Hamilton, cel mai rapid în ultima zi de teste de la Barcelona. Vettel: "Mercedes este favorită în acest sezon"
Lewis Hamilton a fost cel mai rapid în ultima zi de teste de pe circuitul de la Barcelona, iar Sebastian Vettel anticipează că Mercedes va fi favorită la câștigarea celor două titluri mondiale.
După ce miercuri Fernando Alonso a fost singurul pilot care a parcurs tururi cronometrate ca urmare a ninsorii și a temperaturilor scăzute, echipele au profitat la maxim de cele 13-15 grade de joi pentru a recupera terenul pierdut.
Lewis Hamilton a stabilit timpul de referință după ce a fost cronometrat cu 1:19.333 la capătul a 69 de tururi parcurse și a fost urmat de Stoffel Vandoorne de la McLaren, care a utilizat noile pneuri hypersoft pentru a se poziționa la numai o jumătate de secundă în spatele său.
Sebastian Vettel a utilizat pneuri soft pentru a încheia sesiunea pe locul 3, iar pilotul Scuderiei Ferrari și-a exprimat deja o opinie clară cu privire la favoriții noului sezon. "Cred că Mercedes este favorită în acest an, așa că, dacă putem fi aproape, mai aproape decât anul trecut, va fi grozav. Dar este un an lung", a declarat germanul.
Kevin Magnussen a poziționat Haas pe locul 4 cu pneuri supersoft, în timp ce Fernando Alonso a terminat pe poziția a cincea. McLaren a evitat defecțiunile tehnice în ultima zi, însă nu același lucru se poate spune despre Red Bull. Max Verstappen a petrecut cea mai mare parte a dimineții în garaj, iar după-amiază a ieșit în decor în virajul 12 și nu a mai revenit pe circuit. În total, olandezul a parcurs doar 35 de tururi.
A doua sesiune de teste de la Barcelona va avea loc în perioada 6-9 martie.
Via Reuters
-
Mercedes F1, vineri, 02.03.2018 11:59
Inca un titlu in teschereaua lui hamy :)))-tifoosilor, va roadeti unghiile?? :))
-
lol, vineri, 02.03.2018 13:31
Sa fie primit! Alonsistii cum primesc situatia. E Hamilton favorizat? E multiplu campion de care Alonso se fereste. Cum le rezolva timpul pe toate ...
-
Anonim, vineri, 02.03.2018 13:45
Timpul lui Hamilton a fost facut intr-un stint de 3 (trei) tururi rapide pe hypersoft, in timp ce Vettel a folosit soft-ul. Asa ca timpii nu prea conteaza.
-
dubfire, vineri, 02.03.2018 14:05
Timpii nu sunt relevanti pentru ca fiecare echipa urmareste diferite aspecte, diferite setari, diferite cantitati de combustibil sau diferite pneuri. Singurul lucru pe care il stim, sunt pneurile. Si apropo de asta, Hamilton a folosit pneuri medii. https://www.motorsport.com/f1/news/barcelona-test-day-four-hamilton-nquickest-1010254/?tp%5B0%5D=10&s=1
-
Darkeys, vineri, 02.03.2018 14:46
Merci dubfire, asta ma intrebam si eu. Ce fel de pneuri au folosit fiecare
-
DariusF1, vineri, 02.03.2018 14:47
Pierre Gasly cu 147 de tururi pe masina Toro Rosso Honda ?! :O
-
DariusF1, vineri, 02.03.2018 14:48
Nu pot sa cred ce am vazut in aceasta saptamana, Toro Rosso Honda, a doua echipa care nu mai are nicio problema de motor, incredibil !!!
-
dubfire, vineri, 02.03.2018 15:14
Statistica primei saptamani de teste: https://www.motorsport.com/f1/news/barcelona-first-test-round-up-1010593/
-
fetel, vineri, 02.03.2018 16:22
Hamilton a facut timpul pe pneuri medii. Nu mai bateti campii!! Sunt o gramada de site-uri puneti mana si cautati. Fierari sunt acolo unde stiu sa fie. Pe 2.
-
Alex, vineri, 02.03.2018 19:24
Nici nu aveau cum Ferrarisa fie anul asta mai rapizi decat Mercedes, zicea cineva mai sus ca Pierre Gasly a facut 147 tururi, da, 147 tururi dar cu timpi? Cu 3 secunde in spate...normal ca daca reduci puterea motorului faci multe tururi.
-
Florin, vineri, 02.03.2018 20:01
Eu zic ca timpii de saptamana asta nu prea conteaza, vremea a avut o mare influenta; plus ca , cam toti, s-au axat pe teste de fiabilitate si testare de noi componente. Citeam pe un site ca nici-o trecere a masinilor printr-un anumit sector nu era la fel, adica de la tur la tur se forta pe anumite sectoare si se slabea ritmul pe altele. Asa ca toti s-au ferit sa arate ceea ce pot cu adevarat. Surpriza placuta este Honda, dar acum depinde ce anume au testat: doar fiabilitate sau si combinat cu ceva performanta !
-
Florin, vineri, 02.03.2018 21:55
@Alex, ....TR Honda nu afost cu 3 secunde in spate la general, asta doar in a 4-a zi: luand in considerare cei mai buni timpi pe toata saptamana a avut 2 secunde in spate. intrebarea este ce si cum au testat pentru ca performanta mai slaba nu este data numai de o putere mai slaba a motorului ( ma rog, a unitatii propulsoare , mai corect, pt, ca sunt vreo 4 componente), ci si cum au fortat din gume pe viraje; daca ne uitam pe vitezele maxime pe linia dreapta sunt deasupra masinilor echipate cu motoare Renault, ceea ce ne duce cu gandul la faptul ca Honda s-a axat pe fiabilitate si viteza pe linia dreapta ( unde a suferit enorm in ultimii 3 ani) si nu i-a interesat ( pe moment) celelalte aspecte
-
ctl, vineri, 02.03.2018 22:25
anul trecut,in teste kimi a scos 1. 18. 6 pe supersoft ! asfaltul nou turnat, care ar aduce un avantaj de 1s pe tur , coroborat cu niv.de performanta superior al noilor masini din 2018 si utilizarea noilor pneuri hypersoft,probabil ar face ca echipele de top sa obtina timpi sub 1.17 fara probleme daca s ar axa pe un tur de pista rapid ! ne vom edifica oarecum dupa ce va trece si a 2 a sesiune de teste! FORZA FERRARI
-
mirco, vineri, 02.03.2018 22:41
Asta e anul Ferrari!!!
-
Mclaren_Mircea_1985, sâmbătă, 03.03.2018 02:20
iarasi triseaza mercedes...calm
-
Florin, sâmbătă, 03.03.2018 10:10
Sau Alonso era lent pe linia dreapta cu Honda pentru ca nu iesea bine din viraje. ps: Eram sigur ca repara astia motorul Honda de indata ce nu il mai utilizeaza Alonso. Niste rai, ce sa mai ...
-
GrosJan, sâmbătă, 03.03.2018 11:49
Pilotezi ca din cotet ... Parerea mea e ca incurca vederea. Acum nu se observa dar stati sa vedeti cand urmaresti o masina. Pe franare la capatul unei lungi linii drepte masina din fata poate fi chiar mascata complet. Este suficient de departata ca sa fie mica si mascata, dar suficient de aproape sa fie periculos pe franare. Aici e vorba de o camera pe casca pilotului, vezi acelasi lucru, cum intoarce capul, etc. Am incercat in simulator unde nu poti intoarce capul (daca nu ai nush ce gen de ochelari). Acum pot spune ca nu e mare diferenta. Pot pilotii sa gestioneze asta? Un mare DA. Totusi nu vor fi complet excluse situatiile periculoase din cauza lui Halo. ps: si TV cam arata ciudat.
-
GrosJan, sâmbătă, 03.03.2018 11:50
Uite si clip-ul, am uitat sa-l agat mai devreme. https://www.youtube.com/watch?v=oNyHrW7FPAw
-
ES, sâmbătă, 03.03.2018 14:30
Oameni buni ce nu stiti voi este ca anul acesta Alonso va da LOVITURA ... CAMPION MONDIAL ....
-
91Schumi06, sâmbătă, 03.03.2018 15:12
Dom'le, eu n-am mai lasat niciun comentariu aici de anul trecut, dupa cursa din Austria. N-o faceam nici acum, dar nu m-am putut abtine. Cand Hamilton vine si face 1.19.333 pe gume medii, la o temperatura de zici ca era la PyeongChang, in conditiile in care in luna mai a anului trecut a obtinut pole-ul cu 1.19.149 cu gume soft, la o temperatura mult mai ridicata, chiar isi mai face cineva sperante anul asta?
-
Mclaren_Mircea_1985, sâmbătă, 03.03.2018 17:48
91Schumi06...da,cu sperante ca or sa fie prinsi cit de curind cu manevrele lor
-
91Schumi06, sâmbătă, 03.03.2018 18:00
MIrcea_85, toti au facut manevre de-a lungul timpului.
-
Florin, sâmbătă, 03.03.2018 21:13
Stati linistiti ca nu o sa fie prinsi sigur, se stie si sunt acceptate. Fiecare sta la rand. Asa cum a fost era RedBull( in conditiile in care era Ferrari cu Alonso in varf de cariera si McLaren cu Hamilton) cu 4 campionate succesive, asa este acum Mercedes in era V6 hybrid: bate tot , aproape oricand de zici ca restul echipelor au retarduri mintale de nu pot sa construiasca niste masini competitive.
-
Florin, sâmbătă, 03.03.2018 22:46
Au legalizat ordinele de echipa de dragul Ferrari, cu Alonso in varf de cariera si tot degeaba. Au facut parc de distractii Ferrari la Abu Dhabi si tot nimica ma ...
-
Florin, sâmbătă, 03.03.2018 23:33
Exact, ideea e ca orice ai face ca echipa de F1, daca o alta echipa e lasata se testeze/dezvolte mai mult decat tine, nu prea ai ce face intern la nivelul actual de piloti, prea mari diferente intre piloti nu prea mai e cum era odata; Sunt curios cine va fi anul asta: au fost 4 ani pt. RedBull, apoi 4 ani pt. Mercedes,, si apoi cine.....? Eu zic ca anul asta tot Mercedes va fi in fata, dar omul ala de la comisia tehnica F1 venit la Renault nu e degeaba, in curand va veni o era Renault..., cel putin ca motorizare....
-
Florin, duminică, 04.03.2018 01:30
Ce spun eu si ce pricepi tu ...
-
Florin, duminică, 04.03.2018 01:34
Ce am spus eu e nadevarat, verificat. Tu doar presupui ca unii au testat mai mult decat altii ba mai mult, ca au fost lasati ... De la presupunere la denigrare nu e decat un pas
-
Alex, duminică, 04.03.2018 07:44
Daca va veni era Renault ca si motorizare, nu Renault va fi in fata, ci Rbr pentru ca are oameni mai capabili si mai stiu una, alta unde pot "aprofunda".
-
Alex, duminică, 04.03.2018 11:36
Nu neaparat. Mercedes a stat cativa ani in umbra lui McLaren Mercedes pana cand s-a hotarat Mercedes ca vrea in fata si au inceput sa care tot de la McLaren, incepand cu pilotul.
-
Alex, duminică, 04.03.2018 12:51
Da, fierari l-au adus pe marele champion partzaitor si rahat pe batz....tot aia e, ba mai rau, nici macar nu prind finaluri de sezon cu miza.
-
Alex, duminică, 04.03.2018 16:37
Pentru ca Hamilton e mai bun si decat Vettel sid ecat Alonso. Cand era iesit din carti Hamilton, Alonso avea o singura grija, Vettel adica. Daca ramanea la Ferrari nu numai ca nu ar fi batut un Hamilton cu Mercedes dar ar mai fi fost si in umbra lui Vettel.
-
Preafericitul D., duminică, 04.03.2018 16:56
Stie cineva, se poate vedea pe Digi competitia?
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 04.03.2018 17:33
@91Schumi06 Ceea ce este imbucurator pt Hammy este ca timpul sau a fost facut in al optulea tur al unui stint destul de lungut, de 11 tuturi, in vreme ce turul cel mai bun a lui Vettel pe soft a fost facut intr-un stint ceva mai scurt, de doar 9 tururi. Deci fara benzina pentru inca 2 tururi Hammy mai putea scoate inca -300, si mergea la 1.19.0 pe medii. James Allen la fel ca alti ziaristi din motorsport au fost evident in Spania pe circuit. Uitati ce spune, nu cred ca inventa numarul de tururi sau sa adauge sau sa scada din moment ce este publicat pe site-ul sau www.jamesallenonf1.com, imediat s-ar decredibiliza singur pt ca ar fi fost prins cu minciuna de cei de la Sky, Autosport, care au avut si ei oameni pe circuit: Hamilton set the time on lap eight of an 11 lap run on mediums, so not in any way a performance run. In contrast Vandoorne’s second place time of 1m 19.8 was set on the first lap of a four lap run on hypersofts. Vettel set his 1m20.2 on the eighth lap of a nine lap run on softs
-
ALex, duminică, 04.03.2018 18:55
Fratilor daca vreti sa scrieti ceva, macar folositi alt nickname, nu ma supar, fiecare are dreptul la opinie dar macar sa nu zica lumea ca ma bat cap in cap cu informatiile. Mercedes a stat in urma Mclaren pana canmd a hotarat sa isi cumpere propia echipa de formula 1 si sa nu mai investeasca in Mclaren, apoi s-a vazut ca nu a mai facut nimic Mclaren. Legat de Hamilton si Vettel, sunt piloti foarte buni, s-a vazut si in competiile suport ce au castigat fiecare, nu mai bateti campii atat cu campionul de carton, bla, bla, nici eu nu l-am suportat in perioada Rbr si nici acum nu il simpatizez dar daca Mercedes nu avea motorul acesta performant, Hamilton ramanea cu 1 singur titlu, maxim 2. Restul se zbat sa ajunga din urma Mercedes. Legat de finaluri de sezon, pai ce final de sezon cand Mercedes cand forteaza, este mai rapid cu cel putin jumatate de secunda pe tur... ce vrei sa faca? Iarasi il ridicati in slavi pe ALonso, pai oameni buni, atunci masinile erau altele, cat de cat egale, in 2013 cand Rbr a dominat copios, unde era Alonso, final de sezon cu 9 curse dinainte asa ca nu mai au rost discutiile. Motorul, monopostul, pilotul sa fie mai bun si gata titlul.
-
ctl, duminică, 04.03.2018 20:14
tot insistati ca mercedes va fi imbatabila datorita faptului ca hamilton a scos 1.19.3 pe gume medii ! e posibil sa fie asa , dar tineti cont si de faptul ca pneul mediu din acest an , cam este echivalentul softului de anul trecut ! noul asfalt aduce zecimi bune de secunda in plus pe un tur,performanta masinilor este superioara in raport cu a masinilor din 2017,iar ferrari n a fortat sa obtina timpi buni! sunt fan ferrari si sper ca acest an sa fie rosu! forza ferrari! din ce stiu eu , la barcelona sunt undeva la 3-4 zecimi intre compozitii,iar in martie 2017 kimi a obtinut 1.18.6 pe supersoft! parerea mea este ca un timp de 1.19.3 pe medium nu e ceva deosebit in acest moment! sper sa nu ma nsel!
-
Alex, duminică, 04.03.2018 20:47
important e cine face legili
-
123, luni, 05.03.2018 10:14
Pneurile medium functionau cel mai optim la acele temperaturi scauze, de aici si timpii buni ai lui ham. also first week, toti se axeaza pe functionarea sistemelor, corelarea datelor, fiabilitate. sapt viitoare vedem ceva performanta :)
-
..., luni, 05.03.2018 13:13
Tot nu va e clar ca Mercedes va face legea si in 2018?
-
Gogu, luni, 05.03.2018 16:25
Tot asa in 2017, cand fierari rupeau in teste, nu ca acum si tot Mercedes a facut legea...cum isi mai luau fanii fieraristi avant....degeaba incepi cu un monopost bun anul daca nu il dezvolti corespunzator, ba mai ai si piloti care strica jucariile. Asta e noua era fierari. Forza tot asa!
-
hmz, luni, 05.03.2018 18:39
Piloti Ferrari care strica jucariile? Nu prea cred, uitam de bowling master Max.
-
schumi31, luni, 05.03.2018 18:42
Mai fratilor suntem in 5 martie si primul weekend de Formula 1 incepe in 18 zile si nici o stire legata despre cine va transmite F1 in Romania.
-
schumi31, luni, 05.03.2018 18:45
Eu unul sunt pregatit sa ma abonez la F1 PRO
-
Traiasca RTL, luni, 05.03.2018 19:07
Traiasca RTL
-
..., marţi, 06.03.2018 00:07
Ai vrut sa spui FTL? (FeTeLe)
-
ZZZ, marţi, 06.03.2018 16:44
@ Schumi91 - In 2016 pe 15 martie s-a aflat ca Telekom si digi vor transmite F1
-
lol, marţi, 06.03.2018 16:50
@schumi31: Cei de la Liberty au prezentat deja tarile unde se va putea accesa programul lor de streaming si Romania apare in lista. Nu cred ca Digi isi permite sa dea 1-2 milioane de euro pentru cei vreo 10000 de clienti care urmareau Formula 1 in Romania, de aia cred ca streaming-ul este varianta optima si cu costuri minime.
-
ZZZ, marţi, 06.03.2018 16:50
Schumi31*
-
schumi31, marţi, 06.03.2018 17:48
Digi cam mai nimic nu mai transmit din competile mondiale. In schimb Telekom-ul transmit mult mai multe competiti europene si mondiale. Cu alte cuvinte Telekom-ul a cam luat fata RCS-RDS PS Sunt abonat nextgen
-
schumi31, marţi, 06.03.2018 20:43
@ ZZZ Anul asta se va repeta situatia din cat se vede dca va fi cazul
-
schumi31, marţi, 06.03.2018 20:46
La ce bani invart mari cablisti nu cred ca 2 milioane de euro este o suma asa de mare
-
schumi31, marţi, 06.03.2018 20:48
Din ce vad eu RCS RDS pierde tren in fata Telekom
-
DariusF1, joi, 08.03.2018 15:14
@GrosJan ai mare dreptate, frate !!! Sincer, si eu as zice asta la fel, eu urasc halo-ul asta, nu este foarte usor sa conduci o masina cu sistemul de protectie halo, pentru ca se incurca vederea, si intrebarea asta pe care o pun eu, de ce F1 are nevoie de halo-ul ?! Pentru siguranta pilotilor ? Da, dar nu cred, pentru ca acolo sunt niste dezavantaje ptr toti piloti din F1: Pilotii nu pot arunca o privire spre inainte din cauza sistemului de protectie Halo !!!
-
DariusF1, joi, 08.03.2018 15:18
Si cum naiba toti pilotii au reusit sa faca atatea tururi ?! Vettel de ieri a facut 170 de tururi si a reusit sa invete sa conduca cu halo-ul, dar numai un incepator de F1 nu ar putea reusi decat doar francezul Pierre Gasly, care a facut recent 147 de tururi acum o saptamana, chiar in vinerea trecuta ! De Halo, e foarte greu sa mai zic ceva, ptr ca nu avem decat sa asteptam sezonul 2018, si ar fi o mare dezamagire pentru toti fani ai Formulei 1 sa vada asa o porcarie de sistem de protectie !!!
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Cand tu Vettel (se presupune ca destul de matur la capitolul sport) declari ca rivalul este favorit, chiar nu mai e nimic de spus :(