Hamilton: "Victoria de la Montreal reprezintă o lovitură pentru Ferrari"
Lewis Hamilton consideră că victoria obținută în Canada reprezintă o lovitură pentru Ferrari, însă admite că rivalii sunt încă dificil de învins.
Lewis Hamilton a obținut o victorie importantă în Marele Premiu al Canadei, care i-a permis să reducă la numai 12 puncte diferența care îl separă în clasamentul general de Sebastian Vettel.
Pilotul echipei Mercedes consideră că rezultatele de la Montreal reprezintă o lovitură pentru Ferrari, mai ales că Vettel avea un avans de 25 de puncte înainte de start.
"A fost un weekend incredibil. Nu cred că în cei 5 ani în care am fost alături de echipă oamenii au reușit să se mobilizeze atât de bine și să lucreze pentru același obiectiv. Să venim aici și să obținem rezultatele pe care le-am obtinit reprezintă o lovitură majoră pentru Ferrari", afirmă britanicul.
Pe de altă parte, Hamilton admite că Ferrari rămâne în continuare o echipă dificil de învins, însă este încrezător că inginerii Mercedes au înțeles cum trebuie să dezvolte monopostul pentru a obține noi titluri mondiale.
"Cei de la Ferrari sunt în continuare foarte, foarte rapizi. Vor fi foarte greu de învins. Mai important pentru noi este că, după ultima cursă, știm cum să dezvoltăm monopostul și asta va face diferența în câștigarea acestui campionat", a adăugat el.
Cea de-a opta etapă a sezonului va avea loc duminică, 25 iunie, cu începere de la 16:00, ora României, pe circuitul din Azerbaidjan.
Via SkySports
-
yo, marţi, 13.06.2017 18:23
Hamilton e incantat ca Super Max a stricat Cartonul patrat
-
JOKER1, marţi, 13.06.2017 20:10
Calicului(HAM) i se va lua totul la final de SEZON..
-
@AutoMarket, marţi, 13.06.2017 20:12
Sa nu uitam ca in acest weekend are loc celebra Cursa 24h LeMans. In urmatorul link aveti un mini-ghid cu masinile, echipele, pilotii, circuitul si alte cateva informatii. http://www.spotterguides.com/portfolio/17lm/ http://www.spotterguides.com/wp-content/uploads/2017/06/17_LM24_v2.pdf
-
GrosJan, marţi, 13.06.2017 20:38
La Montreal se merge cu acceleratia la podea mare procent din tur, motorul conteaza mult acolo. Uite ca si Force India a mers mai bine acolo.
-
vaiii, marţi, 13.06.2017 21:37
hap-pam zis si lantisor...este foarte bucuros ca a cistigat cursa din canada ,neavind rivali...singur rival adevarat a fost lovit de MAX si BOT/coechiperul lui HAM....ce sa zic...super victorie de cacao
-
kimi, marţi, 13.06.2017 22:11
meh...canada e aparte, pana si force india a facut aripi..si wiliams un pic.. abia astept cursa de la baku..si desigur le mans!
-
fetelica, marţi, 13.06.2017 22:12
daca fetelica era bun il batea in calificari si pornea primul; a avut si un start de toata jena, iar pt unii fani Max si Botas sunt de vina, atata stii atata spui.
-
Hami, marţi, 13.06.2017 23:42
Și eu l-am criticat pe Max, dar ma întreb dacă Vettel ar fi fost in locul sau și ar fi avut startul ăla... deci, la rece vorbind, Max chiar a avut un super start.
-
Sumi7, miercuri, 14.06.2017 07:19
Bullshit, adevarata lovitura pentru Ferrari a fost din partea celor de la RB, mai exact din cauza frustratului de Verstappen! In rest sunt doar presupunerile lui Ham. Cred ca a baut prea multa sampanie din pantofii lui Rici sau a tras ceva pe nas!
-
Yaz, miercuri, 14.06.2017 10:03
Ramai cu picioarele pe pamant si munceste in continuare ca dupa iar te vad suparat ca nu vrei sa cobori din masina ca nu ti-au iesit socotelile.
-
ZZZ, miercuri, 14.06.2017 10:52
Inca 2-3 victorii la rand ar reprezinta o lovitura pentru Ferrari.. campionatul inca se joaca
-
Radu, miercuri, 14.06.2017 11:12
Masina Mercedes nu va avea rival pe lunga linie dreapta de la Baku.
-
parerea mea, miercuri, 14.06.2017 13:36
Singura lovitura pe care Ferrari a primit-o in Canada a fost de la Verst:). Iar cel care a suferit cel mai rau de pe urma loviturii a fost insusi olandezu'. De fiecare data cand sunt faze controversate, cel mai bine este sa se revada startul (recomand reluarile din monoposturi) si sa judece la rece. https://www.youtube.com/watch?v=AEB9JZ0XGGQ Putem observa ca imediat dupa start primii 3 si-au pastrat pozitiile, mai putin Rai care a fost depasit de Verst. Vettel l-a inchis pe Botas, verst a luat-o pe exterior, pe trasa initiala a lui Vet, dar a mers prea repede si pentru a evita riscul iesirii in afara circuitului, a inchis curba lovindu-l pe german Lovitura lui Verst l-a aruncat pe Vet in Bot si de aici totul s-a terminat in ceea ce priveste startul. Parerea mea, vazand reluarile, este ca Verst ar fi putut avea loc sa treaca fara sa-l loveasca pe Vet, dar cred ca risca sa iasa de pe circuit si atunci ar fi trebuit sa cedeze pozitii, asa ca a preferat sa inchida curba si sa riste sa-l loveasca pe Vet. De data aceasta nu a fost inconstient, asa cum spun unii , ci doar imatur.Dovada ca decizia luata I-a provocat propriul abandon. Daca era mai copt la mine, se multumea cu cele 2 pozitii castigate la start si avea sansa sa fie el in locul lui Daniel pe podium. Poate chiar pe 2.
-
querty, miercuri, 14.06.2017 16:03
Ferari au primit prima lovitura in calificari cand ambii piloti Mercedes au devansat pilotii Ferrari. Ce a urmat in cursa a fost doar finalizarea intregului weekend cand Mercedes a dominat clar. Chiar si fara Ver Vettel nu termina mai sus de locul 3. Startul ambelor monoposturi rosii a fost slab, si asta nu are de-a face cu olandezul. Deci da, Mercedes a dat o lovitura echipei Ferrari. Si cred ca vor mai urma si altele.
-
GrosJan, miercuri, 14.06.2017 16:05
Incidentul Max - Vettel a fost incident de cursa, imho, nu prea ai ce sa-i reprosezi lui Max. Nu am vazut reluarea totusi, ma bazez doar pe ce am vazut duminica in cursa. Oricum si comentatorii aya Sky Sport spuneau la fel.
-
GTS, miercuri, 14.06.2017 17:08
Evident ca a fost un incident de cursa, oricare alt pilot era in locul lui Verstappen, era o penalizare de 5 secunde, dar pentru ca Verstappen a abandonat mai tarziu, jocurile erau deja facute. Ambii piloti Ferrari au pierdut locurile la start dar asta nu era finalul cursei pentru nici unul, de fapt Vettel mergea ok pana sa i se rupa bucata de pe partea dreapta, cand evident a fost chemat la boxe. Lasand la o parte incidentul, care a fost ce a fost, problema de fapt este alta, si anume faptul ca... inginerii Ferrari au probleme cu vederea, pentru ca oricine se uita la cursa in acel moment, putea sa-si dea seama ca aripa fata de pe monopostul lui Vettel avea o problema. Numai cei care conteau nu si-au dat seama de acest aspect pentru ca evident erau atenti la orice altceva. Degeaba au x monitoare, si 30 de ingineri care se uita la ele daca nici unul nu este atent la ce conteaza. Sa mai zic ceva de faptul ca iarasi nu au profitata de... o schimbare gratuita in timpul acelui VSC? Este a treia cursa in care realmente inginerii Ferrari nu inteleg ce se intampla pe pista... Hamilton avea prima sansa la victorie, Bottas evident era pe o alta strategie dar Vettel... daca schimba in timpul VSC-ului avea o alta oportunitate de a castiga puncte bune si de ce nu, avea o sansa la victorie. Ferrari au o masina buna, un pilot foarte bun (Vettel) si unul sa zicem mediocru (Raikkonen), dar daca cei care tin de strategie nu se uita la ce se intampla pista, poate n-ar fi rau sa-i trimita sa lucreze la McDonald's. Pana acuma au pierdut trei curse din cauza strategiei. Verstappen nu se putea incadra in cursa si decat sa iasa in decor evident ca a fost mai simplu sa-i strice masina altcuiva, nu are inca atentia necesara plus nu pare sa aiba nici experienta pentru astfel de depasiri. O fi talentat dar daca nu analizeaza ce face, degeaba.
-
yo, miercuri, 14.06.2017 18:06
Pentru fanii fierari Carton patrat nu greseste niciodata si mereu ceilalti piloti sunt de vina.Acesti fani au aruncat cu noroi in cele 7 curse in urmatorii piloti:Giovinatti,Raikkonen,Bottas,Massa si Verstappen.Aproximez ca pana la sfarsitul sezonului vor mai aparea pe lista detestatilor inca 10-12.Cu ce au gresit acesti piloti?Nu au inteles ca Marele Carton trebuie sa iasa campion si au vrut sa concureze in loc sa ajute Cartonul sa castige toate cursele.Fanii fierari au uitat ca Verstappen a ajutat Cartonul sa castige in Australia tinandu-l pe Hamilton tururi bune in spatele lui,fanii fierari au uitat ca Bottas a gresit ca un amator in China cand era in fata lui Vettel si astfel Cartonul a avansat o pozitie,fanii fierari au uitat ca Vettel a castigat in Bahrain depasindu-l pe Bottas datorita strategiei si ca marele sau rival a avut o strategie horror,fanii fierari au uitat ca Vettel a ratat startul in Rusia si ca nu a fost in stare sa depaseasca un Bottas mult mai lent,fanii fierari au uitat ca Vettel a fost depasit pe PISTA si nu la boxe in Spania,fanii fierari au uitat ca Vettel a castigat cursa la boxe in Monaco,fanii fierari nu vor sa recunoasca ca Max a avut un super start duminica iar Vettel un start mediocru si ca olandezul zburator nu avea de ce sa fie penalizat,fanii fierari nu au sesizat ca depasirea Cartonului la Ocon a fost kamikaze si daca francezul nu era baiat bun si nu iesea de pe circuit poate aveam acum egalitate de puncte in frunte. Fanii fierari cred ca Vettel putea sa castige toate cursele daca avea strategia ideala.Eu cred ca Carton merita sa castige 0000000 curse pt. ca cele castigate au fost la boxe.Si mai cred ca Carton patrat era doar dublu fara Petrov si Grosjean in competitie.
-
Anonim, miercuri, 14.06.2017 18:59
@yo: ICR prieten ia o pauza te rog, si ai grija, nu-ti uita pastilele. Vettel nu a ratat startul in Rusia, Bottas era mai rapid, fiind in spate, dar cei de la Ferrari au gresit strategia altfel Vettel castiga. In Spania, cei de la Ferrari au gresit iarasi strategia, Hamilton a schimbat sub VSC comparativ cu Vettel care evident nu a schimbat. Hamilton era pe soft, Vettel pe medium, cu totul altceva. Verstappen a avut un start bun care putea sa-i aduca poate un podium, dar in loc sa fie atent, trebuia sa franeze pentru ca era pe exterior si nu i-a lasat spatiu lui Vettel, a preferat sa-i strice partea dreapta a aripii fata a acestuia, plus cateva elemente de pe partea dreapta a monopostului... Si pentru ce, a abandonat 9 tururi mai tarziu, singuri care erau veseli pentru ca Vettel a fost scos din lupta erau comentatorii Sky care sunt disperati cand oricine altcineva in afara de Hamilton, castiga o cursa. Erau singuri care discutau despre ordine de echipa la Monte Carlo! Asta in timp ce comentatorii NBC spuneau ca Raikkonen nu a mai fost in stare sa faca tururi rapide dupa turul 21 si ca l-a impins pe Vettel in Bottas, iar cei de la Ferrari nu puteau decat sa-l cheme la boxe, ce erau sa faca? Vettel stie sa depaseasca fara sa loveasca alte monoposturi si fara sa rupa bucati din monopost, in timp ce Verstappen realmente nu pare capabil de asa ceva. De fapt asta-i si diferenta dintre Vettel si Verstappen, amandoi au talent, dar Verstappen nu pare capabil in a analiza depasirile si cum sa le faca fara sa produca pagube. Eu sunt curios ceva, tu poti sa postezi ceva obiectiv despre Formula 1? Ce atata disperare in comentariile tale? Esti plin de ura, tot timpul ii jignesti pe cei de la Ferrari, cu ce te-au suparat? L-a batut Vettel pe Alonso in 2010, asta este. L-a batut in 2012, asta este. Au trecut anii aia, suntem in 2017, amice. Nu-i nici o smecherie ca-i jignesti atata, nu arata decat cat de frustrat esti si ca parintii tai n-au fost in stare sa te invete nimic in copilarie, n-ai aia sapte ani de-acasa, amice.
-
GTS, miercuri, 14.06.2017 19:03
@Yo: Daca ai corect cu tine insuti, ai recunoaste ca Verstappen a gresit in Canada, chiar daca nu ne-ar ajuta la nimic. Pana si fanii olandezului ar recunoaste ca a gresit, nu-i nici o rusine. Este tanar, talent are dar n-are experienta si degeaba sare primul inainte. O depasire buna este cea pe care o faci fara sa strici sau sa lovesti monopostul pilotului pe care il depasesti ca stii si tu. Iar Verstappen inca sta prost la acest capitol. Te-a suparat rau ca Vettel a castigat cateva titluri pana acuma nu? De ce oare? Ca cu Alonso sigur nu tii, nu esti nici fan Raikkonen, pariez ca esti Barrichello, nu-i asa?
-
yo, miercuri, 14.06.2017 21:25
Bine ca sunt fanii fierari in frunte cu Anonim si GTS foarte obiectivi si fara urma de ura.Zecile de mesaje scrise de fanii fierari si care-s pline de jignire la adresa lui Verstappen din ce motiv au aparut?Nu cumva din cauza frustrarii acestor fani.Sa nu uitam in ce hal il jigneati pe bietul Kvyat.Atunci cand gresea Vettel tot ceilalti erau de vina.Pentru voi Vettel este pilotul perfect si nu greseste niciodata.El pierde din cauza altora sau din cauza strategiei.Am reamintit de Petrov si Grosjean sa dovedesc ca Cartonul a devenit campion cu ajutorul altora si nu a pierdut nici un campionat din cauza celorlati piloti.Altii nu pot sa spuna acelasi lucru. Cei care spun ca Verstappen nu stie sa depaseasca trebuie sa fie foarte "obiectivi".Baiatul asta a depasit recordul de depasiri intr-un sezon.Super Max a avut cele mai frumoase doua depasiri din 2016(cele din Marea Britanie si Brazilia la un neamt la fel de odios ca Cartonul).Tot el a reusit in Brazilia de pe ultimul loc sa ajunga pe 3 in doar cateva minute si a trecut si de Vettel.Dar fieraristi nu stiu decat sa arunce cu noroi. Situatia este simpla:voi jigniti 18-19 piloti(GTS il jigneste si pe Kimi chiar daca este la Ferrari) iar eu il jignesc in principal pe Vettel si astfel avem echilibru.Daca vreti sa las Cartonul patrat in pace incepeti voi prin a da un exemplu si nu va mai luati de cei care vi se care ca incurca Cartonul. Anonim o fi trecut anii dar din pacate pentru voi am memorie perfecta si stiu cum a ajuns Vettel campion.Si mai stiu si ca denumirea de "campion de carton" a inceput de la fanii fierari...astea care acum il lauda pe Vettel si care au uitat halul in care-l criticau in trecut.Si daca esti atat de destept precum te consideri banuiesc ca stii motivul pentru care critic Ferrari.
-
Zifi, miercuri, 14.06.2017 22:34
De ce am impresia ca yo este defapt Mircea? Din continutul subiectelor sale reies decat 2 lucruri, ura fata de Ferrari si fata de Vetel, deci nimic nou pe mapamond.
-
Mclaren_Mircea_1985, joi, 15.06.2017 07:40
trist dar hamham zis si lantisor...abereaza...Ferrari sunt mai buni
-
GTS, joi, 15.06.2017 09:08
@Yo: Eu nu l-am jignit pe Verstappen, am spus doar ca a gresit in Canada si ca nu era nevoie sa-i strice aripa fata lui Vettel. Si nu trebuia sa fie Vettel, putea sa fie orice alt pilot si tot la fel spuneam. De aia am amintit de incidentul lui Sainz cu Grosjean si Massa (caruia i-a ruinat cursa in primul tur), pentru ca ambele incidente au fost gratuite si se puteau evita. Eu consider ca o depasire bine efectuata se face fara a strica sau busi monopostul pilotului depasit. In 2010 am fost la cateva curse si desi sezonul mi s-a parut interesant, cu curse frumoase, nu eram sigur ca cei de la Ferrari sunt acolo in frunte. Stateau prost cu strategia, foarte rar au avut o viziune clara despre ce trebuie dezvoltat la monopost sau ce strategie trebuie folosita, iar in Abu Dhabi... OMG ce surpriza neplacuta am avut cand... Alonso a schimbat intr-un moment prost si a iesit in spatele lui Petrov. Nu mai zic nimic de Webber care a iesit in spatele lui Alonso... in timp ce Vettel era liber catre victorie si titlu. Mi-a parut rau de Alonso dar din pacate de-alungul timpului mi-am dat seama ca nu-i un luptator, plus cei de la Ferrari erau intr-o bezna a dezvoltarii, cu multe probleme si cu rezultate putine sau inexistente. Tot fan Ferrari am ramas, plus am un mare respect pentru cei de la McLaren chiar daca de-a lungul timpului au avut cateva manevre nu tocmai corecte... Spa 1998 a fost o astfel de manevra... Sunt multe intrebari ramase inca nerezolvate, Spa 1998, Malaezia 1999 (cu acel protest McLaren), sezonul 2007... si acel incident, Singapore 2008... si cred ca mai sunt si altele. Dar ca fan, fiecare sezon mi s-a parut interesant si l-am luat ca un pachet de curse, o suita de strategii de analizat si evident discutii despre dezvoltarea tehnica a monoposturilor. Vettel a castigat pe merit acele campionate si Alonso le-a pierdut pe merit pentru ca ambii au facut tot ce au putut pe pista dar numai unul dintre ei a avut in spate o echipa cu o strategie bine gandita si un plan de dezvoltare pentru monopost. Iar acela a fost Vettel si nu Alonso. Nu cred ca Petrov a fost platit sa-l tina in spate pe Alonso, si nu cred ca Grosjean a fost "rugat" sa-l scoata din cursa pe Alonso nu-i asa? Au fost curse in care poate din prea mult zel, anumiti au gresit sau altii nu au fost intr-o postura favorabila. Despre Verstappen, sa stii ca il consider un pilot talentat dar numai atat. Pentru fiecare depasire buna, urmeaza cateva proaste in care ori loveste un monopost ori... mai multe. A avut curse foarte bine, si nu ma refer doar la Barcelona 2016 (prima lui victorie), Brazilia 2016 a fost o alta cursa foarte buna, si Marea Britanie la fel, dar au fost si Spa 2016 si Ungaria 2016, care au sters cu mopul rezultate bune din trecut sau cursele urmatoare. Per ansamblu, Verstappen este un pilot talentat dar si un pilot care nu este consecvent. Degeaba are o cursa buna, daca urmeaza doua sau mai multe curse slabe, mai are nevoie de cateva sezoane si vedem dupa aia cum sta treaba. Nu se bate inca pentru victorii si nici pentru titluri altfel era mai atent sufla si-n lapte sau mergea pe varfuri, pentru ca atunci punctele ar conta mai mult. Plus n-ar mai lovi alti piloti pentru ca... eh punctele conteaza :P La inceput erau gramezi de fani care veneau sa-l admire pe Verstappen, dupa cateva curse proaste si un inceput de sezon in care pare sa nu fie in fata, fanii nu mai sunt la fel de interesati sau pasionati sa-l sustina. In timp ce fanii Ferrari sunt la fel de numerosi si la fel de constanti. Este treaba ta de ce urasi Ferrari sau de ce il urasi pe Vettel, eu personal sunt doar un fan si nu stiu ce probleme psihice sau de alta natura ai tu si cu ce te lupti, plus sincer sa fiu... nici nu te cunosc macar? La inceput postai cu @ICR, acuma ai trecut pe @Yo si tot la fel de frustrat si plin de ura ai ramas... sa fim seriosi dar nu-i mai usor daca ai ceva cuiva ajutorul? Poate un control la un doctor specializat te-ar ajuta sa treci peste problemele astea? Ce vina am eu ca tu vii si ma injuri pentru ca am postat ceva, o parere despre o cursa la care m-am uitat, fara ca macar sa fiu implicat direct ca pilot? Nu stiu ce probleme ai dar sincer nu te pot ajuta, oricat as incerca. Dar, nu asta este problema. Eu nu spun ca parerile mele sunt cele mai corecte, asa cum nici nu cred ca sunt cel mai bun comentator de pe aici, dar analizez fiecare cursa prin prisma a mai multor aspecte, nu doar ce fac pilotii mei favoriti si si cum este cursa in general. Cand este cea de laudat, laud, fie ca este unui din pilotii mei favoriti sau al concurentei, iar atunci cand este de blamat, blamez, fie ca este unul din pilotii mei favoriti sau ai concurentei. Pana la urma cu ce te deranjeaza pe tine ca am spus eu ca Verstappen a gresit si ca i-a stricat aripa fata lui Vettel? Putea sa fie Bottas sau Hamilton si tot era o greseala. Putea sa fie Massa sau Alonso si tot era o greseala. Ce ti-o fi asa de greu sa accepti asta nu inteleg, stim amandoi la fel de bine ca a fost o greseala pe care Verstappen a facut-o gratis.
-
liviu, joi, 15.06.2017 18:35
un comentariu cat un articol!
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
O "lovitura" nu stiu daca a fost, dar din cate am inteles Mercedes a lucrat 24/7 dupa Monaco, pentru a rezolva problemele legate de pneuri si se pare ca nu au muncit de pomana. Vedem la Baku cum se prezinta in comparatie cu Ferrari.