Honda va lansa în 2021 primul model de serie cu funcția autonomă Traffic Jam Pilot: mașina se va conduce singură pe autostrăzi fără ca șoferul să fie atent la drum
Honda a anunțat că va deveni în luna martie primul constructor care oferă un model de serie cu funcția autonomă Traffic Jam Pilot de nivel 3 din 5, care permite șoferului să nu se uite la drum în timp ce mașina se conduce singură pe autostrăzi în anumite condiții.
Honda a anunțat miercuri că a primit acordul final al guvernului japonez pentru a lansa pe piața niponă o mașină echipată cu funcția autonomă Traffic Jam Pilot cu nivelul 3 de autonomie.
Conform reglementarilor legale, funcția Traffic Jam Pilot permite mașinii să gestioneze singură startul de pe loc, accelerația, virarea și frânarea pe autostrăzi la rularea în coloană cu viteze de până la 60 km/h.
Această funcție există deja pe numeroase modele, însă este asociată unui sistem autonom de nivelul 2 din 5, în care șoferul este obligat din punct de vedere legal să fie atent la drum pentru a interveni în orice moment.
În schimb, Honda a primit aprobare oficială să utilizeze această funcție ca sistem autonom de nivelul 3 din 5, ceea ce înseamnă că șoferul nu este obligat din punct de vedere legal să fie atent la drum în timpul condusului.
Primul model care va fi echipat cu această funcție este sedanul premium Legend, care va fi disponibil din martie 2021 doar pe piața din Japonia.
"Honda intenționează să lanseze înainte de finalul lunii martie 2021 vânzările pentru Honda Legend dotată cu noul echipament de condus autonom aprobat", menționează constructorul nipon într-un comunicat de presă.
Legislația adoptată de Japonia prevede că mașina trebuie echipată cu sistem de monitorizare a stării șoferului și măsuri de securitate pentru a evita accesul neautorizat la sistem.
În plus, momentele în care șoferul activează și dezactivează funcția trebuie înregistrate. Mașinile echipate cu acest sistem vor putea fi identificate în trafic datorită unui badge "Automated Drive".
Audi anunțase în anul 2017 că noua generație A8 va fi echipată la un moment dat cu un astfel de sistem. Oficialii germani afirmau însă în luna aprilie că renunță la acest plan din cauza faptului că legislația pentru Traffic Jam Pilot cu nivelul 3 de autonomie nu există încă în nicio țară, iar A8 se apropie deja de finalul actualului ciclu de viață.
Via Honda, Reuters
vise umede, probabil pe trasee limitate unde au facut ei scanare si teste, nu are voie tesla care are milioane de km de testare cu autopilot sa dea drumul la el si da honda...cand porneste si sistemul de autopilot scade rang ul de la 150 la 100km :)))