Honda CR-V debutează în toamnă pe piaţa din România
Honda a anunţat detalii noi despre noua generaţie a lui CR-V. Versiunea europeană va fi produsă tot în Regatul Unit, iar debutul pe piaţa din România are loc la finele anului curent.
Honda CR-V va debuta pe piaţa internă la finele anului curent, anunţă importatorul mărcii în România. Cea de-a patra generaţie a lui CR-V va fi produsă tot în Europa, la fel ca toate modelele CR-V vândute în Europa începând cu anul 2000, toate unităţile fiind construite la uzina Honda din Swindon, Regatul Unit. Modelul are la activ cinci milioane de unităţi vândute din 1995 până în prezent, iar noua generaţie vine cu elemente în premieră pentru piaţa din Europa, cum ar fi posibilitatea comandării unei versiuni cu tracţiune faţă. Începând cu facelift-ul aplicat în 2009, modelul a putut fi comandat în versiunea diesel cu transmisie automată, premieră pentru CR-V.
CR-V este oferi în compania a două motorizări: un 2.0 i-VTEC sau un 2.2 i-DTEC. Unitatea diesel oferă 150 CP şi 350 Nm, în timp ce unitatea i-VTEC oferă 155 CP, cu 5 CP în plus faţă de versiunea precedentă. Emisiile de CO2 ale versiunii diesel au scăzut cu 12% pentru versiunea cu transmisie manuală în raport cu predecesorul, în timp ce emisiile versiunii pe benzină au scăzut de la 192 la 173 grame de CO2 pe kilometru. Honda CR-V se mândreşte cu un sistem de oprire a motorului la semafor pentru versiunile cu transmisie maunală, care reduc emisiile de CO2 cu cinci procente, alături de sistemele ECON şi ECO Assist pentru reducerea consumului de carburant. În materie de suspensie, CR-V are suspensie faţă McPherson şi suspensie spate multi-link. Ambele punţi au o suspensie cu o putere de amortizare cu 10% mai mare, iar caroseria are o rigiditate crescută.
Debutul comercial al lui Honda CR-V pe piaţa din Europa va avea loc în octombrie 2012, primele unităţi urmând să ajungă în România până la finele anului curent. Pe lângă modificările estetice şi tehnologice apărute odată cu debutul noii generaţii, CR-V a devenit mai scurt cu 5 milimetri şi mai scund cu 30 de milimetri în comparaţie cu generaţia precedentă, fără ca spaţiul interior să fie redus. Pentru ca modelul să fie accesibil mai multor şoferi, gama de reglare a volanului a crescut cu 10 milimetri, atât pe înălţime, cât şi pe adâncime. Parbrizul a avansat înspre partea din faţă a vehiculului cu 60 de milimetri, mărind spaţiul disponibil pentru pasageri, spun cei de la Honda.
Portbagajul lui CR-V oferă 589 de litri cu scaunele din spate ridicate, respectiv 1.648 litri cu acestea pliate. În versiunea cu bancheta pliată, CR-V este cu 147 de litri mai spaţios decât predecesorul său. Lungimea încărcăturii a crescut cu 140 milimetri, atingând 1.570 milimetri cu bancheta din spate pliată. De asemenea, partea interioară a portbagajului este cu 25 de milimetri mai joasă, pentru a uşura accesul cu obiecte grele sau volumionase. Acum, portbagajul unui CR-V poate găzdui două mountainbike-uri sau patru seturi de crose de golf, spun oficialii mărcii nipone.
Via Honda
Cand vor intelege astia ca un motor de 2.2 (si mai ales de 150cp si 380nm) nu e... pretabil pentru europa...