Honda a lansat un sistem hibrid nou care va înlocui actualul IMA
Honda introduce un nou sistem hibrid, compus dintr-un motor pe benzină de 1.5 litri, o unitate electrică şi o transmisie automată cu şapte rapoarte. Ansamblu va fi destinat modelelor mici şi compacte.
Honda a lansat astăzi un nou sistem hibrid, menit să înlocuiască actuala tehnologie Integrated Motor Assist (IMA) pe modelele Civic sedan, Insight, Jazz Hybrid şi CR-Z.
Noul sistem se numeşte Sport Hybrid i-DCD, abrevierea tehnologiei Intelligent Dual Clutch Drive, şi are la bază un nou motor convenţional, pe benzină, de 1.5 litri, care funcţionează în ciclul Atkinson, mult mai eficient. Propulsorul este asistat de o unitate electrică, care acţionează ca generator, şi de o transmisie DCT cu şapte trepte şi dublă ambreiere.
Potrivit comunicatului emis de japonezi, motorul electric şi bateria litiu-ion îmbunătăţesc eficienţa cu 30%, comparativ cu un hibrid convenţional.
Pentru a demonstra eficienţa noului tren de propulsie, Honda a creat deja un Jazz Hybrid care oferă posibilitatea unei rulări pur electrice până la 70 de km/h, pe o distanţă maximă de 5 kilometri. Principiul de funcţionare gândit de Honda promite un comportament sportiv în momentele de accelerare sau la viteze mari, dar şi o economie de carburant îmbunătăţită la viteze mici şi medii. În timpul decelerării, cutia cu dublu ambreiaj maximizează recuperarea energiei cinetice.
Noul sistem hibrid se alătură celorlalte două, deja existente în gama Honda:
- Sport Hybrid Multi Mode Drive - foloseşte un motor convenţional, asistat de două motoare electrice şi o transmisie CVT. Ansamblul permite rularea în mod pur electric, în mod clasic (doar cu ajutorul motorului pe benzină) şi în mod hibrid (utilizat în mediul urban şi în timpul reprizelor de accelerare). Sistemul urmează a fi introdus de anul viitor pe piaţa din America de Nord, sub caroseria actualului Honda Accord sedan.
- Sport Hybrid SH-AWD - este cel mai puternic sistem hibrid existent în gama Honda, folosindu-se de serviciile unei unităţi V6 pe benzină. Motorul poate oferi performanţele unui V8 şi poate fi mai economic decât un ”benzinar” cu patru cilindri, graţie ajutorului primit din partea a trei motoare electrice, dintre care două amplasate în interiorul roţilor spate. Ansamblul este completat de o transmisie integrală şi de o cutie cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte. Trenul de propulsie va fi instalat pe urmaşul legendarului supercar NSX.
via Honda
Dupa atatia ani (vreo 12) in care vechiul sistem IMA a dus de unul singur greul pe taramul hibrizilor, era si timpul ca Honda sa se ocupe serios de segmentul asta, avand in vedere ca au si experienta cu galeata acum. Mai ales ca vorbim de 3 sisteme diferite dedicate unor 3 tipuri de automobile diferite, ceea ce este un mare atuu tehnologic in comparatie cu Toyota. Dupa parerea mea, 2 lucruri ar trebui sa aiba in vedere: un marketing mai agresiv (nici pana acum multa lume nu stie ca Honda are si hibrizi in gama, si e cu atat mai grav ca asta se intampla pe piata americana unde chiar exista cerere serioasa de astfel de automobile) si sa nu se culce pe-o ureche ca Toyota o sa stea cu mainile in san.