Honda anunta un recall de 400.000 de masini pentru un airbag defect

Publicat miercuri, 10.02.2010 11:05 de Bogdan Mirică

Honda a anuntat oficial ca va rechema in service peste 400.000 de unitati Accord si Civic pentru o defectiune aparuta la sistemul de declansare al airbagurilor.

Dupa ce Toyota se ingroapa tot mai adanc in recall-uri, un alt constructor japonez de renume ii calca pe urme. Este vorba despre Honda, care a anuntat la randul sau o rechemare in service pentru peste 400.000 de unitati Accord si Civic.

Modelele ar urma sa prezinte un eventual pericol din cauza airbagurilor care pot exploda involuntar. In astfel de situatii, bucati de plastic rezultate in urma exploziei ar putea rani sau chiar ucide pasagerii de pe locurile din fata. Constructorul japonez a recunoscut oficial ca au existat 12 incidente pana in prezent, dintre care unul soldat chiar cu un deces, insa a sustinut ca nu au mai existat plangeri de anul trecut.

Recall-ul, al treilea operat pentru acelasi defect, anuntat prima data in 2008, va afecta de modelele vandute in Statele Unite si Canada dar si unitati din Japonia, Mexic, Taiwan si Australia.

via | AFP

  • LEE, miercuri, 10.02.2010 11:32
    aha

    dupa ce americanii au lovit nr 1 mondial si nr 1 din japonia, au trecut la nr 2 din japonia !!! poate se supara samuraii si-i cuceresc de tot :) cine urmeaza din Japonia ? Nissan, poate Lexus/Infiniti.............. hmm, e prea cusuta cu ata alba...

  • Alecs03, miercuri, 10.02.2010 11:49
    @LEE

    Din cate stiu Nissan a fost in 2009 pe primul loc in Japonia.

  • unckle, miercuri, 10.02.2010 12:15

    vor lovi in absolut toti cei care produc bani pe teritoriul SUA si nu sunt bastinosi de SUA toti cei care fac concurenta companiilor americane or sa aiba de suferit pe tema asta , nu numai producatorii de masini ... astia-s doar varful piramidei

  • george, miercuri, 10.02.2010 12:22
    ESTI SUB ORICE CRITICA

    @ LEE In caz ca n-ai citit articolul (lucru la care ma astept) HONDA a facut acest anunt, nu GM sau Ford sau Volkswagen...De cate dovezi mai ai nevoie sa recunosti un lucru absolut evident si probat de numeroase ori? Ai depasit orice limita a fanatismului. Daca ti-ar spune tataia Soichiro sa-ti impusti parintii, cred ca ti-ai cumpara Kalashnikov cu gloante dum dum pentru asta...

  • andrei rs, miercuri, 10.02.2010 13:41

    George, Lee cred ca se refera la faptul ca furnizorii pt subansamble atat la Toyota pt pedale cat si la Honda pt airbag-uri sunt americani. Si o sa afli ca e chiar asa, dupa o scurta documentare mai amanuntita. N-ar strica sa citesti bine un text inainte sa-l comentezi. Oricum, marcile japoneze parca au intrat in zodia ghinionului. Recall-uri, modele lipsite de succes, calitate din ce in ce mai slaba...pacat, isi facusera un renume. Acum drumul VAG spre nr.1 e pavat. Eu, unul, ma bucur, insa pt necazul altora, nu.

  • andrei, miercuri, 10.02.2010 13:55
    ceva normal

    asa ar trebui sa faca orice constructor care se resptecta, sa recheme in service masinile cu probleme , nu sa le lase balta

  • george, miercuri, 10.02.2010 14:33
    CTS Corp

    @ andrei rs Cunosc problema mai bine decat crezi. Urmaresc ceea ce se intampla fiindca mi se pare halucinant modul in care Toyota gestioneaza balamucul asta. Toyota stia de problema asta de mai bine de 2 ani si a mers pe burta si nici n-a schimbat furnizorul (si n-o sa-l schimbe nici de-acum incolo - sic!). Sa vii acum sa spui ca a fost un act de sabotaj din partea furnizorului american mi se pare lipsit de logica elementara si de orice urma de bun simt...

  • MCD, miercuri, 10.02.2010 14:39
    prefer

    prefer o honda i-VTEC/i-DTEC cu care sa merg lunar la recall, decat un tdi cu sunet de tractor, consum de ulei si schimb de injectoare pe banii mei, asa honda face recall pe banii ei

  • george, miercuri, 10.02.2010 15:46
    NUMA` SA NU-TI RUPA CAPU`

    @ MCD de pe umeri pana la primul recall..

  • bbb, miercuri, 10.02.2010 16:09

    Ce-i ceri taranului roman. Daca le repara pe banii lor nu-i bine, daca te pune sa scoti bani din buzunar iarasi nu-i bine. Vorba lui mcd, decat sa bag banii in injectoare si alte minuni la tractorasele tdi mai bine merg la un recall.

  • Claus-Claudel, miercuri, 10.02.2010 18:54
    ..............

    vai de ei japonezi

  • alexthebuldog, miercuri, 10.02.2010 19:55
    HONDA

    Dupa cum am mai spus si in alte comentari de ale mele,america incearca sa distruga tot ce le iese in cale,vor sa distruga europa, acum mai nou si japonia.de fapt tot, vezi IRAK...etc.Si mai nou au intrat in vizor IRAN.Dar chiar nu poate nimeni sa le puna capac nenorocitilor astora? care sunt cel mai mare rau al omeniri.Asta este o strategie de cum sa faci bani pe timpul crizei,o tara de kkt fara scrupule.De fapt pt mine ei nu exista ca si tara sunt un conglomerat,o adunatura de oameni.

  • alex, miercuri, 10.02.2010 23:41
    ma uimiti

    @bbb treaba cu "taranu roman" putea fi invocata in orice alt caz da cand se pune problema ca iti poate exploda volanu in fata oricand, chiar sa te omoare ai putea sa te trezesti la realitate si sa iti dai seama ca e o problema grava chiar inacceptabila care ar fi trebuit sa nici nu existe la o asemenea corporatie de talia lui Honda si nici sa fii pus de la bun inceput sa iti "recheme" masina in service daramite sa stai nustiu cat sa astepti sa vezi daca nu cumva mai moare unu ca sa dai un anunt de asta.

  • bogdi12001, joi, 11.02.2010 10:21

    Sunteti incredibili. La toate masinile din lumea asta au existat, exista si vor exista probleme de fabricatie. Ca unii sunt mai de bun simt si fac rechemari in service si nu tac malc ca producatorii europeni este un gest aparte. Cate chiulase a schimbat vw pe banii lor la modelele anterioare de passat din cauza ca crapau? Asta este doar una din problemele interminabile ale VW.

  • andrei, luni, 15.02.2010 17:36
    calitate japoneza

    Atata timp cat eu ca sofer de japoneza merg in service la revizie si la un recall , urmatoarea masina va fi tot japoneza. Cred ca eu ca si client , posesor,utilizator timp de mai multi ani de japoneza pot sa spun daca sunt fiabile sau nu iar decizia de a cumpara tot japoneza spune totul. ce importanta are ca ma cheama in service sa schimbe sau verifice ceva pa banul lor? cred ca este mai important faptul ca merg in service doar la revizii decat de 2 ,3 ori pe an pentru probleme electrice sau mecanice cine are alta parere poate sa si cumpere o masina americana ,pe banii lui se va distra copios prin service ,etc