Honda şi General Motors vor dezvolta împreună vehicule alimentate cu hidrogen
General Motors a semnat un parteneriat strategic pe termen lung cu Honda. Împreună, cei doi constructori vor dezvolta vehicule de serie alimentate cu hidrogen.
General Motors a semnat un contract cadru pe termen lung cu Honda, în baza căruia vor să construiască un sistem de propulsie cu pile de combustibil viabil şi accesibil pentru producţia de serie şi folosirea în automobile. Cele două companii deţin supremaţia în materie de patente pentru tehnologia vehiculelor alimentate cu hidrogen, aşa că o legătură dintre acestea era logică, spun reprezentanţii celor două companii. Parteneriatul americano-japonez vrea să rezolve problemele principale ale vehiculelor alimentate cu hidrogen, încercând să abordeze soluţii pentru fiecare piedică apărută în calea acestora.
Principala piedică a viitoarelor vehicule cu pile de combustibil este infrastructura curentă. Actualele staţii de alimentare cu carburant vor necesita investiţii serioase în vederea adaptării la pompe de alimentare cu hidrogen, care necesită un regim special şi tehnologii avansate, deoarece gazul va fi sub presiune şi necesită condiţii deosebite de depozitare. A doua piedică importantă este legată de costurile şi limitările sistemului de alimentare cu hidrogen, obstacol pe care Honda şi GM vor să-l depăşească prin alăturarea cunoştinţelor şi o colaborare strânsă între inginerii lor, pe lângă un volum consistent de automobile cu pile de combustibil produse până în 2020.
În 2008, Honda a lansat primul automobil alimentat cu pile de combustibil dezvoltat de la zero în acest scop. Vorbim despre FCX Clarity, un model oferit în regim de leasing doar în statul american California, unde exista o infrastructură special dezvoltată pentru această categorie de vehicule. Între timp, General Motors are aproape 50 de ani de experienţă în dezvoltarea vehiculelor alimentate cu pile de combustibil, primul lor prototip fiind testat pe şosea în 1966. GM a oferit, la rândul său, vehicule alimentate cu pile de combustibil pentru testarea în condiţii reale de trafic. Spre deosebire de Honda, vorbim despre vehicule proiectate iniţial pentru un sistem de propulsie cu motor cu ardere internă, convertite în laborator la propulsia electrică alimentată cu energie obţinută dintr-o reacţie chimică unde este folosit hidrogenul.
Via GM, Honda
Am vazut pe strada primele Honde pe Fuel Cell si au aparut si primele TIRuri pe autostrada cu hydrogen lichid asa ca ............