Honda și Nissan încep discuțiile unei fuziuni, pentru a face față concurenței chineze
Honda și Nissan au inițiat discuții cu privire la o posibilă fuziune pentru a-și consolida poziția în competiția cu producătorii de vehicule electrice, în special din China.
Aceste discuții apar într-un context în care multe mărci auto se confruntă cu o concurență în creștere, în timp ce industria trece de la vehiculele pe benzină și motorină la electrice, iar producția din China este în plină expansiune.
Fuziunea între al doilea și al treilea cel mai mare producător auto din Japonia ar putea fi complicată din mai multe motive. O astfel de înțelegere ar putea fi supusă unei analize politice intense în Japonia, având în vedere potențialele reduceri majore de locuri de muncă. În plus, Nissan ar putea fi nevoită să-și dizolve alianța cu producătorul francez Renault.
În martie, Honda și Nissan au convenit să colaboreze în domeniul mașinilor electrice, iar în august au aprofundat parteneriatul, anunțând că vor lucra împreună la baterii și alte tehnologii. Tot în august, cele două companii au semnat un acord cu Mitsubishi Motors pentru a discuta despre inteligența artificială și electrificare.
Nikkei a raportat, de asemenea, că Nissan și Honda ar putea aduce Mitsubishi în acest posibil parteneriat, având în vedere că Nissan este cel mai mare acționar al Mitsubishi.
După acest anunț, acțiunile Nissan au crescut cu peste 23% la Tokyo miercuri, în timp ce acțiunile Honda au scăzut cu aproximativ 3%, iar cele ale Mitsubishi au sărit cu aproape 20%.
Honda și Nissan pierd cotă de piață în China, care a reprezentat aproape 70% din vânzările globale de modele electrice în noiembrie. Deși cele două mărci au avut vânzări globale combinate de 7.4 milioane de vehicule în 2023, ele se luptă să concureze cu producători de vehicule electrice mai ieftine.
via Nikkei Asia
Era o speranţă Nissan. Era... După ce Renault ia salvat de la faliment şi a început să mai înnoiască ciorba japoneză, Nissan făcuse hibrida Nissan Note e-power. Un hibrid mai bun ca Toyota. Apoi a urmat răzvrătirea împotriva noului şi Renault, iar E-power acolo a murit, ceva vândut în Japonia şi Indonesia. CULMEA, DEŞI ABIA APĂRUT acest Nisan Note e-power a fost TOP 1 la vânzări timp de 3 luni de la apariţie !!! Şi? Nimic. NU AU ÎNVĂŢAT NIMIC. Nu au ajuns în Europa nici după 10 ani, a trebuit să îşi facă Renault propria versiune E-tech. Şi culmea Renault vinde mai multe BEV (Megane şi mai nou Scenic) decât Nissan, la care Leaf acu 2 ani încă mai avea răcirea bateriei cu aer, cu un ventilator în portbagaj. Mda. Falimentul îi aşteaptă.