Hitler, Stalin şi Saddam Hussein, într-o campanie inteligentă pentru sensibilizarea şoferilor din România
O agenţie de publicitate din România a gândit trei postere cu impact puternic pentru a sensibiliza şoferii din ţara noastră. Pe cele trei afişe apar trei personaje negative ale istoriei: Hitler, Stalin şi Saddam.
Am privit de multe ori cu admiraţie la campaniile europene de sensibilizare a şoferilor şi de semnalare a erorilor în trafic. De sptămâna aceasta putem fi mândri că şi în România se desfăşoara o astfel de campanie, cu un mesaj transmis inteligent.
Este vorba despre o serie de trei postere, create de agenţia de publicitate Publicis Bucureşti la cererea ”Centrului de consultanţă pentru victimele rutiere”. Imaginile gândite de agenţia de publicitate încearcă să sensibilizeze şoferii din România folosind un umor negru, în spatele căruia se ascunde un mesaj clar: victimele accidentelor de circulaţie sunt oameni nevinovaţi.
Cele trei postere au în prim-plan trei personalităţi marcante ale istoriei mondiale, toate responsabile pentru orori ale războaielor petrecute în ultimul secol: Hitler, Stalin şi Saddam. Agenţia a mizat pe inspiraţie şi a folosit imaginea negativă a unor lideri de stat, în locul deja tradiţionalelor afişe şocante cu victime ale accidentelor auto.
Alături de imaginile grăitoare, Publicis a aplicat mesajul: ”Well, it's not like that. Usually, the victim is an innocent. Drive cautiously, save a life.” În traducere asta înseamnă: ”Ei bine, nu e chiar aşa. De obicei, victimele sunt nevinovate. Conduceţi prudent, salvaţi o viaţă.”
Deşi mesajul este redactat în engleză pe afişele deja apărute în presă, el va fi probabil tradus şi în română pentru a sensibiliza şoferii din ţara noastră.
via laurentiubuica
Asa imi vine sa fac eu cand ii vad pe garcea in boscheti la panda. Dupa ce ca nu avem drumuri cand prinzi 100m drept fara gropi stau la panda cu radaru.Acum si cretinii ii ajuta mult de fapt ii sustin cu viteza legala.