Honda Micro Commuter: rival japonez pentru Renault Twizy
Cvadriciclurile par să fie noua tendinţă în lumea auto. Deşi nu sunt clasificate ca autoturisme, aceste automobile electrice de oraş rezolvă nevoile de mobilitate individuală uşor şi fără emisii.
Honda a prezentat astăzi primele imagini oficiale ale lui Micro Commuter, un mijloc de transport individual motorizat electric care vine pe piaţă pentru a se lupta de la egal la egal cu Renault Twizy, principalul său rival. Ambele modele sunt clasificate la categoria europeană L7 (Cvadricicluri) şi sunt destinate rulării individuale prin oraşele aglomerate.
Spre deosebire de Renault Twizy, care poate găzdui un pasager care stă în spatele scaunului şoferului, Honda Micro Commuter se prezintă în faţa publicului cu trei locuri: cel al şoferului şi alte două dedicate copiilor. Cu 2.5 metri lungime, 1.25 metri lăţime şi 1.45 metri înalţime, modelul Honda se bazează pe un motor electric aşezat în partea posterioară. Acesta duce Honda Micro Commuter la o viteză maximă de 80 km/h, în timp ce autonomia anunţată de producător este de 60 de kilometri cu un "plin" al bateriei.
Foarte interesant este faptul că Honda Micro Commuter este construit pe o platformă modulară care lasă loc unor versiuni alternative de caroserie. Alte elemente care merită subliniate în ceea ce priveşte construcţia lui Honda Micro Commuter sunt tableta detaşabilă care înlocuieşte complet comenzile de pe bord, posibilitatea de a folosi Micro Commuter pe post de rezervă de energie care poate alimenta o casă sau posibilitatea de a încărca citadina japoneză direct de la unul dintre celelalte modele electrice sau hibride plug-in ale gamei Honda.
RENAULT Twizy |
HONDA Micro Commuter |
|
Baterie | Litiu-Ion 7 kWh |
Litiu-Ion 15 kWh |
Motor | Electric 17 CP |
Electric n/a |
Autonomie | 100 km | 60 km |
Viteză maximă | 80 km/h | 80 km/h |
Dimensiuni (L/l/h) | 2.32 / 1.19 / 1.46 | 2.5 / 1.25 / 1.45 |
via Autocar
Buna ziua, se poate conduce fara permis ca "masinutele fara permis" din prezent??