Honda va permite un condus autonom de nivel 3, mulțumită noilor sisteme de siguranță Sensing Elite

Publicat joi, 04.03.2021 18:23 de Alexandru Monenciu

Honda a dezvoltat o nouă gamă de sisteme de siguranță care permite un condus autonom de nivel 3. Denumită Honda Sensing Elite, aceasta va debuta pe modelul Legend Hybrid EX.

În Europa, toate modelele Honda sunt echipate în standard cu gama de sisteme de siguranță Honda Sensing. Pe baza acesteia, constructorul japonez de automobile a dezvoltat acum o versiune și mai sofisticată care permite un condus autonom de nivel 3.

Numele său este Honda Sensing Elite și va debuta în 5 martie, o dată cu lansarea pe piața din Japonia a modelului Legend Hybrid EX.

Conducerea autonomă are 5 niveluri. Nivelul 3, sau automatizarea condiționată, îi permite șoferului să nu fie preocupat de condus, pentru că mașina se ocupă de deplasare. În această situație, cel de la volan își poate lua privirea de la drum și se poate concentra la alte activități, cum ar fi utilizarea telefonului mobil.

La acest nivel, mașinile pot fi considerate cu adevărat autonome, dar numai în cazul unor condiții de drum ideale.

Revenind la gama propusă de Honda, unul dintre sistemele care vor permite un condus autonom de nivel 3, în condiții de trafic aglomerat și pe autostradă, este Traffic Jam Pilot.

Tehnologia determină poziția vehicului și condițiile de drum cu ajutorul sistemului de navigație și a senzorilor externi. Sistemul monitorizează, de asemenea, starea șoferului prin intermediul camerei video montate la interior.

Toate informațiile ajung la calculatorul central al mașinii, care mai apoi ia decizii și controlează accelerația, frânarea și direcția.

Înainte de a instala sistemul Traffic Jam Pilot pe o mașină de serie, Honda a simulat circa 10 milioane de scenarii posibile. Totodată, tehnologia a fost testată în condiții reale, mai exact pe autostradă, pe parcursul a 1.3 milioane de kilometri.

Noua gamă de sisteme de siguranță Honda Sensing Elite interacționează cu șoferul prin intermediul instrumentarului de bord digital, cu display LCD și diagonală de 12.3 inch. În plus, luminile de avertizare (instalate pe volan, partea superioară a bordului și la nivelul torpedoului) îl informează pe acesta de starea sistemului.

Ceilalți participanți la trafic sunt anunțati de prezența unei mașini autonome de luminile albastre din bara față.

Pe lângă Traffic Jam Pilot, pachetul mai include funcție "Hands-off", Adaptive In Lane Driving, Active Lane Change Assist sau Emergency Stop Assist.

via Honda

  • nume, joi, 04.03.2021 18:56

    Honda poate, cel mult, sa ofere un condus autonom de nivel 3. De permis, doar legislatia va permite (sau nu) asa ceva.

  • Statele Uimite ale Hamericii, joi, 04.03.2021 21:05

    Daca poate sa conduca autonom la fel cum conducea Senna Nsx-ul la Suzuka,parol pe ce vreti voi ca las covrigul si ma pun in dreapta pana dau coltul. https://m.youtube.com/watch?v=JUVkVB3SUf4

  • someone23, vineri, 05.03.2021 11:48

    iar acest sistem este pe un nume de legenda al hondei: legend. plus ca vine cu un supliment hybrid. pe mine ma intereseaza si datele sistemului hybrid, pentru ca, asa cum zice si " nume', doar legislatia va permite folosirea acestui program autonom. pe cand sistemul hybrid e ok de la inceput

  • Romania Te Iubesc, vineri, 05.03.2021 20:20

    Cand o avea Romania toate soselele/marcajele ca-n TEORIE, atunci masinile o sa faca si MANCARE ? :))

  • mircea badea, duminică, 07.03.2021 11:17

    putem sa punem o honda in locul lu catzu/iohanis?