Honda prezintă noua Civic Si: 202 CP și sistem Rev-Match împrumutat de la Civic Type R

Publicat marţi, 19.10.2021 16:42 de Alexandru Monenciu

Constructorul nipon de automobile a publicat primele imagini și informații despre noua Civic Si. Aceasta ascunde sub capotă un motor de 1.5 litri, turbo, care dezvoltă 202 cai putere, mai puțin decât vechiul model.

Honda a lansat noua generație Civic, a 11-a, la finalul lunii aprilie. În urmă cu două săptămâni am văzut primele imagini cu viitorul Civic Type R, dar până la debutul acestuia, constructorul japonez de automobile ne face acum cunoștință cu noul Civic Si.

Din punct de vedere estetic, avem spoilere cu design ceva mai agresiv, două terminații pentru sistemul de evacuare, jante de 18 inch, faruri și stopuri LED, eleron negru, oglinzi exterioare vopsite în aceeași culoare și o nuanță exterioară oferită exclusiv pe acest model: Portocaliu Blazing.

Pentru interiorul noului Civic Si, Honda a pregătit scaune sport, cu tetiere încorporate, cusături constrastante roșii, instrumentar de bord digital, cu ecran de 7 inch, display central de 9 inch și un sistem audio Bose cu 12 incinte. Toate oferite în standard.

MOTOR TURBO CU 202 CAI PUTERE

Sub capotă, modelul nipon ascunde un motor turbo de 1.5 litri. Unitatea dezvoltă 202 cai putere și 260 Nm cuplu și, chiar dacă este mai "cuminte" decât vechiul model, Honda susține că livrarea puterii a fost îmbunătățită.

Cuplul maxim este atins la 1.800 rpm (cu 300 rpm mai devreme decât în cazul vechii iterații), iar motorul a fost calibrat astfel încât să ofere mai multă putere între 6.000 și 6.500 de rotații pe minut.

Transmisia manuală, cu șase trepte, este singura variantă. Cursa schimbătorului este cu 10% mai scurtă decât înainte, iar tehnologia Rev-Match a fost împrumutată de la Civic Type R. Totodată, volanta este cu 26% mai ușoară.

Pachetul tehnic este completat de un diferențial cu alunecare limitată, frâne cu discuri de 12.3 inch pe față și 11.1 inch pe spate și o suspensie mai rigidă decât al unui Civic obișnuit. Pentru un plus de stabilitate, câteva elemente au fost de asemenea împrumutate de la Civic Type R.

Honda nu a dezvăluit prețul noului Civic Si, dar a precizat că debutul comercial este programat înaintea finalului de an.

via Honda

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 19.10.2021 16:58

    Model care se va vinde din 2022 și nu are cutie automată pe nicio echipare? Rușine, Honda! Sau, stai un pic, se pare că e doar pentru pasionații de liniuțe, citez "motorul a fost calibrat astfel încât să ofere mai multă putere între 6.000 și 6.500 de rotații pe minut." Așa se explică!

  • someone23, marţi, 19.10.2021 17:35

    chiar daca e doar in versiune sedan si nu si hatchback, asta e o masina care mi-ar placea sa o am . o sa trec si peste faptul ca are frana de mana electrica.

  • @edikkk, miercuri, 20.10.2021 08:20

    Ce nu intelegi este faptul ca, o data cu trecerea la electrice, toate masinile vor fi fabricate in china. Succes cu preaslavirea lor in continuare.

  • r, miercuri, 20.10.2021 09:06

    Edi caca ca. Admir aservirea ta totală față de electrificare dar nu înțeleg aversiunea față de motoarele termice (amândouă tendințe depășesc cu mult niște limite). Sunt curios ce pastile iei atunci când îți pornești răgălia ta cu motor diesel.

  • Seth, miercuri, 20.10.2021 09:34

    De ce "mai puțin decât vechiul model"? Asta e modelul pentru muritori, nu e Type R. Vechiul Civic 1.5 are 182 cai.

  • idic, miercuri, 20.10.2021 10:04

    Doamne, ce bine arătau mașinile cu 20 de ani în urmă. Și ce dotări beton!!! Transmisie manuală = control total, sisteme de avertizare complete, ergonomie impecabilă, motorizare optimizată pentru minimizarea emisiilor. E plină România de astfel de hurdughii. P.S. Când îl trimiteți pe maniacul electric la școală?

  • UnAlex, miercuri, 20.10.2021 10:24

    Domoliti-va entuziasmul, Civic Si nu s-a comercializat niciodata in Europa. Singurul model apropiat ca si concept a fost Type S, care intotdeauna a avut o configuratie in 3 usi. Surprinzator totusi ca au fortat motorul de 1.5l pana la 200+ cai. Mie personal imi place noul model, usor dezamagit ca nu exista varianta estate.

  • Seriff, miercuri, 20.10.2021 10:29

    Am, e clar site comunist, mi-a sters comentariul, dar orice comentariul dat de edikk ramane, asta democratie.

  • adi_10, miercuri, 20.10.2021 10:47

    Pentru ca nu stiu intreb aici, sigur sunt cunoscatori care imi pot raspunde la intrebare. Sa inteleg ca acesta este noul Honda Civic model 2022 sau este o "special edition"? intreb asta pentru ca masina respecta toate conditiile masinilor de acum 15 -20 de ani (si totusi nu arata deloc rau). adica cutie manuala, design exterior model 1995 - 2000 si la interior la fel, multe elemente pe care le gaseai pe masina acum multi ani. Farurile spate sunt din Need for Speed Underground clar (asta pentru cunoscatori)

  • Nsrei, miercuri, 20.10.2021 11:08

    Prețul nu se spune, dar îl estimez eu pe la vreo 29000 așa... Plus minus o mie. Păcat. Daca ar fi fost cu vreo 5000 mai ieftina îmi făcea cu ochiul, e drept nu în actuala conjunctura , a se citi criza pidemiologica, ieconomica și pulitica. Așadar rămân la actuala mașina second hand uzată moral Focus 1.5 benzina 182 cai, câți or mai fi și 3 pedale. Dar ca viitoare mașina ar fi în cărți. Poate la face lift, cine știe.

  • UnAlex, miercuri, 20.10.2021 11:35

    @adi_10 - asa va arata Honda Civic 11, model 2022. Este o evolutie a platformei Civic X cu un interior complet nou si o caroserie redesenata si "mai cuminte". Ca dimensiuni facea legatura intre vechea generatie Civic 9 si Accord (cel din urma nu se mai comercializeaza in Europa). Iarasi, in Europa va fi motorizat de viariante hibride, nu au anuntat inca oficial variantele de motorizare. Ne putem astepta la cutii automate CVT si noua generatie de sisteme de siguranta Honda Sensing 360. Subiectul articolului de fata este o editie comercializata in SUA, unde Si era de obicei varianta coupe si cu o motorizare mai sportiva, dar nu atat de puternica precum Type R. Inutil de mentionat ca in State Civic-ul si Corolla se de vand de rup...

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 20.10.2021 11:45

    @Seriff, nu ti-ai dat seama pana acum ca respectivul fie este din redactie fie nu il cenzureaza pe motiv ca tipul trolleaza si starneste o gramada de alte reactii si comentarii ca sa tina oamenii cat mai activi pe site? Solutia e simpla, manuta rosie pentru el si ignor la comentarii, simplu. :)

  • Cristian, miercuri, 20.10.2021 11:58

    Pentru răutăcioși, cutia manuală e pentru iubitorii mașinilor sport, in clasa cărora se înscrie și această piesă deosebită. Cu ce ma împac greu, este faptul că la cei 1.5l ai motorului, i-au adăugat încă 20 de CP, fata de cei 182 ai H Civic, versiunea X. Vorbesc din poziția de exploatator al acesteia din urmă, care, sincer, este o iapă de rasă. Cine nu crede, să încerce. Vezi ce marcă de mașină conduce Verstapen (sau Perez)

  • Edikkk, miercuri, 20.10.2021 16:51

    Nu fac parte din AM, pentru care am tot respectul. Nu îi cunosc, dar le apreciez munca. Apropo, am şi eu comentarii şterse. Unul chiar aici. Dacă a fost nevoie să îl şteargă, îi înţeleg şi chiar mă conformez, îmi cer scuze dacă am scris ceva deplasat. Poate o să fie mai atent pe viitor. @Maşina termică produce gaze care produc poluare şi efectul de seră, deci boli şi încălzirea globală. Dacă ele erau verzi, nu aveam nimic, absolut nimic cu ele. Dacă mâine vine unul cu maşina cu hidrogen, dar garantat să fie hidrogenul verde (nu negru, nu albastru) e ok, sau orice invenţie, soluţie. Cam asta e.

  • adi_10, miercuri, 20.10.2021 17:05

    @UnAlex - mersi mult pentru raspuns, totul clar acum. In alta ordine de idei, sa iei manute rosii cu gramada pt ca ai pus o intrebare...dovada ca multi intra pe AM doar ca sa se uite la poze, ca de citit..mai greu