Honda copiază configuraţia motorului de la Mercedes şi renunţă la conceptul utilizat în ultimii doi ani
Honda a decis să schimbe radical designului motorului şi să amplaseze turbina separat de compresor, la fel ca rivalii de la Mercedes.
Honda a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că va adopta un nou design pentru unitatea de propulsie în sezonul 2017, însă nu a oferit detalii concrete în acest sens. O serie de surse au dezvăluit însă pentru publicaţia Autosport că schimbările pregătite sunt radicale.
Astfel, Honda va renunţa la actuala configuraţie foarte îngustă, supranumită "size-zero", în favoarea unei soluţii adoptate de mai mult timp de rivalii de la Mercedes:
va amplasa separat turbina şi compresorul, iar sistemul de conectare între cele două componente este de asemenea similar cu cel folosit de Mercedes. De asemenea, se vehiculează că Honda va adopta un sistem multi-jet pentru a transporta carburantul în camera de combustie, după un model folosit de Ferrari.Cu alte cuvinte, Honda va renunţa la conceptul anterior după două sezoane în care a înregistrat numeroase problemele de fiabilitate, în timp ce puterea motorului cu combustie a fost mai mică decât cea a tuturor celorlalţi constructori.
Pe parcursul ultimelor doi ani, Honda s-a concentrat în special pe îmbunatăţirea sistemelor de recuperare a energiei, astfel că în această iarnă a venit rândul motorului cu combustie internă. În ciuda acestor schimbări, se anticipează că McLaren va fi capabilă să păstreze lăţimea îngustă a monopostului şi în sezonul următor.
Via Autosport
-
., luni, 09.01.2017 22:35
Astia si cei de Renault, niste copiatori, anul acesta, Renault a copiat motorul Ferrari 2015 ca sa nu mai aiba probleme de fiabilitate, inclusiv a peformantei iar acum le vine randul celor de Honda sa copieze atat de la Mercedes cat si de la Ferrari.
-
robert, marţi, 10.01.2017 08:21
Ca orice copie va fi mai prost ca originalul.
-
rotila, marţi, 10.01.2017 09:07
@AM ma faci curios.turbina si compresorul separate si conectate prin ce? cumva un arbore cardanic?
-
login, marţi, 10.01.2017 09:33
Honda a copiat un principiu. In rest, lucrurile pot evolua extrem de diferit. Interpretari, materiale, sisteme , electronica samd.
-
Login, marţi, 10.01.2017 11:22
@loghin: Lucrurile nu pot evolua extrem de diferit, dintr-un ou de gaina n-o sa iasa niciodata un cal. La fel si la motoare, electronica este standard, materialele sunt standard, interpretarile sunt standard altfel nu copiau idea. Honda are 2 fabrici si peste 2000 de ingineri care au lucrat la aceste motoare de-alungul a patru (4) si nu le-a iesit inca nimic foarte bun. Au ramas si fara cei la Mobil 1 si trebuie sa dezvolte un alt ulei, care va dura timp. Si-au dat seama ca treaba nu merge, sunt pe nicaieri si nu au facut decat sa mearga pe solutia pe care cei de la McLaren au spus ca nu vor merge de la inceput. De ce? Pentru ca nu stau bine nici la motor nici la baterii si nici la sasiu. Iar cel mai simplu era de inceput de la ce ceva ce stiu ca merge foarte bine, adica un aranjament al asamblului motor folosit de altii. Honda n-a copiat un principiu, a copiat un aranjament, care este cu totul altceva.
-
., marţi, 10.01.2017 12:43
Alonso vrea un motor ca al lui Rosberg ... dar nu si un coechipier cum a avut Rosberg de aceea Honda copiaza motorul, de aceea Alonso a ramas la McLaren.
-
GTS, marţi, 10.01.2017 14:09
Lowe a confirmat ca a plecat de la Mercedes si va incepe munca la Williams. Apropo despre Honda, fabrica din Sakura este foarte moderna, desi nu au avut rezultate in F1, este un centru de cercetare foarte bine pus la punct. Asa ca o mica adaugare la articolul de mai sus.
-
login, marţi, 10.01.2017 18:17
@loginul cu "aranjamentul" motorului. In F1 si in general in lumea tehnico-stiintifica nu exista "aranjament". "Aranjamentul" este doar efectul unui principiu aplicat. Un motor nu are "aranjamente", are Principii de functionare. Nu suntem la decorarea unei sali de nunta. Iar bazaconia cu materialele si electronica la fel...e aceeasi varza in mintea ta, tu crezi ca motoristii astia se duc la niste angrosisti isi fac cumparaturile apoi isi pun emblemele si au motoare diferite. -LOL- Honda nu avea experienta competitionala pe care o aveau ceilalti cand a revenit in F1. Si, in zona recuperarii energiei stau bine, sunt chiar foarte bine acum. Au remediat. Poate mai citesti putin pe tema asta.
-
login, marţi, 10.01.2017 18:23
La aforismul cu ouale si calul. Sunt oua si oua. "Aranjate" identic. Io zic ca totusi, o gaina nu seamana cu un crocodil de Nil. Cal nu iese ca difera ce spuneam in primul comentariu. Principiul de functionare. ;)
-
Login, marţi, 10.01.2017 20:53
@Loghin: Principiu inseamna altceva, dar ti-a scapat asta. Aranjament, configuratie, sunt sinonime. Cei de la Honda nu au copiat un principiu ci o configuratie, un aranjament, mai simplu spus o structura. Nu-i nici o rusine in asta, au incercat ceva ce nu le-a iesit. Poate daca te angajau pe tine iesea altceva, dar nu s-au gandit la asta. Materialele sunt la fel pentru ca sunt specificate in regulament, partea electronica este furnizata de Magnetti Marelli si este standard. Cei de la folosesc acelasi sistem ca cel folosit de cei de la Ferrari, pentru ca au acelasi furnizor. In zona recuperarii energiei stau bine dar au baterii mai slabe ca concurenta si care se incarca mai greu, le-au inbunatatit fata de 2015 dar sunt inca departe de concurenta. Iti recomanzi sa citesti mai multe pe tema asta, daca ai ocazia vizitea centrul de cercetare din Sakura, eu am avut ocazia sa-l vizitez anul trecut si am fost impresionat de calitatea personalului dar si de numarul de angajati care se ocupa de departamentul pentru F1. Plus sala de observatie in care echipa tehnica (de-alungul unui weekend de cursa) observa si verifica parametrii motorului. Honda nu produce acest motor integral intern ci lucreaza cu diferite companii care ajuta la dezvoltarea lui, pe parcursul sezonului. Mobil 1 producea uleiul si benzina, Magnetti Marelli furnizeaza sistemul de aprindere + partea electrica si bateriile produse de McLaren AT (care la inceput au fost un cosmar) si care acuma desi sunt mai bune decat cele din 2015, sunt mai grele ca ale concurentei si se incarca mai greu. Dar cei de la McLaren lucreaza la problema asta pentru ca vor furniza baterii pentru Formula E din 2018 parca si au nevoie de rezultate bune.
-
Login, miercuri, 11.01.2017 00:38
@Loghin: Fii atent ca n-ai inteles idea cu oul de gaina. Oul de gaina nu-i schimba natura, tot o gaina sau cocos iese din ou. Intelegi diferenta? Nu am spus dintr-un ou n-o sa iasa niciodata un cal am spus foarte clar, un ou de gaina!. Motorul asta Honda n-o sa fie niciodata nimic extrem de diferit, ci o sa fie un motor care va folosi aer si un combustibil si un ulei (cateva variante evident) dar n-o sa fie niciodata un avion depilda, asta inseamna ce ai spus tu "extrem de diferit". La inceput am zis... poate n-a inteles cum sta treaba cu "principiile" fii atent aici. Un principiu este valabil in niste conditii, gen F = m*a*a, intr-un sistem inertial. Asta este principul... stii al cui? Iti zic eu este principiul II al mecanicii clasice. Cei de la Honda n-au copiat un principiu (adica o lege generala) ci o idee, adica ansamblu, aranjare, configuratie si asa mai departe. Cum iti convine tie, dar sa fie simplu de inteles. Nu te supara pe mine ca incerc sa-ti explic niste chestii simple de clasa a IV-a dar sincer.... am crezut ca le stii, evident... te prinzi tu, "tacerea-i de aur".
-
bbb, miercuri, 11.01.2017 00:40
Companiile alea nu ajuta la dezvoltare, este doar un busines profitabil plasat de cineva bine pus acolo. Se stie foarte bine cum decurg lucrurile in ziua de astazi.
-
., miercuri, 11.01.2017 00:45
ba, cand se apuca romanul sa filozofeze ...
-
Login, miercuri, 11.01.2017 00:45
@Loghin: Fii atent ceva interesant aici: In articolul asta :http://www.motorsport.com/f1/news/honda-set-for-mercedes-style-split-turbine-compressor-864024/" se foloseste des termenul "concept" intelegi? "Concept" adica plan idee, mai simplu spus: configuratie! Si pentru ca imi place mie "aranjament" ca sa te supar!
Citeste si
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
-
F1 TOP | vineri, 1 noiembrieFormula 1: Oliver Bearman îl va înlocui pe Kevin Magnussen pentru cursa de sprint din BraziliaOliver Bearman îl va înlocui pe Kevin Magnussen la Haas pentru sesiunile de vineri și pentru cursa de sprint de sâmbătă. Pilotul britanic va concura pentru a 3-a oară ca rezervă în acest sezon. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 28 octombrieFormula 1: Carlos Sainz, victorie în Mexic. Dublă penalizare pentru Max VerstappenCarlos Sainz a câștigat Marele Premiu al orașului Mexico City. Lando Norris a terminat pe locul 2, în fața lui Charles Leclerc, în timp ce Max Verstappen a primit două penalizări pentru pilotaj agresiv. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 21 octombrieFormula 1: Charles Leclerc, victorie în SUA. Penalizare pentru Lando NorrisCharles Leclerc a câștigat Marele Premiu al Statelor Unite și a condus o dublă Ferrari, cu Carlos Sainz Jr pe locul 2. Pe podium a urcat și Max Verstappen, după o penalizare primită de rivalul său la titlu, Lando Norris. Citeste tot
invata de la cei buni nu i-ar syrica nici lui alonso ceva sfaturi de la hamilton sau rosberg