceea ce nu se vede in poze e ca mai in spate sta un pusti cu telecomanda, iar pe burta masinutei scrie Made in China!

  • merlodt, marţi, 11.08.2009 02:59
    acumulatoeii

    Intr-adevar consuma putin ,dar o data la 2 ani trebuie sa schimbi acumulatorii, care costa 1/3 din pretul masinii.Legea compensatiei! Iar in al doilea rand e americana ,tine pana ce se termina garantia si apoi apar problemele.In ansamblu ca prezentare e super faina dar trebuie sa ne gandim la ce urmeaza.

  • Yoo, marţi, 11.08.2009 06:38
    Toto

    Eu cred ca toate companiile au asa ceva bine ascuns de toti noi. credeti ca tehnologia "hibrid" este inventata acum? cred ca este de mai bine de 7-8 ani si noi nu stim. si cred ca si alte companii au asa ceva in sertar :D

  • afina, marţi, 11.08.2009 06:41
    se termina

    pentrolul este c-am pe terminate si asta se stia ceva ani buni.deci trebuia sa se ajunga o data si odata si aici,acum mai putin mai tarziu. tehnologia in ultimi ani a avansat enorm de mult.

  • Dr Felix, marţi, 11.08.2009 13:21
    ATENTIE LA RANDAMENTE

    Pt a incarca bateriile este nevoie de energie electrica, care se obtine fie de la motorul autoturismului (randamentul nu poate supraunitar, nici macar peste 50%), fie de la priza. Daca priza are energie "verde" atunci e OK, problema este doar ca un acumulator incarcat nu tzine prea mult (adica cel mult 300 km) mai ales pt un HUMMER. Deci, ce mare "afacere"? Vedeti ca hibridele sunt o mare dezamagire, chiar voi scria-ti asta in urma cu cateva luni!

  • Profesorul, marţi, 11.08.2009 13:31
    Hibrid

    Pentru toti copilasii de cocalar pregatiti sa tranteasca pe forumuri diverse aberatii: Daca citeati cu atentie, sau va informati cu ajutorul prietenului "Google" aceasta punte hibrida nu are motor termic pentru tractiune ci doar motor electric. Singurul motor termic pe benzina este alocat invartirii unui generator electric care incarca acumulatorii pentru a continua calatoria. De aici vine consumul specificat in titlu. Un motor pe benzina care invarte un generator nu are cum sa consume mai mult de atat decat daca alimenteaza probabil un imobil intreg. Mai cititi despre generatoarele de curent cu motoare termice. Acel Hummer parcurge 65 de km doar pe baterii fara a avea nevoie de pornirea generatorului. Cand se atinge limita de descarcare a acumulatorilor intra generatorul in functiune si suplineste necesarul de curent electric. Mai mergeti pe la scoala din cand in cand si invatati cate ceva, altfel o sa ajungeti niste Al Bundy.

  • crs1948fcd, marţi, 11.08.2009 21:24
    da...

    Lucrez la o firma importanta in domeniul securitatii si astazi am fost la garajul nostru. Erau acolo 3 H1 din varii motive, si chiar se lucra la unul cu motorul pornit, si l-am intrebat pe mecanicul sef cam cat consuma un mastodont din ala. Raspunsul a fost destul de interesant: 20 L... Si in trafic? 30-40... :))

  • codrut, miercuri, 26.08.2009 15:21
    pt stelian

    ma tu cati ani ai ? macar iti dai seama ce zici ? :)) cica la anu iti cumperi tu un H3 auzi la tine =)) nu ma mai face sa rad ! HAI PA !