Honda Insight şi CR-Z părăsesc oficial piaţa din Europa
Honda a anunţat că va retrage de pe piaţa europeană modelele hibride Insight şi CR-Z, după ce vânzările au scăzut dramatic în 2013.
O serie de zvonuri lansate în luna decembrie a anului trecut anunţau despărţirea modelului Honda Insight de piaţa europeană. Deşi s-a vrut un competitor real pentru pionierul Toyota Prius, actualul Honda Insight nu s-a descurcat foarte bine. A adunat câţiva clienţi la nivel mondial, dar a fost departe de succesul lui Prius.
Honda a decis acum, oficial, prin vocea unui purtător de cuvânt, să scoată de pe piaţa europeană Insight, dar, alături de el, şi pe micul CR-Z, model sportiv propulsat tot de ansamblul IMA. Japonezii susţin că vor epuiza toate stocurile europene ale modelelor hibride, urmând ca apoi să părăsească Bătrânul Continent.
În ţări precum Germania, Grecia, Italia şi Spania modelele au fost deja retrase de pe site-urile importatorilor. Chiar şi aşa, ele se mai găsesc pe stoc în Franţa şi Marea Britanie. Şi în România, Insight şi CR-Z au părăsit configuratorul importatorului.
Decizia de a retrage Insight şi CR-Z de pe piaţa europeană vine pe fondul unor evoluţii comerciale dezastruoase anul trecut. Honda nu a reuşit să vândă decât 1245 de exemplare Insight în 2013, cu 62% mai puţine decât anul anterior. CR-Z s-a descurcat şi mai prost, reuşind să câştige preferinţele a doar 695 de clienţi, cu 66% mai puţini decât în 2012.
Nici măcar popularul Jazz Hybrid nu s-a descurcat mai bine în 2013, reuşind să aducă doar 4500 de clienţi, departe de cei 7500 pe care îi aducea în 2012.
Exact cum am mai spus, in afara de dorinta de a fi mai prietenos cu mediul, nu vad alte motive pentru a cumpara o masina hibrid. Un diesel de 1.6l cred ca e mai economic ca intretinere si mult mai ieftin. Practic diferenta de bani intre o masina hibrid si una normala acopera cu siguranta costul suplimentar al combustibilului. Probabil ca si asigurarea casco e mult mai mare fiind legata de valoarea masinii. Sunt curios daca RCA-ul e mai ieftin pt acesti hibrizi. Sa mai facem un calcul, o Skoda Octavia de 1.6l motorina costa 19300euro . La un consum mediu de 7 l/100 pentru 100 000 de km diferenta de benzina este de 3500 litri x 1.5euro= 5250 euro. 19300+5250= 24 550 euro. E ca si cum ai plati in rate diferenta aia. In plus daca scadem si costurile de intretinere, diferenta de casco si RCA, iesi mai bine. Daca de asemea folosim si motorina bio deja suntem ecologisti! In rest imi pare rau pentru cei de la Honda, masinile ofera pasiunea injectata in sange , dar cu hibrizii neah. Sa auzim numai de bine!