Honda FCV: primele informații și detalii ale modelului electric pe hidrogen rival al lui Toyota Mirai
Honda a anunțat că FCV, noul său model alimentat doar cu hidrogen, va fi dezvăluit la finalul lui octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo. Modelul de serie va avea o autonomie de 700 de kilometri.
Cel mai mare salon auto european, desfășurat la Frankfurt, și-a închis porțile, însă toți marii actori din piață se pregătesc pentru un alt eveniment important, de talie mondială: Salonul Auto de la Tokyo, programat să își deschidă porțile în data de 30 octombrie.
Honda va profita de avantajul terenului propriu pentru a dezvălui versiunea de serie a noului său model alimentat cu pile de hidrogen. Se numește FCV și își propune să se dueleze cu deja lansatul Toyota Mirai.
Toyota Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al mărcii
Modelul de serie adoptă un design ușor nonconformist, care se vrea a fi extrem de eficient din punct de vedere aerodinamic. Partea frontală este dominată de blocuri optice angulare, cu lumini LED integrate, de o grilă sportivă și de lumini diurne sub forma unui bumerang. Profilul beneficiază de pasaje ventilate ale roților. Mai mult, în partea din spate bosajele ascund o parte din roți, o soluție care ne aduce aminte de vechile modele Citroen, dar care promite și mai multă eficiență aerodinamică.
Interiorul se vrea a fi și el o revoluție, Honda reușind să le ofere clienților săi un aer premium, sugerat de tapițeria din piele albă, de inserțiile din lemn și de unele detalii metalice. Șoferul beneficiază de un volan sportiv, cu trei spițe, și de un afișaj tactil generos, care dă o notă high-tech întregului habitaclu. Un habitaclu care poate primi până la cinci adulți.
Honda nu a vrut să ofere prea multe detalii despre trenul de propulsie, preferând să păstreze câteva secrete și pentru momentul lansării de la Tokyo. Cu toate acestea, japonezii au declarat că mașina va avea motoare electrice capabile să ofere o experiență sportivă.
Pachetul de pile de hidrogen va putea asigura un o autonomie de aproximativ 700 de kilometri. Este o valoare ambițioasă, cu mult peste cea garantată de Mirai: 483 de kilometri.
Un mare plus pentru bord, care e mult mai ergonomic, avand instrumentarul in spatele volanului, nu pe centru ca la Mirai. Un plus si mai mare pentru autonomia aproape cu 45% mai mare. Design-ul exterior ramane din pacate discutabil si aici chiar nu inteleg de ce trebuie sa fie asa. Parca nici Toyota si nici Honda n-au designeri cand vine vorba de masini ecologice...