Hamilton redescoperă reţeta succesului şi câştigă în SUA. Rosberg şi Ricciardo completează podiumul
Lewis Hamilton a obţinut victoria în cursa de la Austin şi a redus la 26 de puncte avansul lui Nico Rosberg, care a terminat pe locul doi în faţa lui Daniel Ricciardo. Max Vertappen şi Kimi Raikkonen au abandonat.
Marele Premiu al Statelor Unite ar putea reprezenta cursa în care Lewis Hamilton şi-a recăpătat încrederea că poate obţine titlul mondial, în ciuda avansului consistent al coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg.
Hamilton a avut parte de un start excelent şi şi-a păstrat prima poziţie, în timp ce Rosberg s-a poziţionat chiar în spatele său pe zona de frânare a primului viraj. Ricciardo a profitat din plin de această oportunitate şi de faptul că a fost singurul pilot din primii 10 care a optat pentru pneuri supersoft, cele mai moi disponibile la Austin, pentru a-l depăşi pe german pentru locul 2.
În schimb, coechipierul său Verstappen a avut un start slab şi a fost depăşit la start de Kimi Raikkonen, a coborât pe locul 5 şi a fost aproape să fie depăşit şi de Sebastian Vettel după un spectaculos duel roată la roată.
Prima serie de intrări la boxe a avut loc în zona tururilor 9-12, iar piloţii de top şi-au păstrat poziţiile fără schimbări, cu menţiunea că Rosberg a fost singurul care a optat pentru pneuri de compoziţie medium în detrimentul softurilor alese de ceilalţi 5 rivali ai săi. Verstappen a reuşit rapid să-l depăşească pe Raikkonen pentru a reveni pe locul 4 câştigat în calificări şi s-a apropiat la numai o secundă de Rosberg. Deşi teoretic era dezavantajat de pneurile medium, Rosberg a reuşit să-l ţină la distanţă pe pilotul olandez şi ulterior s-a apropiat ameninţător de Ricciardo.
Totuşi, în plutonul fruntaş nu a avut loc niciun duel până la cea de-a doua serie de intrări la boxe, atunci când Verstappen a ajuns la standuri fără ca mecanicii Red Bull să fie informaţi. Olandezul a pierdut timp preţios în timp ce mecanicii au adus în grabă cauciucurile, însă eforturile acestora au fost oricum în zadar: la scurt timp după ieşirea pe circuit, Verstappen a suferit o defecţiune tehnică la motor şi a fost nevoit să abandoneze după ce a parcat monopostul Red Bull pe iarbă.
Incidentul a provocat apariţia Safety Car-ului virtual, iar Hamilton şi Rosberg au profitat de ocazie pentru a intra la boxe. Ricciardo a fost prins pe picior greşit din cauza poziţionării pe circuit şi, după ce a efectuat la rândul său a doua oprire, a revenit pe locul 3, în spatele lui Hamilton şi Rosberg.
Toţi cei trei piloţi au optat pentru pneuri medium, la fel ca şi Vettel, în ideea de a parcurge cu acestea tot restul distanţei până la linia de sosire, în timp ce Raikkonen a mizat pentru un nou stint pe pneuri supersoft. Finlandezul a fost astfel nevoit să intre încă o dată la boxe, însă mecanicii nu au montat în mod corespunzător unul dintre pneuri, astfel că a fost nevoit să abandoneze chiar la ieşirea de pe linia boxelor.
Ultima parte a cursei nu a adus nicio schimbare în plutonul fruntaş, iar Hamilton a obţinut o victorie preţioasă, prima după 6 etape, cu ajutorul căreia a redus diferenţa faţă de Rosberg la 26 de puncte. Podiumul a fost completat de german şi de Ricciardo, în timp ce Vettel a progresat pe locul 4 după abandonurile succesive ale lui Raikkonen şi Verstappen.
Fernando Alonso a obţinut un nesperat loc 5 pentru McLaren după o depăşire riscantă asupra lui Felipe Massa şi încă una asupra lui Carlos Sainz Jr în ultimele tururi. Ultimele puncte puse în joc au fost obţinute de Sergio Perez, Jenson Button şi Romain Grosjean, astfel că Haas şi-a adjudecat un punct în cursa de pe propriul teren.
Cei de la Mercedes au realmente cea mai buna masina, dar totusi nu cred ca cursa din SUA (Austin) s-a putut numi monotona. Hamilton a plecat mai slab ca restul dar Rosberg i-a aparat bine spatele, ambii au fost fair play, plus cred ca se gandeau la dubla, bravo lor! Oricare castiga, sa fie bucurosi pentru ca masina este extraordinara. Ricciardo a mers mai bine ca Verstappen, pacat ca acesta din urma a avut probleme cu motorul dar astea sunt cursele. Vettel si Raikkonen pe nicaieri, pacat de Raikkonen dar astea sunt cursele. Ferrari mai bine ar aduce ingineri de orice natie in afara de italieni pentru ca realmente nu stiu o echipa care sa mearga mai prost ca ei, ah... Williams si McLaren sunt tot acolo, dar nu cred ca asta conteaza. A fost o cursa mult mult mai buna decat se astepta, cred oricine (inclusiv eu)!