Hamilton câștigă la Austin și este aproape de un nou titlu. Mercedes, campioană la constructori
Lewis Hamilton a câștigat cursa din Statele Unite și este aproape să devină campion după ce Sebastian Vettel a terminat pe locul 2. Mercedes a devenit matematic campioană la constructori.
Marele Premiu al Statelor Unite a lămurit în mare măsură destinația celor două titluri mondiale din acest sezon, ca urmare a performanțelor obținute de Mercedes și a incapacității Scuderiei Ferrari de a obține victoria.
Startul i-a aparținut lui Sebastian Vettel, care a profitat din plin că primul viraj este unul de stânga și a reușit să-l depășească pe Lewis Hamilton, în ciuda eforturilor depuse de pilotul Mercedes să-l blocheze pe rivalul său în lupta pentru titlu.
Pilotul Scuderiei Ferrari nu s-a îndepărtat însă prea mult, iar ulterior Hamilton s-a apropiat amenințător și, spre finalul turului 6, a activat sistemul DRS și a revenit pe prima poziție printr-o depășire pe interior.
În spatele celor doi, Valtteri Bottas și Daniel Ricciardo s-au implicat într-un duel spectaculos pe parcursul mai multor tururi, în care australianul a efectuat fără succes câteva manevre riscante.
Între timp, Kimi Raikkonen a pierdut o poziție la start în fața lui Esteban Ocon, însă a revenit rapid și și-a recapăt poziția a cincea, iar Fernando Alonso a progresat o poziție până pe 7. Pilotul McLaren nu s-a putut bucura prea mult de această poziție, întrucât Max Verstappen a venit puternic din urmă și, după ce a luat startul de pe 15 ca urmare a numereselor penalizări primite în calificări, a ajuns pe 7 la volanul unui monopost Red Bull echipat cu pneuri supersoft.
În turul 12, Ricciardo a devenit primul pilot de top care a intrat la boxe, însă la scurt timp după revenirea de la boxe a abandonat în urma unei defecțiuni tehnice la motorul Renault. Hamilton, Vettel, Bottas și Raikkonen au intrat la boxe la interval de câteva tururi și au mizat pe pneuri soft, iar Verstappen a ajuns astfel pe prima poziție. Hamilton a revenit de la boxe imediat în fața lui Vettel, iar după câteva tururi l-a depășit relativ ușor pe Verstappen pentru a reveni astfel pe prima poziție.
Ulterior, Verstappen a optat la rândul său pentru pneuri soft și a revenit pe circuit pe locul 5, un progres de 10 locuri comparativ cu startul. La fel ca și Vettel, olandezul a efectuat o oprire supimentară la boxe și amândoi au mizat pe pneuri supersoft, însă au coborât pe locurile 4 și 5, la peste 10 secunde în urma celor 3 piloți de pe podium. Între timp, Raikkonen a reușit să-l depășească pe Bottas pentru a urca pe locul 2.
Pe finalul cursei, Raikkonen și Vettel au reușit să-l depășească pe Bottas pentru a urca pe locul 2 și 3, iar ulterior a fost o simplă formalitate pentru ca finlandezul să-i cedeze poziția lui Vettel pentru a-i oferi mai multe speranțe pentru titlul mondial.
Bottas și Verstappen s-au implicat apoi într-un duel aprig în urma căruia pilotul Red Bull a urcat pe locul 4, iar Bottas a trecut din nou pe la boxe. Verstappen și-a continuat însă atacurile și, cu numai câteva viraje înainte de final, l-a depășit spectaculos pe Raikkonen pentru a ocupa ultima poziție a podiumului.
Cu toate acestea, într-un moment în care Verstappen se pregătea să sărbătorească clasarea pe podium, comisarii de cursă au anunțat că olandezul este penalizat cu 5 secunde pentru că a "abuzat" de limitele circuitului în timpul unui duel cu Raikkonen. Prin urmare, Verstappen a coborât pe locul 4, iar Raikkonen a urcat pe ultima treaptă a podiumului.
Hamilton a câștigat cursa fără emoții și are acum un avans de 66 de puncte cu numai 75 maxim disponibile. Între timp, Mercedes a obținut 35 de puncte spre deosebire de cele 33 ale Scuderiei Ferrari, astfel că diferența a crescut la 140 de puncte cu numai 129 maxim disponibile. Astfel, Mercedes a obținut matematic titlul la constructori.
Statele Unite - Rezultate Cursă:
-
Mercedes, duminică, 22.10.2017 23:57
Un fleac. I-a ciuruit pe broscari si pe championu' Red Bull. Titlul la constructori si un singur pas pentru titlul la piloti. FORZA LEWIS!!
-
Mad Max, duminică, 22.10.2017 23:57
Omul cursei!! Alaturi de Sainz!
-
ZZZ, luni, 23.10.2017 00:01
Hamilton a fost imperial in seara asta..Chinul celor de la Ferrari se prelungeste...Pacat de Max Verstapen.Ar fi meritat locul 3 pentru ca Raikkonen si-a periclitat singur pozitia lasandu-se depasit de Vettel pentru a nu stiu cata oara
-
Maxim, luni, 23.10.2017 00:04
Unde e "marele" reviriment Ferrari cu Vettel? Si mai au unii tupeul sa il compare cu Schumacher. La prima schimbare de pneuri daca nu gresea iesea in fata lui Hamilton. Penibil si Kimisor pe post de scutier. A cata oara ii cedeaza locul....ultimul campion cu Ferrari...
-
yo, luni, 23.10.2017 00:09
Hamilton si Verstappen au fost cei mai buni iar fierari si maFIA cei mai penibili.Cei 2 fieraristi meritau descalificati pentru ordinele de echipa.Mare pacat ca se penalizeaza depasirea muncita si corecta iar castigarea prin pomana este acceptata.Hamilton a aratat inca o data ca este mult peste campionul de carton.Frumoasa a mai fost depasirea la vitel. Forza Lewis & Max! Jos vitel si votkan!
-
Chul, luni, 23.10.2017 00:14
Lewis a fost fenomenal tot anul.Ghinioanele rivalilor nu au facut decat sa aduca mai repede titlurile celor mai buni.Atat.2017 este poate cel mai bun din ultimi ani.Mercedes o echipa perfecta,iar Lewis un pilot perfect.
-
lol, luni, 23.10.2017 00:31
Unde-s fanii lui fetel? Mai lupta pana in ultima cursa pentru titlu? looool
-
kimi, luni, 23.10.2017 00:51
iar il sabotara pe kimi. il prindea din urma pe manelar...
-
cgino2000, luni, 23.10.2017 01:14
@Daniel Popescu Pe ce loc a terminat Vettel?? Ca in subtitlul aricolului scrie asa, citez "Lewis Hamilton a câștigat cursa din Statele Unite și este aproape să devină campion după ce Sebastian Vettel a terminat doar pe locul 4"
-
dubfire, luni, 23.10.2017 03:57
Probabil cea mai frumoasa cursa a anului. O sumedenie de depasiri care mai de care mai frumoase, rasturnari de situatie si schimbari de strategii. Parca ar fi fost GP-ul in tara care a inventat "show-ul". Singurul gust amar a fost dat de ordinele de la boxele Ferrari, dar asta nu mai ma surprinde de mult. Frumoasa cursa se recuperare a lui Verstappen, frumoasa depasirea lui Vettel asupra lui Bottas. Hamilton a fost din alta liga si s-a mai apropiat cu inca un pas de un nou titlu mondial. Pacat de Ricci, cursa ar fi fost si mai interesanta. Probabil autorul articolului a adormit cand Vettel era pe 4.
-
Klaus, luni, 23.10.2017 08:49
De la un fan Ferrari, felicitari pentru acest sezon celor de la Mercedes. Sa speram ca in urmatorul sezon Ferrari va reusi...
-
Yaz, luni, 23.10.2017 09:12
Superba cursa in care eu personal scot in evidenta 2 lucruri: depasirea magistrala a lui Vettel la Bottas ( haterii nu o sa spuna niciodata asta ) si Verstappen care a facut o cursa superba de recuperare, din pacate vrea prea mult deodata si forteaza prea mult limitele. Cu siguranta omul cursei , daca judecam dupa regulament merita penalizat daca judecam dupa desfasurarea cursei merita podiumul, acum fiecare judeca dupa preferinte. Felicitari Mercedes si Hamilton pentru titluri , chiar au fost titluri muncite pentru ca anul asta nu a fost asa usor ca in anii trecuti. Raikonnen a facut ce a facut si Bottas doar ca in alt mod, fiecare a aparat spatele coechipierului asta inseamna munca in echipa cand nu ai sanse la titlu, ce parte nu ati inteles? In rest dau cuvantul "inginerilor" si "strategilor" sa ne faca ei avancronica cursei. Avand in vedere ca s-a terminat cursa tarziu azi noapte probabil haterii Ferrari, "vitelului" si al "tiganului" urmeaza sa se trezeasca si sa isi ia pastilele. Dupa care urmeaza probabil vreo 100 de comentarii la acest articol in care isi vor varsa toate frustrarile posibile.
-
kim_vl, luni, 23.10.2017 09:21
Inca o data: Bottas n-are fatza nici macar de "locotenent" la Mercedes (se vede si pe fatza lui). Daca era prim pilot la Mercedes...adio titluri. Nu l-a ajutat cu nimic pe Hamilton (cum o face Raikkonen cu Vettel). Hamilton mai are nevoie de 5 puncte pt. a fi campion mondial.
-
Claudiu, luni, 23.10.2017 09:30
Am mai spus-o si o repet: Charlie Whiting trebuie sa plece. Nu mi se pare corect ca pilotul care se apara sa aiba voie sa depaseasca limitele circuitului (Bottas de 2 ori) iar cel care depaseste in acest fel sa fie penalizat. Mereu ia decizii dupa cum bate vantul. Legat de cursa, a fost frumoasa cu multe depasiri si dueluri roata la roata. Un rezultat mare pentru Sainz la prima cursa intr-o masina Renault. Victoria lui Hamilton era previzibila pe acest circuit de viteza cu multe viraje de viteza medie si mare. Diferenta de putere intre motorul Mercedes si Ferrari se vede cel mai bine la viteza mare, cat de usor a recuparat cele 8 zecimi cu DRS-ul activat, in timp ce pe parcursul anului cand un Ferrari iesea din aspiratia unui Mercedes(desi avea la randul sau DRS), incepea sa piarda teren.
-
CRISTIAN, luni, 23.10.2017 09:41
Iata ca si in "preacurata si nevinovata" F1 se aplica legea "abuzului in serviciu": 5 ani cu suspendare ; de fapt 5 sec. cu executare (ptr Max). Nea Tudorele, intelegi acum de ce au iesit (si vor mai iesi ) oamenii in strada???
-
Preafericitul D., luni, 23.10.2017 10:52
Doua nume, doua atitudini (aptitudini) - Max, un taur furios care legitimeaza Marele Circ (intrebarea e cate titluri mondiale va lua?) si Bottas, micutul papagal finlandez, care se taraste cu cea mai buna masina buna de pe circuit, ridicol si neputincios. Hai nea Toto Wolf - ca tot esti din Viena - vorbeste cu cei de la Red Bull si adu l urgent pe Ricci (ca Max deja a semnat cu RB)...Max se va mai lupta, vreo 2 ani, pt locul 3...
-
Ferrari, luni, 23.10.2017 11:05
Depasirea lui Vetel a fost posibila ca bietul Stoffel a iesit cu totul de pe circuit ca sa fie posibila. Oricum se intampla ca finlandezul nu mai avea cu ce sa stea pe circuit. La fel si depasirea lui Max, foarte frumoasa dar pe pneuri mai tinere si aderente comparativ cu cele ale lui Kimi. Vetel nu va fi campion cu Ferrari. Nu are clasa necesara sa castige cu actuala masina. A avut ocazii bune pe care le-a ratat fie din vina echipei fie din vina lui in conditiile in care Lewis anul asta nu a gresit deloc. Asa ca, sa vina Ricci.
-
kpk1, luni, 23.10.2017 11:09
1. Hamilton e campion anul acesta si muncit si pe bune. Reteta a fost completa: echipa buna, strategie buna, pilot bun consistent calm cerebral. Nu-mi aduc aminte anul acesta de vreo gafa mare la Mercedes. Hamilton e cu atat mai valoros cu cat aceeasi masina pe mana lui Bottas vedeti ce rezultate produce. 2. Vettel a pierdut si pe mana lui si pe mana echipei si campionatul si cursa. Pur si simplu nu e si daca nu e nici n-ai de unde cere. Asta e limita lor in 2017. 3. Sa nu mai aud fraza cu Mercedes toaca gumele si Ferrari le conserva. E a nu stiu cata oara cand Mercedes merg la pas si Hamilton avea rezerve in caz ca era pus sub presiune. ... nici ca Ferrari au alt ritm de cursa fata de calificari ori ca per total Ferrari e o masina mai cu coarne. Dupa vacanta de vara Ferrari sunt mai slabi ca Red Bull. 4. Max e sarea si piperul in 2017. Cat de tembel e uneori compenseaza prin talent de racer. Fara doar si poate va fi campion mondial cu masina potrivita. Aveti o curiozitate Lewis vs Max pe aceeasi masina ? :D Eu da. Imi doresc sa vad mai multe curse la nivelul celor de la Austin.
-
GTS, luni, 23.10.2017 11:47
Am spus la inceputul sezonului ca pachetul Mercedes este cel mai bun din F1, din toate timpurile, cred ca o maimuta ar putea castiga cu acesta masina (asta a zis-o Lauda cand castiga Vettel :P), dar asta este o mica gluma. Bottas a castigat doua curse in acest sezon si dupa aia... ciudat, masina lui a inceput sa piarda teren. Cam asa se intampla si in trecut la McLaren, pe vremea lui Hamilton. Evident un fapt ignorat de "adevaratii" fan Mercedes. Cursa de ieri a fost cam monotona, cateva depasiri pe aici pe acolo, Verstappen a fost ok, avea o strategie buna, dar a gresit cateve tururi si si-a terminat pneurile SS mai repede, altfel avea locul 2 garantat. Sau locul 3, daca nu uita unde este limita circuitului cand se face o depasire. Pana si cei de la Sky au spus ca a fost penalizat corect dar deh, fanii sunt orbi, iar Verstappen tatal s-a prostit de tot, ce comentarii tampite au avut amandoi dupa cursa, pacat. Comparatia a fost cu Bottas si Ricciardo, dar amandoi s-au aparat si nu au depasit, un alt mic fapt ignorat de "expertii" de pe aici. Verstappen stia foarte bine cum se vor apara alti piloti, pentru ca si el s-a aparat la fel si atunci altii au fost pedepsiti pentru acelasi tip de depasire. Shit happens. Cei de la Mercedes au cel mai bun pachet si l-au avut de la inceputul sezonului, dar atunci nu i-au luat un serios pe cei de la Ferrari, si nici pe cei de la Red Bull. De fapt cei de la Mercedes nu cred ca se asteptau ca cei de le Ferrari sa castige macar o cursa in acest sezon, de aia Hamilton o tot dedea ca "sper sa ne luptam cu ei", pentru ca stia ca are toate atuurile. La fel cum facea misto de Alonso cu "ii trebuie un alt motor". Surpriza in schimb o sa fie sezonul viitor, pentru ca Bottas nu primeste acelasi ajutor si sansa o sa fie alaturi de Ferrari ceva mai mult ca in acest sezon (deh au facut greseli cu carul dar uite ca au invatat lectia), plus Ricciardo care nu prea mai este sustinut de echipa in favoarea lui Verstappen. Daca nu ma insel, Ricciardo o sa fie la Ferrari alaturi de Vettel, in 2018 (fapt confirmat indirect chiar de Ricciardo, in ultimul interviu). Totusi, bravo pentru Hamilton, a condus foarte bine, bravo si pentru Vettel, a condus foarte bine, si surpriza bravo pentru Raikkonen care pe final are o cursa decenta. Dar un mare bravo si pentru Verstappen, pacat de prostia facuta la final, dar deh... este inca tanar. Pacat de comentariile de tip dejectie facute de el si de tatal lui, nu de dar acum cateva curse, spunea ca altii sunt prosti si ca el este destept, evident... ieri a fost invers :P Sa vedem cursa din Mexic acuma :P
-
GTS, luni, 23.10.2017 11:51
Cel mai ciudat moment al cursei a fost... surprinderea celor de la Red Bull cand Ricciardo a abandonat... Cei de la McLaren macar stiau de problema lui Alonso, oricat de ciudat ar parea, totusi udp-urile Renault sunt mai fiabile ca cele furnizate de Honda.
-
Matei, luni, 23.10.2017 12:01
Vetel daca nu are cea mai buna masina de pe circuit nu va mai castigat nici un titlu mondial ,asa sa intamplat cand era la redbul.Sa nu mai spun ca daca nu era aceasta tampita ordine avea mult mai putini puncte.Bottas e modest pentru mercedes,Max a fost extraordinar penalizat corect a fost cu toata masina in afara circuitului a castigat un loc de podium daca se intampla la mijlocul cursei era ok .Hamilton a fost magistral.Kimi din nou darnic oferindui a nustiu cata oare puncte lui Vettel.Astept cu nerabdare anul ce vine sa vad noul mecclaren cu motor renault si pe Alonso
-
@gts, luni, 23.10.2017 12:05
Ricciardo n-avea ultimele specificatii ale motorului. Le avea Max. In rest....spui prostii. Ferrari chiar au avut o masina peste Mercedes in mai multe curse. Ca n-au fructificat, e alta poveste. Ce-o sa fie la anul nu poti sti. Ca Renault cu un motor mai potent si Red Bull sunt peste Ferrari. Ba mai vine si Mclaren printre ei. Ricciardo n-are cum sa fie in 2018 la Ferrari pentru simplu fapt ca Raikkonen are contract semnat pentru un sezon. Poate 2019. Cursa a fost exceptionala. Daca asta n-a fost...ma intreb care ar putea fi...una in care sa castige Vettel, ma gandesc. In rest, campion mondial avem, mai trebuie matematic.
-
Razvan, luni, 23.10.2017 12:07
Sa vina cineva si sa scurteze chinul celor de la fierari. Lewis, cu un hammer time in Mexic. Asa se pot duce linistiti la somn.
-
yo, luni, 23.10.2017 14:00
Pentru "cunoscatorul" GTS cursa asta a fost monotona iar cea din Rusia interesanta dar deh,GTS viseaza la curse fara depasiri si daca se poate sa castige vitel prin ordine de echipa sau undercut.Ieri s-a plictisit vazand cum depaseste super Max aproape toti pilotii,s-a plictisit de hartuirea roziilor de catre Sainz,s-a plictisit de frumosul duel Bottas-Ricciardo,s-a plictisit la cele doua depasiri a lui Hamilton la Max si vitel,s-a plictisit inclusiv la depasirea fantastica a vitelusului la Bottas (@ Yaz - vezi ca cel putin eu sunt in stare sa recunosc ca a fost o depasire pe cinste desi a facut-o vitelusul).In schimb depasitea lui vettel la votkan sigur la incantat pe GTS. A fost cea mai frumoasa cursa din an si intre primele 7 din noua era dar din pacate unii nu sunt in stare sa recunoasca spectacolul atunci cand favoritii lor se tarasc in mediocritate. Comice si fara fundament sunt acuzele lui GTS cum ca Mercedes isi bat joc de Bottas.Saracul a uitat sa priveasca "ograda proprie".Daca si acum cand sansele lui vettel la titlu sunt doar matematice unii aproba ordinele fierariste inseamna ca ne-am prostit. Legat de sanctionarea lui Verstappen as vrea sa-mi explice un fan fierari de ce Max a fost sanctionat si nu si ceilalti 4-5 piloti care au iesit cu toate rotile afara?Inclusiv vitelusul a facut asta dupa duelul cu Hamilton de la start.Daca Max a fost penalizat meritau penalizati si vettel si toti ceilalti.Ieri fieraristi au primit un podium pomana.maFIA este fan fierari. Forza Lewiz & Max ! Jos vitel si votkan!
-
gogu, luni, 23.10.2017 14:41
cursa faina, animata, pacat de max la sfarsit ce nu am inteles e de ce max dupa ce a depasit tot si a ajuns in spatele lui vetel s-a oprit?? l-a lasat sa faca rocada cu kimi iar nu am inteles de ce lui botas i-au schimbat asa de tarziu cauciucele pt ultima tura si iar nu am inteles cum vetel de pe 1-2 ajunsese in ultimul stint pe 3-4
-
ayrton4ever, luni, 23.10.2017 14:43
@GTS Citind primele 3 randuri, deja stiu ca aberezi... scrii Luceafarul crezand ca esti luat in serrios cu balivernele tale... nu te mai uita la F1, nu e de tine, degeaba te zbati in zeci de randuri :)
-
zic si eu, luni, 23.10.2017 14:47
@ Kpk, Hamilton a avut aceeasi masina cu coechipierul doar anul trecut, cand a castigat...coechipierul:)) Dupa ce la inceputul campionatului Bottas se lupta de la egal la egal cu Ham, finlandezul a fost retrogradat in postul de "cobai", testeaza diverse componente si se chinuie sa-i tina in spate pe adversarii posesorului de belciug. Nu trebuie sa crezi ce-ti spun eu, cand te uiti la o cursa asculta si ce spun diversi comentatori de F1, nu te uita doar la imagini!:)) Si Bottas si Raikonen au aceeasi slujba ingrata, de pilot 2 care se sacrifica. Nu vad de ce l-ati compatimi pe Raikonen in timp ce pe BoIttas il laudati ca "tine de sase" si testeaza diverse componente Cursa de ieri a fost mai animata decat de obicei, meritele fiind ale lui Verst si ale lui Vet, singurii care au reusit depasiri spectaculoase. Nu am nicio parere despre penalizarea lui Verst deoarece nu am vazut reluari concludente. Daca insa este adevarat ca a iesit in afara circuitului si astfel a castigat pozitia, atunci penalizarea este corecta. Altceva as vrea insa sa comentez: Startul! Pentru prima linie a fost o copie fidela a startului din Singapore, cu Ham pe post de Vettel si Vettel in rol de Verst. Cu aceasta ocazie am putut vedea cum se comporta 2 piloti responsabili, profesionisti. Daca Verst era in locul lui Hamiltoin sau al lui Vettel, cu siguranta ca aveam acrosaj inaninte de primul viraj.
-
ayrton4ever, luni, 23.10.2017 14:49
@Yaz Valabil si pentru tine: lasa-te, nu e de tine, esti doar in negare :)
-
dubfire, luni, 23.10.2017 15:19
Unii dintre noi vor sa fie penibili pana la sfarsit. De fapt Mercedes a avut cea mai buna masina tot timpul (i-au lasat pe cei de la Ferrari si RBR sa mai castige asa de amorul competitiei),de fapt Bottas e pus ca si cobai (probabil de aia in Ungaria Hamilton i-a cedat locul lui Bottas, si stim ca la Ferrari se intampla la fel). Mda, asa a zis Lauda, ca si o maimuta poate conduce o astfel de masina, numai ca era pe la inceputul anilor 2000 si se referea la Schumacher. Concluzionand, in F1 e doar un pilot bun, care castiga cu cea mai proasta masina, pentru ca el e inalt, blond si cu ochi albastri. Penalizarea lui Verstappen desi penibila, dupa umila mea parere, e corecta. Nu e vina lui Whiting, el doar aplica legea, legea e mai putin buna. Pana la urma penalizarea nu face decat sa demonstreze ca Verstappen nu e tinut in brate de conducerea F1 cum spun specialistii de aici de pe site.
-
Me, luni, 23.10.2017 15:47
Este aproape imposibil de zis care pilot e mai bun, Ham sau Vettel, sau altul, cand ei concureaza pe masini total diferite. Chiar si in aceeasi echipa e greu spus, masinile fiind identice la prima vedere, dar setup-ul difera mult intre ele. Cel mai bine stiu, cred, sefii echipelor valoarea pilotilor, care au la dispozitie o cantitate enorma de date prin care pot face diferenta.
-
lol, luni, 23.10.2017 15:54
pentru astia care cer descalificare pentru ordine de echipa Ordinele de echipa au fost "legalizate" dupa Hockenheim 2010 ("Fernando is faster than you"). Pana atunci (inclusiv cursa aia) erau neregulamentare. FIA i-au gasit vinovati pe Ferrari pentru manevra atunci si au dat o amenda simbolica de 100000 euro. De locurile din clasamentul cursei nu s-au atins...
-
@dubfire, luni, 23.10.2017 16:16
Total de acord cu tine, dar vezi unde e Vettel in poza asta: https://www.formula1.com/en/latest/features/2017/10/what-the-teams-said---race-day-in-the-united-states.html
-
yo, luni, 23.10.2017 17:03
@lol - Repede profiti de ocazie si il critici pe Alonso. Stiu ca ordinele de echipa sunt legale dupa acel eveniment insa in opinia mea trebuiau sa ramana interzise.Ar fi fost fain ca pilotii ce accepta astfel de ordine(Kimi in prezent,Massa in trecut) sa stea pe bara urmatoarea etapa si echipa sa primeasca o amenda pe masura.Doar asa poate dispareau aceste manevre ce omoara spectacolul.
-
lol, luni, 23.10.2017 17:05
ii critic pe iopocriti
-
@lol, luni, 23.10.2017 17:31
La cate cadouri a capatat fetel de cand e la ferari din partea lui kimisor..alonso e biet copil, la fel si schumacher. "Urmasul" lui e cel mai cadorisit pilot ferari ever.
-
privitorilor cu stiinta, luni, 23.10.2017 17:34
Ordinele de echipa sunt...de echipa. Ca e sport de echipa. Daca iti spune antrenorul sa intri in poarta intri. Nu stai in centrul careului ca nu ai tu viziunea de ansamblu! Frumusetea F1 este data si de strategiile facute de echipa, nu doar de ceea ce poate pilotul la un moment dat. Daca vreti sporturi individuale va uitati in alta parte. Stium majoritatea sunteti fani de piloti.....aici e baiul. E ca si cum ai tine cu Messi dar nu cu Barcelona. WTF!!!
-
yo, luni, 23.10.2017 18:38
Sa compari fotbalul cu f1 este o greseala.In fotbal trofeele sunt castigate de intreaga echipa.Daca Barcelona castiga campionatul de trofeu se bucura toti jucatorii desi poate Messi a dat majoritatea golurilor.In f1 titlul la piloti este obtinut de un singur om.Daca castiga vettel nu cred ca rupea trofeul sa-l imparta cu votkan asa cum nici Schumi nu a impartit trofeele cu Barrichello.Ce castiga Kimi din postura de sluga?Bani multi si un loc nemeritat in echipa.In schimb alti piloti cu adevarat talentati concureaza pentru echipe slabe din cauza unor mediocri ca Barrichello,Massa si Raikkonen(finlandezul a fost un pilot bun dar momentan este o gluma).Reactia publicului austriac la celebru moment din 2002 cu Barrichello "depasit" de Schumi pe final de cursa spune multe despre "frumusetea" acestor ordine.
-
dubfire, luni, 23.10.2017 19:30
Ordinele de echipa ar fi bune atunci cand are de profitat echipa, nu unul din piloti, oricare ar fi acel pilot, atunci cand pilotii sunt pe strategii diferite, atunci cand cel din fata este evident mai lent. Situatia de ieri nu se incadreaza in ceea ce eu as numi "frumusetea" acestui sport. Mi se pare si mai penibil sa recurgi la mutarea asta, acum cand mai sunt 3 curse si Hamilton va obtine titlul mondial chiar daca va concura pe tricicleta, avand in vedere cate puncte are in fata. E o miscare disperata si lipsita de stil, la fel cum e si cea mentionata de "yo" din Austria, desi cea din Austria frizeaza penibilul avand in vedere ca pe vremea aia Ferrari castiga cam toate cursele si de multe ori erau pe primele doua locuri cu ambele masini.
-
monty, luni, 23.10.2017 19:45
cine pune pariu cu mine ca mai cistiga cel putin 2 curse HAMILTON ???
-
Flavius Maximus, marţi, 24.10.2017 09:03
Macaronarii si fetita cu degetelul in nas. Grozava cursa au facut. Si sunt atat de aproape de titlu....
-
Yaz, marţi, 24.10.2017 11:53
ayrton4ever, de profesie? Inginer de cursa, specialist, comentator, strateg, mistocar? Una din ele sau toate la un loc? Ca fan Formula 1 sigur nu esti........daca tot jignesti parerile altora expune si tu parerea vizavi de cursa ca de asta se discuta aici, mistourile in fata scarii cu baietii la o punga de seminte. Alt "specialist" la rand......unul ne-a lamurit.
-
GTS, marţi, 24.10.2017 18:25
Interesanta discutia despre ordinele de echipa, dar nimeni n-a spus nimic despre cursele in care Coulthard trebuia sa-l lase pe Hakkinen sa-l depaseasca. Sunt sigur ca erau alti piloti mai talentati, dar ordinele astea de echipa deranjeaza doar cand folosite de Ferrari, daca sunt folosite de orice alta echipa, totul este OK. Plus cursele in care pilotii McLaren l-au lasat pe Villeneuve sa-l depaseasca pentru ca nu suportau ca pilotii Ferrari se bateau la titlu. Couthard a dat un interviu chiar in acest an in care spunea ca nu i-a venit sa creada cand Dennis i-a zis sa-l lase pe Villeneuve sa treaca pentru ca... se batea cu Schumacher. Cam cat de corect este oare cand o alta echipa intervine intr-o astfel de lupta? Gen Massa care ii incetineste ba pe pilotii Ferrari, ba pe cei Red Bull, cam cat de corecta este astfel de manevra? De fair play nu zic nimic :P
-
GTS, miercuri, 25.10.2017 12:54
Bine ca nu va intalniti pe strada ca v-ati bate toata ziua ca prostii aia care se bat si se dau mari fani nu stiu ce echipe de forbal :P Personal va recomand sa beti un pahar de apa rece, poate sa va relaxati un pic si n-ar fi rau sa ganditi un pic inainte de a scrie dejectiile astea. Atata ura si frustrare... haide ca se poate, un pic de decenta. Doar va credeti toti foarte inteligenti, eu n-o sa zic ca sunteti varza, pentru ca cumva va inteleg. Multi dintre voi aveti slujbe de doi bani, n-ati fost nici prea talentati la scoala, cultura nu prea va place, va deranjeaza ca altii castiga mai bine ca voi, sau ca sunt mai talentati ca voi. N-aveti bani sa vedeti o cursa, va oftica ca altii se duc la curse si isi sustin favoritii, dar deh... fiecare cu ce poate. Nu-i nici o rusine ca sunt altii mai talentati ca voi, sau mai inteligenti, bucurati-va ca aveti ocazia sa-i vedeti si poate intr-o zi o sa le apreciati talentul, desi nu cred ca sunteti in stare de asa ceva. Invidia si ignoranta nu-s calitati.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Vettel a terminat pe locul 4? Foarte putin probabil, Vettel a terminat pe locul II, Raikkonen pe locul III si Verstappen pe locul IV. Sau asa zic aia de la FIA.