Honda va renunța la modelul Accord în Europa

Publicat duminică, 25.01.2015 13:15 de Dragoș Băltățeanu

După ce zvonurile inițiale fuseseră infirmate, decizia Honda de a renunța la modelul Accord pentru piața europeană este adusă din nou în prim plan de către directorul Honda din Marea Britanie.

Honda va renunța în viitorul apropiat la modelul Accord pentru piața europeană. Decizia este motivată de vânzările slabe în fața rivalilor germani. "Vom scoate modelul Accord din gamă și nu vom reveni în acest segment", a declarat Leon Brannan, un important oficial Honda din Marea Britanie, citat de Automotive News Europe. 

Nu este prima dată când apare această ipoteză, zvonurile inițiale fiind infirmate în ceea ce provește piața din România, unde modelul Accord va fi vândut și în acest an. Însă, în Marea Britanie și Europa de Vest, Honda pare să aibă intenții serioase motivate de faptul că modelul Accord nu poate ține pasul cu rivalii din Germania. Conform Jato Dynamics, vânzările modelului Accord în Europa au scăzut cu 19%, doar 3.453 de exemplare găsindu-și proprietar în anul 2014. Vânzările totale înregistrate de Honda în Uniunea Europeană și EFTA au scăzut cu 5 procente, totalul de automobile vândute fiind de 133.268 exemplare.

Honda speră să revină pe plus la finalul acestui an datorită modelelor crossover noi ca HR-V și CR-V facelift. Honda a lansat modelul Accord în Europa în 1977, iar din 1992 acesta a fost asamblat în Marea Britanie la uzina din Swindon. Din anul 2000, producția a fost mutată în Japonia și producătorul japonez nu a mai putut oferi prețuri competitive în Europa din cauza yen-ului puternic.

Via Automotive News

  • arogantul, duminică, 25.01.2015 16:50

    Vizibilitatea pe piata mai ales pe internet face vanzarile in era actuala> Ultimu drive test cu un Accord aici pe AM a fost in martie 2012, adica in urma cu aproape 3 ani, asta in conditiile in care modelul 2014 a adus destul de multe noutati incat sa merite un nou test drive. Asta in timp ce multe modele europene, au parte la fiecare generatie , chiar la fiecare amarat de fecalift , de mai multe teste, cu motoare diferite, cutii de viteza diferite, niveluri de echipare diferite , cu sau fara vopsea metalizata etc. In ziua de azi daca nu 'contribui' nu iti mai face nici dracu test drive.

  • gigi_frana, duminică, 25.01.2015 17:34

    si daca faceau 10 drive test-uri, dadea AM cu ei de pamant de nu se vedeau :) in fine, nu cred ca asta le-a cauzat vanzarile mici, ci mai degraba gama cam limitata de motoare si pretul aparent mare. zic aparent,pentru ca daca iei la puricat ofertele celorlalti, iesi tot pe acolo...

  • arogantul, duminică, 25.01.2015 19:34

    @gigi frana Daca nu au dat de pamant in testul din 2012 nu aveau cum sa dea dupa ce modelul a fost imbunatatit Ai adus un argument slab care nu are legatura cu realitatea, cei care au condus un Accord or sa-mi dea dreptate.

  • Suleyman Cunoscatoru, duminică, 25.01.2015 19:40

    Motorizarile erau putine. Si dieselul ala deja era peste 2.000, deci cine dadea atatia bani mergea direct pe 2.2-ul de la Mercedes. Iar benzinarul de 2.0 si 2.4 nu cred ca il cumpara cineva la cat de scumpa e benzina, mai ales ca are consum destul de mare si nici cine stie ce performante.

  • zumba, luni, 26.01.2015 10:59

    Am mai zis-o si in alte parti. Nu inteleg de ce nu aduc Accordul din China (oricum aduc Jazz-ul de acolo). E vorba de urmasul de drept la Accord-ul european: http://car.autohome.com.cn/pic/series-s20144/859.htm Cupleaza cutia aia cu dublu clutch la morotul 1.6 diesel de 120 si 160 CP de pe piata europeana (de pe Civic si CR-V) si ai un model care incepe sa aiba tot ce trebuie pentru a avea vanzari decente in Europa. Faptul ca vanzarile sunt slabe la modelul curent e normal pentru o masina veche de 7 ani care e in urma concurentei la multe capitole.

  • zumba, luni, 26.01.2015 11:04

    lipseste l-ul de la link: http://car.autohome.com.cn/pic/series-s20144/859.html

  • Ilici02, luni, 26.01.2015 22:45

    Cred si eu ca renunta la piata europeana. Cu ce motorizare sa concureze? 2.0 si 2.4 benzina? 2.2 diesel de generatie veche? Intr-o Europa cu preturi duble la combustibili fata de restul lumii? Intr-o Europa cu cel putin 5 concurenti directi cu motoare de 1.6 diesel (508, C5, Passat, Superb, Laguna, Mondeo), de la producatori confirmati si rasconfirmati? Cu atuuri gen frumusete si fiabilitate nu faci cifre de vanzari (frumusete se gaseste si la Alfa si tot nu e de ajuns pentru vanzari bune). Europenii sunt ceva mai pragmatici si cum tot mai multe tari taxeaza grav motoarele mari sau mari consumatoare, nu e greu sa-ti dai seama de ce nu se vand.