Hamilton, victorie fără emoții în Singapore! Verstappen, locul doi după ce Vettel a încercat fără succes o strategie alternativă
Lewis Hamilton a câștigat detașat cursa din Singapore, în timp ce Max Verstappen a recuperat locul doi pierdut la start în fața lui Sebastian Vettel după ce pilotul Scuderiei Ferrari a încercat fără succes o strategie diferită.
Circuitul Marina Bay din Singapore și-a respectat statutul în privința dificultății de a depăși, ceea ce l-a avantajat semnificativ pe câștigătorul pole position-ului în calificările de sâmbătă, Lewis Hamilton.
Pilotul echipei Mercedes a plecat foarte bine la start, în timp ce Sebastian Vettel a pus presiune pe Max Verstappen imediat după stingerea luminilor roșii, însă olandezul s-a repliat temporar înainte ca germanul să-l depășească pe interior pentru a progresa pe locul doi.
Imediat după această depășire, comisarii de cursă au trimis Safety Car-ul pe circuit în urma unui acroșaj între Sergio Perez și Esteban Ocon, în urma căruia Ocon a lovit zidurile de pe marginea circuitului și a abandonat. Safety Car-ul a ieșit de pe circuit în turul 4, însă piloții și-au construit avansuri minime de 1-2 secunde în asteparea intrării la boxe.
Strategie alternativă pentru Vettel
Vettel a fost primul pilot la standuri în turul 15 și a optat pentru pneuri ultrasoft, în timp ce Hamilton a schimbat hypersoft-urile cu pneuri soft un singur tur mai târziu. Hamilton a ieșit pe circuit tot în fața lui Vettel, care a avut nevoie de un tur pentru a-l depăși pe Perez, întrucât acesta nu efectuase încă prima oprire.
Timpul pierdut în spatele pilotului Force India a fost decisiv, în contextul în care Verstappen a mizat de asemenea pneuri soft și a ieșit de la boxe roată la roată cu germanul, reușind să se impună și să revină astfel pe locul 2 câștigat în calificări.
Astfel, strategia diferită adoptată de Ferrari nu a avut rezultatul constant, mai ales că Vettel a obținut timpi foarte apropiați de cei ai rivalilor, în ciuda utilizării unor cauciucuri mai rapide.
În spatele Verstappen și Vettel, Valtteri Bottas, Kimi Raikkonen și Daniel Ricciardo au revenit pe circuit în aceleași poziții de la start, iar australianul a fost singurul care a optat pentru aceeași strategie ca Vettel, cu pneuri ultrasoft.
Speranța lui Verstappen
Chiar dacă Hamilton și-a construit un avans de 3-4 secunde în fața lui Verstappen, cursa s-a animat brusc în apropierea turului 40, când cei doi i-au ajuns din urmă pe Sergey Sirotkin și Romain Grosjean. Cei din urmă se luptau pentru poziție și nu i-au permis lui Hamilton să treacă, astfel că britanicul a fost nevoit să încetinească pentru a nu risca un acroșaj. Verstappen a speculat imediat momentul, s-a apropiat amenințător și a încercat să inițieze un atac, însă în cele din urmă Hamilton a rezistat în fruntea plutonului.
În scurt timp, Hamilton și-a reconstruit avansul de 3-4 secunde, iar ultimele 20 de tururi nu au adus nimic nou în pluton fruntaș. Hamilton a trecut astfel primul linia de sosire în fața lui Verstappen și Vettel și și-a consolidat poziția de lider în clasamentul general cu un avans de 40 de puncte în fața lui Vettel.
Plutonul a fost urmat de Bottas, Raikkonen și Ricciardo, în timp ce Fernando Alonso a reușit să obțină locul 7 după ce a câștigat două poziții la start și alte 3 locuri la schimbarea pneurilor. Renault a terminat în puncte cu ambii piloți prin Carlos Sainz (8) și Nico Hulkenberg (10), în timp ce Clarles Leclerc și-a trecut în cont locul 9.
Singapore - Rezultate cursă:
-
Kobayashi, duminică, 16.09.2018 17:20
Sezonul e gata! Ne pregatim de 2019. Poate la anul o sa fie ceva mai mult suspans pe final de sezon.
-
Mercedes F1, duminică, 16.09.2018 17:28
Hammer time!!! fetelica, fetita cu degetel din f1 este artizanul esecurilor de la Ferrari. Atunci cand aveau masina. Ei, de-aci inainte cred ca nici masina nu mai are.
-
Gilles, duminică, 16.09.2018 17:29
Pacat ca se retrage Nando. Era ideal pentru Ferrari...dar...
-
ZZZ, duminică, 16.09.2018 17:31
Sezonul inca nu s-a incheiat cum spun unii de pe aici..singurul moment mai palpitant al cursei de azi a fost cand Hamilton a fost incurcat de pilotii intarziati..
-
fgt, duminică, 16.09.2018 17:36
Am terminat-o cu acesti Ferraristii incompatibili cu realitatea. Au demonstrat ca nu doresc un titlu mondial .
-
Vali avocatu lu peste, duminică, 16.09.2018 17:44
Cand te gandesti ca fanaticii rosiatici credeau ca Singapore e pentru Ferrari!! :)))
-
XYZ, duminică, 16.09.2018 18:01
@Gilles...Fernando nu a fost si nici nu putea fi idel pentru fierari! Niciodata nu a acceptat sa fie locul doi, dar mai ales sa stea la fusta unei...lady in red...asa cum este Vettelica! Lasa-l sa se duca, ca se duce bine!
-
Adrian24, duminică, 16.09.2018 18:29
@Gilles. Subscriu. S a vazut si azi, dupa celeltrei echipe cu pretentii s a clasat Fernanado cu o masina f slaba. McLaren se va duce n cap fara Alonso. Parerea mea;-)
-
Rasvan Dumitrache, duminică, 16.09.2018 18:31
Ferari cu o masina mai buna pierd curse. Ce dovada mai clara decat asta trebuie fanilor rosii sa isi dea seama ca fetel este un campion de carton care a castigat 4 titluri cu o masina din alta liga?
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 16.09.2018 18:57
Mi-a fost mila de Vettel pe podium pe bune. Chiar mi-a parut rau cand aproape l-am vazut ca plange. De Ferrari ca echipa nu, dar de el de pilot da. Nu putea face mai mult. L-au pus prea devreme pe US.
-
vasileo_75, duminică, 16.09.2018 19:00
Cata prostie aici... Acum dintr-o data Vettel nu mai are nici cea mai buna masina, dar cat timp a avut sezonul asta cea mai tare, mega, ultra, hyper masina? O cursă? Sunteti penibili!
-
Chul, duminică, 16.09.2018 19:05
Iata ca cea mai buna masina nu este suficienta pentru a castiga in F1.Degeaba au facut o masina competitiva daca echipa din departamentul de administrare cum ar fi cei care fac strategiile de cursa sunt incompetenti.Vettel se mai gandeste si la strategi de cursa in loc sa se concentreze pe ce are de facut un pilot.Acolo e nevoie din nou de o restructurare a echipei dar de data asta in departamentul de conducere a curselor,angajarea mai multor oameni ce se ocupa cu strategiile de cursa dar si schimbarea liniei de piloti.Kimi va pleca ar trebui sa se duca si Vettel cu el la Sauber.Vettel va fi capabil sa castige un campionat numai daca Ferarri ii face o masina mai rapida cu 1s pe tur decat Mercedes si Red Bull cea ce nu cred ca va fi cazul.
-
XYZ, duminică, 16.09.2018 19:46
Pai nu era musai sa fie Alonso locotenent pentru Ferrari. La Ferrari e asa: daca te impui in calificari si primele curse primesti statutul de pilot nr 1 apoi celalalt te ajuta. Dar Alonso nu a vrut sa ne arate ce poate contra lui Vettel ...
-
kpk1, duminică, 16.09.2018 20:22
Nimic nou sub soare. Ferrari si Vettel pierd pe mana lor la strategie si munca de echipa. Management de cursa mai prost ca la Ferrari rar mi-a fost dat ochilor sa vad.
-
xxc, duminică, 16.09.2018 20:54
Cu Leclerc va fi dezastru. Alonso trebuia adus la Ferrari. Daca nu castigau campionatul la piloti macar era sigur ca il castigau la echipe. Cu ce il va ajuta Leclerc pe Vettel la anul ? Fata de Kimi, Leclerc nu are nici un atu.
-
lucky70, duminică, 16.09.2018 21:12
Bravo Alonso!Cred ca a fost cantecul de lebada in formula1.Nu cred ca mai revine,desi e un pilot mare...
-
jan, duminică, 16.09.2018 21:23
Parerea mea ca Mercedes au masina mai buna, dar si pilotul care isi doreste cu adevarat titlul. Frari u masina buna dar aveau nevoie de un pilot mai motivat.
-
VitelulCabrat, luni, 17.09.2018 04:28
Din pacate cele mai spectaculoase imagini au fost cele cu panorama circuitului din elicopter. Cursa a fost plctisitoare in partea superioara a clasamentului si aproape plictisitoare in rest. Nu inteleg cum masina Ferrari a lui Vettel cu niste cai putere in plus si cu pneuri cel putin pe hartie mai performante in al doilea stint nu a putut sa se apropie de Max sub nicio forma. La prima vedere campionatul la piloti e terminat, dar daca Hamilton abandoneaza o cursa si Vettel o castiga, lupta devine mai interesanta.
-
Razvan Dumbraveanu, luni, 17.09.2018 07:14
Cea mai penibila "era" ferrari. Cea a lui Vettel!! De 3 sezoane doar accidente si gafe personale. Cand te gandesti ca Newey i-a oferit 4 titluri....Webber ofteaza acum...
-
lol, luni, 17.09.2018 07:17
Cum spuneau 2-3 ciucalai pe aici, a venit fetel la Ferrari sa ia titlul :), titlul de pacalici universali.
-
@vasilica, luni, 17.09.2018 08:10
Bre, Vetel a avut cea mai buna masina si cand a dat-o de gard si cand a dat-o in Botas. A avut-o si anul trecut la Singapore. Baga-ti capatana in pamant si ciocu' mic. Ma bucur ca vetelica e la Ferrari..bine ca a plecat Alonso :)). Forza Hammy!!
-
buf, luni, 17.09.2018 10:56
Numai cunoscatori. Ba ca e Mercedes mai buna cu 2 secunde pe tur, ba ca Ferrari au cea mai buna masina, fix in cursa aia in care abandoneaza Vetel. Ei stiu asta fara ca macar sa vada ce ar fi fost de fapt daca nu abandona. In cursa conteaza pe ce tip de pneuri esti, asa ca poti fi mai rapid pe un stint si mai lent pe altul iar la final conteaza suma timpilor, cunoscatorilor! Vettel e acolo unde e pentru un motiv ... Are 4 titluri si inca sanse la altele. Poate ca sunt piloti mai buni decat el in F1 dar nu ala care doar macane si fuge.
-
zic si eu, luni, 17.09.2018 13:29
In afara de faptul ca a fost o cursa absolut plictisitoare,lucru dovedit si de numarul mic de comentarii, un singur lucru merita retinut. Ferrari a dovedit, din nou, ca partea de strategie/management &planificare a cursei este facuta dupa ureche. Degeaba il depaseste Vettel pe Verst la start daca acesta il depaseste apoi la standuri. Nu trebuie sa ai doctorat in fizica cuantica ca sa stii cand poti chema pe cineva la boxe astfel incat sa nu iasa in traffic. Este adevarat ca anul acesta Hamilton a gresit mai putin decat a facut-o in ultimii 2-3 ani la un loc iar Vettel are cel putin o greseala imputabila lui ,Hockenheim, insa si aici un strateg experimentat l-ar fi chemat la boxe sa puna intermediare. Mai bine lua 10-15 puncte decat 0. la fel cursa trecuta, trebuia briefuit ca ar putea fi subiectul unor atacuri riscante si probabil ca l-ar fi lasat pe Hamilton sa treaca, Anul acesta competitia este atat de stransa (din pacate nu si spectaculoasa) incat victoriile nu mai sunt decise de monoposturi si piloti ci de strategii si de cine stie sa gestioneze mai bine restrictiile. Iar pana acum Mercedes a fost mai buna la acest capitol. daca nu vor avea problem de fiabilitate sau incidente care sa-i scoata din cursa, pentru a castiga nu mai are nevoie sa-si assume riscuri, ceea ce nemtii stiu foarte bine sa faca.
-
ferr1, luni, 17.09.2018 13:39
Acum ca sa fim obiectivi, Ferrari anul ăsta a construit cea mai buna masina a lor din 2009 si pana in prezent. Ferrari si Mercedes sunt pe acolo, depinde si de circuit si mai ales, depinde de pilot. Hamilton anul asta a facut diferenta. La Silverstone Mercedes nu avea sanse in fata celor de la Ferrari. Hamilton a scos acel pole. In Germania a pilotat excelent. In Ungaria pilotaj excelent. La Spa s-a recunoscut invins si a preferat in loc 2 in fata unui Ferrari superior. La Monza a fost iarasi incredibil. A pus presiune mereu pe Raikkonen, a stat la mai putin de o secunda, a atacat si a castigat. Ferrari pierde titlurile din cauza pilotilor. Un Raikkonen impotent, fara chef asa cum il stim, si un Vettel plin de greseli, iar cand nu greseste conduce ca un mos care se plimba duminica. Nu isi cunoaste limitele sau poate ca astea sunt limitele lui. Ferrari o sa castige cu Vettel doar cand italienii o sa-i dea o masina cu 1 sec mai rapida decat toate celelalte. Momentan, e imposibil. Si cum Hamilton mai ramane in F1, si cum Mercedes au de gand sa castige in continuare, eu zic ca Vettel nu vede titlul cu Ferrari, desi italienii probabil vor veni iarasi cu o masina foarte buna. Vettel nu are niciun sezon bun la Ferrari de cand a venit. Sa primesti 40 de mil de euro pentru fazele astea de rahat e o bataie de joc. Sigur dupa acest an o sa aiba un salariu mai mic si Leclerc o sa vina pe pozitie egala. Nu ai ce sa construiesti in jurul lui Vettel. Si-a aratat limitele de atatea ori si nu e un pilot care sa merite 4 titluri. Nimeni nu poate sa-i tina piept lui Hamilton. Hamilton poate pierde in viitor titlurile doar pe mana lui, asa cum a facut in 2016. Daca Hamilton se mentine la nivelul asta, castiga in fiecare an pentru ca nu are rivali pe masini egale. Daca vine cineva cu o masina cu 1 sec mai rapida, acolo nu mai e vorba de pilot. Singurul care putea sa-l bata pentru ca e mai viclean si mai inteligent era Alonso. Vettel la Ferrari e cel mai prost transfer, tinand cont de cati bani primeste, ce masina are si ce rezultate ofera.
-
., luni, 17.09.2018 14:19
mult noroc pe ciorcusa
-
zici si tu, luni, 17.09.2018 14:36
zici si tu dar o faci prost. Ia numara mataluta cate gafe are in ultimii 2-3 ani vetel si cate Hamilton. Da ia-ti si un prof de aritmetica ca singur nu te descurci. Cand ai mai vazut tu comicarie la Ferrari ca in anii astia? Cand pilotii se incurca intre ei busindu-se, pilot cu 4 titluri sa izbeasca ca un amator colegii de grila apoi sa planga ca un fatalau ca asta este pana la urma. Un fatalau cu titluri. Strategia se face dupa capacitatea si posibilitatile arate de pilot pe pista. Iepurasii lu' fetel injura strategia dar nu mai au nicio treaba atunci cand "eroul" lor de plastic gafeaza.
-
VitelulCabrat, luni, 17.09.2018 15:23
Cred ca una din greselile pe care Ferrari le face e sa aiba o echipa strict italiana, mai putin pilotii bineinteles. Inteleg nationalismul, dar F1 s-a schimbat si se schimba in continuare, iar abordarea lor e desueta si gresita din punctul meu de vedere. Pana la un moment dat lucrul asta a tinut probabil si prin prisma faptului ca Ferrari a stat tot timpul in F1, ca motorist si totodata ca echipa, pe cand alti motoristi nu prea au avut echipele lor, si dupa un anumit timp s-au retras partial sau total. Acum au de a face cu alta competitie si se pare ca strategia lor nu mai da rezultatele dorite. Sper ca la anul sa il lase pe Lecrerc sa alerge liber, asa cum cu ceva timp in urma McLaren i-au dat sansa asta lui Hamilton desi aveau in echipa un dublu campion mondial.
-
Flav, luni, 17.09.2018 15:56
A terminat si Alonso o cursa mai aproape de primele locuri si gata au venit laudatorii de serviciu ca e singurul care poate sa mai faca ceva pentru Ferrari. E greu sa treci peste faptul ca Alonso a fost umilit de Vettel , patru ani la rand si acum au schimbat foaia. Cand era Alonso la Ferrari echipa nu-l ajuta, el era fenomenal, castiga curse datorita lui, echipa era praf. In cazul lui Vettel echipa e beton, are cele mai bune strategii, masina e avion, dar pilotul e fatalau, ia banii degeaba si nu e bun de nimic.Nu cred ca dureaza mult pana sa sustineti ca de fapt masina Ferarri de acum este contributia lui Alonso de atunci Sa vedm cum o sa-l mai laudati de la anul pe Alonso ca am auzit ca nici in Indy nu mai este sustinut, dupa ultimile informari facute de Honda.
-
@flav, luni, 17.09.2018 17:00
Poate ca esti mare fan Vettel dar tu chiar crezi ca Alonso a avut la dispozitie masina pe care o are acum Vettel? Incearca macar pentru tine cateva secunde de obiectivitate. Cand l-ai vazut pe Alonso gafand cum o face Vettel?
-
Razvan Dumbraveanu, luni, 17.09.2018 17:19
Auzi ca Alonso si-a luat-o de la Vetel, pai ce masini si echipa avea unul si ce echipa avea celalalt :)))-Cand a avut cu adevarat concurenta(Webber oricat de misto tip e nu are clasa) pe Ricci, vetelica si-a luat-o rau de tot la fundulet, prin toate partile. Cam asa stau lucrurile, ca de aia n-a venit Ricci la Ferrari, nu l-a vrut degetica
-
bum, luni, 17.09.2018 17:29
Ei lasa ca nici pe aceeasi masina n-ar conta pentru voi, sigur gasiti ca Leana o explicatie, ati facut asta deja in 2007.
-
flav, luni, 17.09.2018 17:31
Alonso a gafat cu titlul pe masa avand si prima sansa. Nu ii trebuia o masina mai buna ca RBR ci doar mai buna ca Renault. A avut-o.
-
stift, luni, 17.09.2018 17:34
Nu stiu de ce va ambalati atat. Alonso oricum nu vrea la Ferrari cu Vettel. Alonso vrea sa credeti ca mai poate si pleaca, Raikkonen vrea bani si mai ramane.
-
Ha,ha,ha..., luni, 17.09.2018 18:01
Nu stiu ce au facut sau cum au facut cei de la Ferrari, insa nu mai au nici un atuu....restul sunt povesti.
-
@Alonso, luni, 17.09.2018 20:45
Alonso era pilot bun, dar ce a facut in Abu Dhabi in 2010? Nu a putut trece de Petrov pe Renault, ii trebuia doar locul 6 ca sa poata castiga campionatul, pornea de pe locul 4, ce il retinea sa aiba start bun? Cum de a ajuns asa de in spate deodata?
-
VJ, marţi, 18.09.2018 02:40
@ferr1 Si eu sunt de acord cu " Vettel la Ferrari e cel mai prost transfer, tinand cont de cati bani primeste, ce masina are si ce rezultate ofera." Si "ca Vettel nu vede titlul cu Ferrari, desi italienii probabil vor veni iarasi cu o masina foarte buna." Eu zic ca, cei de la Ferrari trebuiau sa ii faca vant lui Vettel si sa-l aduca pe Ricci. Dpmdv cu Ricci ar fi putut castiga titlul, avand in vedere ca cei de la Ferrai si-a dezvoltat destul de bine monopostul si au poate cea mai buna masina, in cel mai rau caz la acelasi nivel cu Mercedes.
-
VJ, marţi, 18.09.2018 02:45
@ferr1 Si eu sunt de acord cu " Vettel la Ferrari e cel mai prost transfer, tinand cont de cati bani primeste, ce masina are si ce rezultate ofera." Si "ca Vettel nu vede titlul cu Ferrari, desi italienii probabil vor veni iarasi cu o masina foarte buna." Eu zic ca, cei de la Ferrari trebuiau sa ii faca vant lui Vettel si sa-l aduca pe Ricci. Dpmdv cu Ricci ar fi putut castiga titlul, avand in vedere ca cei de la Ferrari si-au dezvoltat destul de bine monopostul si au poate cea mai buna masina, in cel mai rau caz la acelasi nivel cu Mercedes.
-
haha, marţi, 18.09.2018 14:03
Lasa mai vajaiala asta ca nu tine. Schimbi un mic lucru pe undeva si istoria decurge altfel. Cu Ricciardo poate ca luau titlul, poate ca luau locul 2, poate ca erau pe locul 9. Si nu pentru ca Ricci nu ar fi bun, pur si simplu altfel ar fi stat lucrurile cu dezvoltarea masinii. Sa nu uitam ca primul lucru pe care l-au facut inginerii cand a venit Vettel a fost sa mute aderenta pe puntea fata asa cum cerea de multa vreme Raikkonen. Apoi Ferrari s-a ridicat repede.
-
haha, marţi, 18.09.2018 16:45
Ferrari s-a ridicat repede, cum stiii tu cum s-a ridicat Ferrari...interesant, ca Vetel a castigat cu masina din 2015 cand nu "avea aderenta" pe punte...oricum, s-a ridicat degeaba, eu zic sa-l fac pe vetel pilot de ridicat monoposturi dar care sa fie pilotate de altii ;)
-
Vali avocatu lu peste, marţi, 18.09.2018 16:48
Ce imi place ca pe grupul ala de f1 de pe fb intitulat grup f1 Romania sunt de fapt doar cativa insi mari fani chinuiti de vetel si Ferrari care n-au treaba cu fenomenul decat atunci cand le castiga idolul :))
-
VJ, marţi, 18.09.2018 18:26
@haha Ai spus, "sa mute aderenta pe puntea fata asa cum cerea de multa vreme Raikkonen. Apoi Ferrari s-a ridicat repede." Deci, decizia respectiva de a muta aderenta pe puntea fata, nu i se datoreaza lui Vettel, atata timp cat Raikkonen cerea acest lucru de multa vreme... Probabil ca si fara Vettel recurgeau la aceasta strategie.. asa ca nu-l mai ridica atat de mult in slavi pe Vettelica.
-
haha, marţi, 18.09.2018 21:07
Faci presupuneri pentru ca nu stii unele lucruri. Cand l-au adus pe Vettel stiau ca vor avea doi piloti cu stil de pilotaj avantajat de front end. Nu mai era Alonso sa traga pe turta lui. Ideea e ca s-au ridicat datorita acestei schimbari care l-a inclus si pe Vettel intrucat se descurca mai bine decat Raikkonen. Ideea e ca atunci cand Alonso a anuntat ca pleaca inginerii de la Ferrari stiau ca urmeaza o noua strategie de dezvoltare.
-
hasu, marţi, 18.09.2018 21:35
Echipa este cheia succesului.Daca comparI echipele Mercedes cu Ferrari,strategiile elaborate vezi imediat diferenta.Exista o diferenta intre Ham si Vettel,dar fara o buna strategie totul este doar dorinta.Cind Vettel era la Red Bull mergea metronom, iar Ham nu a putut face nimic.Monopostul Ferrari nu este mai bun decit cel germanchiar daca motorul este mai puternic.
-
ferr1, miercuri, 19.09.2018 02:54
@haha De Marchionne ai auzit? Ale lui sunt meritele pentru aceasta masina Ferrari. Si poate aveti memoria scurta: 2010 - Ferrari avea a 3a masina din competitie. Alonso se bate la titlu, aproape il castiga. Strategia Ferrari de la Abu Dhabi ii strica cursa. Termina pe 2 la cateva puncte in spate. Renault in 2010 chiar aveau motor puternic si la Abu Dhabi nu ai sanse sa depasesti, in afara de liniile drepte cu DRS. Dar cu DRS era imposibil pt ca Renault, repet, avea motor puternic. 2012 - Ferrari au a 2a masina din competitie, mai lenta cu 0,5 sec/tur. Grosjean intra in Alonso la Spa. Suzuka 2012, Raikkonen il loveste pe Alonso in spate si spaniolul abandoneaza. A pierdut 50 de puncte pentru ca altii l-au scos din lupta pentru titlu. De-asta e Vettel campion de carton. A, ba nu, e campion de carton si pentru ca pierde titlul cu cea mai buna masina din competitie.
-
Yaz, miercuri, 19.09.2018 08:29
Vali avocatu lu peste, macar pe grupul ala de formula 1 de pe facebook sunt ceva oameni cu niste cunostinte solide si nu se fura curent ca aici. Cu analize din care poti invata ceva.... Nu ca aici, unde se jigneste, se vorbeste din amintiri si se injura un pilot sau altul...mai pe scurt sat fara caini. Unde toti au fost piloti dar au trebuit sa se retraga in glorie incat sa isi permita sa spuna ca exista campioni de carton....de 4 ori chiar. Si asta fiind doar un exemplu. Probabil play station-ul iti da senzatia ca esti pilot adevarat.
-
Radu, miercuri, 19.09.2018 16:57
La cat de agresiv a incalecat Hamilton bordurile, nu e de mirare ca a luat pole. https://www.youtube.com/watch?v=AI3JzYCL3K0
-
Yaz, miercuri, 19.09.2018 18:29
Singura diferenta intre pagina lu peste prajit de pa feisbuc si Automarket e ca acolo poti injura anumiti piloti(oricare in afara de fetel, ca altminteri te da afara) pe cand aici ii poti injura pe toti. La analize suntem toti buni...ca e unul care face traduceri cu talent da. Este. Dar pot sa-mi traduc si singur ce citesc, nu am nevoie de interpret.
-
@Ferr, miercuri, 19.09.2018 18:32
In 2010 nu exista DRS. Daca exista iesea Alonso campion. Ideea e ca pe vremea lui Alonso Ferrari se batea la titlu cu sanse. Spun unii ca Alonso n-a vrut cu Vettel, pai Alonso vrut, a fost exact invers. Vettel a tinut cu orice pret sa nu vina spaniolul. Ca deh. Stia el ceva.
-
Fer, miercuri, 19.09.2018 20:07
Pai DRS-ul asa a aparut, ca un anumit pilot inteligent avea nevoie de el intr-un campionat in care nimeni nu mai avea. Da, asa zici tu. ca Vettel tine cu orice pret sa ... Dar noi nu ne ducem dupa fenta. Ne uitam la fapte iar acestea sunt ca Alonso a plecat cand a venit Vettel si apoi voia tiitlu doar cu Mclaren Honda.
-
Radu, joi, 20.09.2018 09:52
Cat despre Alonso, https://www.youtube.com/watch?v=kYDQzH2VI-w
-
F1, joi, 20.09.2018 15:57
Nu vor mai avea repede Ferrari pilot ca Alonso. Si nici F1. Hami jubileaza, cu fetel e joaca de copii. Se bate singur.
-
lol, joi, 20.09.2018 19:54
Pai acum ca pleaca puteti sa spuneti orice, nu se mai intoarce mortul de la groapa sa arate ce poate. Ba pardon, si pana acum spuneati orice, ca doar nu era Alonso la Mercedes sau Ferrari sa vedem pe bune ce si cum. Istoria il va tine minte cu doua titluri si o smotoceala de la un debutant ce avea sa castige mai apoi numeroase titluri.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Dragi fierari, sezonul s-a incheiat mult prea devreme pentru voi! Mertanul este prea tare pentru calutul fara potcoave! Succes sezonul viitor cu Lecrerc! Va fi fiasco....