Hamilton a ratat victoria în Australia din cauza unei erori software: "Calculatorul a interpretat greșit datele"

Publicat luni, 26.03.2018 19:13 de Daniel Popescu

Mercedes a dezvăluit că Lewis Hamilton a pierdut prima poziție în cursa de la Melbourne în favoarea lui Sebastian Vettel din cauza unei erori software.

Lewis Hamilton a fost liderul primei părți a cursei inaugurale a sezonului de la Melbourne și ar fi trebuit să-și păstreze prima poziție și după intrarea lui Sebastian Vettel la boxe.

Pe baza unor date simulate de computer, Hamilton a avut un anumit ritm de cursă impus de ingineri, care ar fi trebuit să-i protejeze poziția de lider inclusiv în cazul apariției unui Safety Car. Întâmplarea a făcut ca Vettel să efectueze schimbul de pneuri în momentul în care pe circuit se rula sub regulamentul Safety Car-ului virtual, iar surpriza a venit în momentul în care a revenit pe traseu pe prima poziție. Mercedes a dezvăluit la finalul cursei că timpul estimat ca suficient de computer a fost calculat greșit, astfel că Hamilton nu a avut nicio vină pentru situația de pe circuit.

"Am calculat diferența pentru cazul în care ar fi fost activat un Safety Car virtual. Computerul nostru a stabilit că timpul necesar era de 15 secunde. Piloții oscilează cu o secundă față de acest timp, care dintr-o dată camerele ne-au arătat că Vettel a ieșit în frunte. Software-ul sau sistemul pe care l-am folosit în ultimii 5 ani ne-a dat cifre eronate. Hamilton nu a greșit cu nimic. A fost un bug software sau un algoritm greșit", a declarat Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

Piloții folosesc astfel de aplicații software cu scopul de a păstra pneurile într-o formă cât mai bună până la finalul cursei, pentru a evita un schimb suplimentar de cauciucuri, în detrimentul unui ritm mai bun pe circuit.

Via Formula1

  • Ha,ha,ha..., luni, 26.03.2018 19:54

    Si noi asteptam depasiri si dueluri roata la roata...cand colo ce sa vezi, calculatorul face cursa chiar si sub VSC, cred ca tot un soft le indica si cand trebuie sa consume lichide in timpul curselor, pentru distribuirea eficienta a maselor pe monopost...e bine, tot mai bine... ;)

  • dragos87, luni, 26.03.2018 20:16

    Mi am facut o parere dupa cursa de la melbourne ,si se pare ca stelutele arginti au un as in maneca fata de ferari , cea mai comica faza este la renault astia iau bataie de la echipe la care le furnizeaza motoare si aici se vede diferenta de ingineri si valoarea lui Adrian Newey redbull ,o lupta intre ingineri nu intre branduri .EXPERIENTA AERODINAMICA FACE MULT !

  • mobius, luni, 26.03.2018 21:22

    Tot calculatorul ar fi trebuit sa-i spuna daca in situatia data (calculata de computer gresit) trebuie sa-l depaseasca pe Vettel. Acum inteleg de ce nu a facut-o, calculatorul a luat-o razna sau o fi fost platit de concurenta. Ce sa mai spuna si Toto, la cat de rau au incasat-o. Imi este teama ca, cel putin pentru acesst moment potentialul monopostului Mercedes este dat de ceeace a putut sa faca Bottas in cursa. Mi se pare curios si mie ca Vettel a intarziat atat de mult pentru schimbul de pneuri, pana cand culmea, niste macanici (intamplator de la a doua echipa Ferrari) fac de doua ori aceeasi gresala (prima nu a dat rezultatele scontate). Oare la ce ne mai uitam?

  • Chul, luni, 26.03.2018 21:30

    F1 are nevoie de un echilibru intre spectacol si tehnologie.Deoarece iata ca nu in toate cazurile aceasta este buna.Pentru ca teoretic asta e esenta F1.Practic avem dezvoltarea a noi tehnologi ce urmeaza a fi implementate pe viitor pe masinile de serie.Asta este un lucru bun dar nu când acapareaza aproape in totalitate competitia.Plus ca schimbarile majore sunt insemnate de lucruri marunte.DE ex monoposturile de F1 din zilele noastre nu sunt facute sa se poata apropia si rula unul in spatele celuilalt.Daca nu ar exista DRS numarul depasirilor intr-o cursa le-am putea numara pe degete.Pneurile care livreaza performanta indelungata (cea ce ar fi interesant de dezvoltat pentru cei de la Pirelli dar momentan F1 nu cere asa ceva).realimentarea in timpul cursei si startul de pe loc dupa un safty car sunt doar cateva dintre acestea.Siguranta este singurul lucru cu adevarat evoluat la nivelul de care este nevoie dar de la o vreme...vreau sa zic ca sigur se putea face ceva mai bun si mai estetic decat Halo.Fara un echilibru intre tehnologie si competitia in sine F1 va mai pierde si mai mult din fani.Plus ca majoritatea care am mai ramas suntem cei care s-au indragostit de sportul asta de pe vremea sau pentru vremea când F1 era altceva decat este azi.Incercati sa va uitati cu cu un prieten care nu are vre-o treaba cu F1 la un GP.Putin probabil sa-i placa sau chiar sa se uite pana la final.Cumva e trist.Pentru ca nu asta trebuie sa fie.Hamilton nu a putut trece de Vettel cu o masina superioara.Mercedes nu e la alt nivel doar in calificari.Acolo e de neoprit.In cursa e ceva mai echilibrat.Parca a fost la Monte Carlo.O cursa slaba cu depasiri limitate.DE acea Bottas s-a facut de ras cu un rezultat slab.de aceea Hass a ocupat locuri atat de inaintate pentru ei. De aceea am putut observa un spectacol atat de slab din partea întregului pluton.Oricum Mercedes va fi de neneoprit pe circuitele ce urmeaza.Australia a fost o cursa de moral mai mult sau mai putin meritata pentru cei de la Ferarri.Noroc chior de care nu prea ai de ce sa te bucuri.

  • bbb, luni, 26.03.2018 21:39

    In curand o sa le puna vele sa nu mai consume combustibil.

  • AyrtonSenna1991, luni, 26.03.2018 21:42

    @Chul Cel puțin Hamilton a avut noroc cu carul anul trecut. Singapore , Japonia si Marea Britanie l-au tras în jos rău pe Vettel. Anul asta se pare că situația s-a inversat , iar dacă 2-3 curse nu îi ies cum trebuie , Hamilton are prostul obicei de a claca din punct de vedere moral.

  • Strategia SC, luni, 26.03.2018 21:58

    Mobius si Chul - foarte bune comentarii.Bine ca mai exista si fani f1 - de avocati fierari ne-am saturat.

  • Chul, luni, 26.03.2018 22:39

    @AyrtonSenna1991.Anul trecut nici Vettel nu a fost cel lipsit de noroc.

  • fgt, luni, 26.03.2018 22:46

    Ham, cred ca la urmatoarea cursa va spulbera tot.

  • lol, luni, 26.03.2018 23:12

    @Chul: Se pare ca esti un mic analfabet, nu stiu daca ai verificat ce ai scris mai sus dar ai o gramada de greseli. Iti inteleg frustrarea de dupa cursa din Australia, dar a fost doar prima cursa din sezon, n-as garanta nici ca Hamilton va castiga cursele urmatoare. dar nici ca le va castiga Vettel. Oricum in fiecare cursa se pot intampla multe, poate il vor avantaja pe Hamilton, poate pe Vettel. Dar nu-i tehnologia de vina, in principal sunt oamenii care decid, cei care sunt de vina.

  • Anonim, luni, 26.03.2018 23:16

    Oricum singura chestie interesanta a fost ca anumiti cretini care comenteaza pe aici dadeau vina pe cei de la Haas, fara sa vada interviurile si evident discutiile de dupa cursa, marea majoritate nefiind difuzate de Sky (pentru ca evident, doar ei au spus ca cei de la Haas au incercat sa-i ajute pe cei de la Ferrari, ce idee cretina). Pacat ca cei de la Haas au avut acele probleme pentru ca... puteau castiga 20 de puncte care... contau enorm. Vettel avea locul 2 asigurat, desi nu vom stii niciodata daca nu avea sansa de a castiga cursa si fara acel VSC, SC. A schimbat exact pe turul de VSC, dar putea sa schimbe si pe turul de SC si atunci iesea si mai mult in fata lui Hamilton deci tot dracul ala era.

  • ZZZ, luni, 26.03.2018 23:33

    E doar prima cursa si cei de la Mercedes au in continuare cel mai bun monopost .Si fara eroarea de computer Hamilton tot n-ar fi putut castiga cursa deoarece deja intrase la boxe in timp ce Vettel nu schimbase pneurile si era in frunte.Fiind VSC Hamilton n-avea voie sa depaseasca.Chestia cu eroarea de computer e doar praf aruncat in ochii nostri si scuza cea mai potrivita pentru aceasta infrangere

  • iorgas, marţi, 27.03.2018 00:03

    Dragi fani anti-ferrari , sa va explic f simplu. Cu/fara vrajeala de safety-car si alte SF-uri gen Haas, Vettel i-a dat clasa la cocalar. De ce nu l-a depasit cocalaru ??? ...pentru ca nu mai are masina de anul trecut, e simplu. Plus in ultimele tururi i-a dat 5 SECUNDE avans cocalarului. Explicatia ,masina Ferrari e mai buna , pricepeti si voi ....e logic. Stiu ca suferiti dar asta e realitatea ...:) ...ce imi place cand Coca sufera ca nu il mai face masina campion.Exact asa cum a zis chiar Rosberg, care pana la Mercedes nu castigase nici macar 1 cursa.

  • @iorgas, marţi, 27.03.2018 01:54

    Draga fan fierari ,sa-ti zic ceva f.simplu.In Australia 2017 - echipa voastra mult iubita a avut masina peste cea Mercedes si pilotul vostru a castigat cursa cu o diferenta mai mare de secunde desi sa ne aducem aminte ca si atunci a castigat cursa la boxe si cu ajutorul mult injuratului Max ( de fanii fierari) de care Hamilton nu putea sa treaca.In Australia 2018 - fortele s-au schimbat si Mercedes a fost superioara mai ales in calificari dar si in cursa.Din acest motiv , Hamilton a putut sta in zona DRS o mare parte din timp , fetel a evadat doar cand Hamilton a gresit.Pe final britanicul a revenit ca mai apoi sa renunte sa stea in plasa lui fetel pt.a-si proteja motorul.Inclusiv fetelul vostru a declarat ca fierari e mai departe de Mercedes comparativ cu 2017. MAX Verstappen ( unul dintre expertii la depasiri) a declarat dupa cursa ca depasirile pe acest circuit sunt la fel de imposibile ca in Monaco.Am vazut ca Red Bull-ul lui Max nu a putut trece de un haas si de un McLaren .Nu cred ca esti atat de tont sa crezi ca hass-ul si McLaren-ul sunt superioare.Asa ca sper ca acum intelegi de ce Hamilton nu a depasit. L-am vazut pe vettel dandu-i clasa lui Raikkonen in clalificari si in inceputul de cursa.Bine ca a invatat sa sara pilotii la boxe.Mai bine se apuca de gimnastica,cine stie poate-l invinge pe Dragulescu. Ce mi-a placut cum suferea fetelul in 2014 cand Ricciardo l-a batut mar: 3-0 la victorii.Mi-au placut 2016 fetelul: injuraturi -fara numar , victorii - 0.Dar cel mai mult mi-a placut cum "cocalaru" l-a facut sa planga pe fetel sezonul trecut.Cursele din Singapore si Japonia a fost arta - fetelul a terminat primul si inca cu record. Anul abia a inceput si nu uita: cine rade la urma ,rade mai bine. Banuiesc ca " cocalar" inseamna bautor de sucuri energizante.Nu cred ca-i rau.Mai bine decat votca. Exito para Hamilton,Verstappen,Alonso y Perez! Para fetel y grosjean: sabados y domingos con derrotas!

  • Mclaren_Mircea_1985, marţi, 27.03.2018 02:37

    Chul...CE FACI BRE SI ACUM PLINGI DUPA ESECUL ASTA?BA BAIATULE VET SI FERRARI AU CISTIGAT SI VOR CISTIGA CURSE STI DIN CE CAUZA??????HAI SA-TI ZIC:ESTE CEA MAI TITRATA ECHIPA DE F1-SA NU UITI ASTA...SI NU TRISEAZA CU SOFTURI DE CACAT IN Q3 ETC CA MERC SI HAM POM

  • wolteanoo, marţi, 27.03.2018 10:36

    Competitie adevarata, ce sa mai. Mai bine fac monoposturile teleghidate si le controleaza pilotii de la boxe, ca la Play Station. Oricum nu se intampla nimic pe pista, e o procesiune.

  • Testarossa, marţi, 27.03.2018 10:49

    @iorgas: S-ar putea sa ai dreptate si secundele din ultimele tururi sa fi fost capacitatea nominala a masinii Ferrari. Mai ramane sa vedem cat de mult rezista masina in modul "full talpa " si cum e si cu consumul de benzina, mai mult ca sigur ca putine sunt tururile in care se poate merge "gas guzzler style". Cum am mai spus si-n alt articol, nu imi vine a crede ca Mercedes n-a dat talpa 100% in nici un tur la Melbourne. Pentru ca daca au mers niscaiva tururi la 100%, raportul durata stint/secunde puse e clar in favoarea Ferrari. Mercedes n-a avut replica. In ciuda a toate comentariile rautacioase din ultimele doua articole despre F1 (care sunt inutile si nu fac cinste nimanui), se prea poate (in opinia mea) ca masina Ferrari sa fie cu adevarat rapida, iar cei ce nu vor sa priveasca situatia in mod obiectiv, well, no comment, treaba lor. Nu stiu cati ati remarcat, si Raikkonen cu pneuri cu rulaj un pic mai mare decat cele ale lui Hamilton s-a apropiat la aprox o secunda de Hamilton de la vreo 6.5 sec in doar cateva tururi. Socul pentru Toto si Niki a fost dublu (Seb +Rai) Bravo Ferrari.

  • Mercedes F1, marţi, 27.03.2018 11:08

    Pentru toti inteligentii-analisti de pe site. Tururile parcurse pe un circuit unde degeaba fortezi ca nu ai cum sa depasesti, chiar daca ai o masina mult mai rapida(vezi rbr vs mclaren) nu sunt relevante. Ham nu a putut forta la capacitatea masinii, era inutil. Cand era conducea plutonul a fost cel mai rapid. Asa cum, RBR era mai rapida ca Ferrari, in multe din situatii. Vetel efectiv a castigat cu sansa mare. Hai sa vedem ce urmeaza, fanii ferrari ca de obicei se inflacareaza mereu la inceput de sezon apoi se sting ca lumanarile suflate de vantul...Mercedes-Lewis.

  • Vali, marţi, 27.03.2018 11:18

    Poate e cineva interesat de cei mai buni timpi din cursa: https://www.racefans.net/2018/03/25/australian-gp-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/#2018-australian-grand-prix-lap-times

  • 123, marţi, 27.03.2018 11:19

    Fer e la 0.4s in urma Merc ca performanta. :) Kimi a recuperat "miraculos"acele secunde de la final pt ca pilotul merc nu a mai fortat.

  • sorin, marţi, 27.03.2018 12:43

    foarte buna analiza de pe pit stop f1..,bravo

  • unu, marţi, 27.03.2018 13:42

    In curand nu vor avea nevoie si de piloti :)

  • kimi, marţi, 27.03.2018 14:14

    deci regulamentul pt vsc trebuie schimbat! e o aberatie sa poti depasi oe la boxe.

  • Sumi7, marţi, 27.03.2018 14:51

    Ca sa-ti faci o parere despre realitatea de pe teren trebuie sa asculti de parerile unor profesonisti in materie, cum ar fi Helmut Marko sau Christian Horner, care au afirmat ca Mercedes este si va fi imbatabil tocmai pentru faptul ca au un motor cu un potential mare, care poate fi adaptat de la o cursa la alta. Perversul de Toto Wolff stie ca MGU-H are mai multi asi in maneca, iar faptul ca au pierdut locul 1 in cursa precedenta se datoreaza prostie lor si nu al unui computer. Desi sunt ferarist de 20 de ani, trebuie sa recunosc ca Ham va fi greu de "ucis" anul asta si asta ptr, ca are un motor mai bun decat rivalii lui si nu in ultimul rand, exceptandu-l pe Vettel, are o clasa peste restul pilotiilor din F1.

  • @sumi7, marţi, 27.03.2018 16:23

    Hamilton cu Alonso au cel putin o clasa peste Vettel. Si nu sunt hater. Despre ceilalti din pluton...cred ca Ricci ar face mai bine la Ferrari decat o face Vettel. Ceilalti din pluton nu au masinile Mercedes si Ferrari.

  • Sumi7, marţi, 27.03.2018 17:18

    @. Ah da, uitasem de Alonso, e la fel de bun ca cei doi, insa de restul raman rezervat!

  • mobius, marţi, 27.03.2018 18:58

    Dar de unde stiti voi ma? Alonso cu Ham au fost coechipieri, dar de Vettel de unde stiti?

  • Chul, marţi, 27.03.2018 19:03

    @lol.Asemenea observatii despre niste nevinovate greseli gramaticale mi se pare un lucru stupid.Mi se pare un lucru de care s-ar lega cineva ce vrea sa atace pe cineva dar nu stie cu ce sa-l atace.Nu vreau sa te jignesc dar nu prea tolerez lucruri de genul.Cat despre viitorul acestui sezon Mercedes au un motor prea bun.Asta ar trebui sa recunoasca orcine.Nu pot fi invinsi.Eu unul sunt 200% sigur de asta.

  • Chul, marţi, 27.03.2018 19:15

    @Mclaren_Mircea_1985.Ai probleme omule.Asta chiar daca joci un rol din spatele unei tastaturi sau nu.In 2014 si 2016 Ferarri nu au castigat nici o cursa.Si atunci Ferarri era tot asa de titrata.Asta nu e o caracteristica pentru succes in F1.Plus ca maparile Q3 mode sunt cat se poate de normale.Si Renault foloseste in 2018 asa ceva in caz ca nu stiai.Nu poti sa le numesti rahaturi deoarece nu orcine poate face asta.Ei se pare ca da.Fara lucruri de genul favoritii tai in rosu inca au probleme cu mentinerea legala a consumului de ulei.

  • lol, marţi, 27.03.2018 19:43

    @Chul: Eu nu doresc sa te atac pentru ca nu insemni nimic pentru mine. Dar, consider ca acele greseli (fie si nevinovate) arata cat de putin te respecti, tu, pe tine insuti. Si daca tu nu te respecti, cam greu sa te respecte altcineva, inclusiv eu, un strain. Plus daca erai cat de cat inteligent, spuneai ceva de genul "Scuze acele greseli" dar tu ai reactionat ca cineva umilit de acele greseli. Cat despre acest sezon, a trecut doar prima cursa, mai este mult mult mult pana departe (adica finalul sezonului).

  • @sumi7, marţi, 27.03.2018 19:50

    Hamilton si Alonso cu siguranta sunt mai batrani ca Vettel, nu de alta dar Vettel este cel mai tanar dintre ei. In rest, conteaza monopostul, nici nu ma gandesc ce comic ar arata Hamilton pe un monopost Force India, sau McLaren, nu cred ca ar intra in top 10 in prea multe curse. Evident nu-s hater, dar este la fel de evident ca sunt hater si nu-l suport pe Vettel. Nu-l suport nici pe Alonso, asta este.

  • Popa, marţi, 27.03.2018 19:51

    Mobius saracul a ramas pierdut in timp, pentru el fiecare cursa este Singapore 2009! Domnu... au trecut cativa ani de atunci, suntem in 2018!

  • Login, marţi, 27.03.2018 19:55

    Amicul lcr, un mare hater Vettel, nu mai posteaza, vad ca a trecut pe Strategia SC acuma. Ii inteleg frustrarea dar totusi, este doar prima cursa din acest sezon, ce conteaza ca a castigat Vettel? Pana la urma a fost mai inteligent ca concurenta, plus a avut noroc, astea sunt cursele! Apropo mobius, Strategia SC, kimi si @sumi7 sunt si aceeasi persoana, pentru ca posteaza din aceeasi locatie.

  • sumi, miercuri, 28.03.2018 00:07

    haida bre, il urasti pe alonso dar il arunci pe hamilton in adara topului 10 daca ar avea McLaren. Poate ca face si podium, In 2007 il cam pierdea pe Alonso in pluton. Eu iti recomand sa nu mai nesocotesti pilotii FARA MOTIV.

  • sumi, miercuri, 28.03.2018 15:19

    Inca o chestie. Pe de o parte ridicati in slavi masina Mercedes, pe de alta il luati de kr pe Vettel. Pai hotarati-va mai oamenilor odata, Vettel tocmai a castigat cursa neavand un Mercedes. Da, a fost o greseala pe acolo dar a fost destul de aproape sa profite plus ca nu a putut fi depasit de un Mercedes - masina aia ridicata in slavi daca va mai amintiti cum incepeam postarea. Haha (in loc de ps): grea misiune pentru alonsisti. Cum sa faca sa ii nesocoteasca si pe Hamilton si pe Vettel dar se cam bat cap in cap "argumentele" lor.

  • unupestealta, miercuri, 28.03.2018 15:22

    una peste alta, avem doi cvadrupli campioni mondiali ce se bat la varf pentru al cincilea titlu.

  • lol, joi, 29.03.2018 12:36

    "Piloții folosesc astfel de aplicații software cu scopul de a păstra pneurile într-o formă cât mai bună până la finalul cursei, pentru a evita un schimb suplimentar de cauciucuri, în detrimentul unui ritm mai bun pe circuit." Da, asa a vrut lumea. Ca sa castige pilotul inteligent spuneau ei ...

  • lol, joi, 29.03.2018 12:42

    Va mai amintiti? 2005 Nurburgring? Kimi conduce cursa si ii explodeaza pneul pe final. Alonso profita si sustine ca el a pilotat inteligent, de asta a fost mai lent. Asa s-a nascut mitul cu pilotul inteligent.

  • Radu, joi, 29.03.2018 15:29

    Bine, dar dupa terminarea SC, Hamilton a avut la dispozitie jumatate de cursa sa-l depaseasca pe Vettel si n-a reusit. De abia daca a reusit sa se aprope de el - concluzia: va fi un campionat interesant.

  • AyrtonSenna1991, joi, 29.03.2018 18:54

    I-a explodat pneul în ultimul tur. Da , acea cursa trebuia să fie câștigată de Raikkonen. Si probabil si cea din San Marino unde a fost în frunte si avea un ritm mai bun decât Alonso , dar monopostul l-a trădat. Asta nu înseamnă însă că aceste abandonuri ii scad meritele lui Alonso , campionul pe merit al sezonului 2005. Dar de cursa dubioasă Interlagos 2003 de ce nu amintești nimic ? Același Raikkonen descalificat pe nedrept deși câștigase cursa. Dar asta e , despre Schumacher nu comentează nimeni. Cel mai pătat pilot din istoria F1. Crashgate e copil mic pe lângă Adelaide 94 si Jerez 97. De asta de ce nu amintești dacă ești așa de imparțial ? Sau o cursă celebra din 2010 când Hulkenberg a obținut polul si pur si simplu s-a dat din fata lui Vettel si a lui Webber si i-a ținut în spate pe Alonso si Hamilton . Amintim doar ce ne convine ?

  • lol, joi, 29.03.2018 21:35

    lol, ba tocmai ca asta ii scade meritele lui Alonso

  • lol, joi, 29.03.2018 21:38

    Campion la pomanagism viteza. Si in 2010 astepta sa crape vareva, ori Vettel ori Petrov. Ghinion ... n-au crapat.

  • AyrtonSenna1991, joi, 29.03.2018 22:08

    Care pomana mă ? În 2010 Webber cu statut de pilot secund si era să ia titlul mondial în fața lui Vettel ! Încerc să fiu imparțial si sa comentez obiectiv , nu mi-a plăcut să critic un pilot chiar dacă îl detest din tot sufletul ( Hamilton ). I-am recunoscut meritele. Dar nu se poate domnule !! Pe site-ul asta cu vreo câteva exceptii bineînțeles , toți se acuză si se înjură între ei. Nu e normal așa ! Băi omule cu mașina din 2017 pe care a avut Ferrari , Alonso ieșea campion mondial ! Vettel e bătut de Raikkonen în calificări . E greu când nu îl ai în spate pe Newey să îți facă o super-masina ! Uita-te la clasament si vezi cum îl domina Alonso pe Massa un pilot mai în formă decât Raikkonen , care a fost obligat de idioții de la Williams să se retragă ! Vettel e și-a luat-o de la Ricciardo un pilot care era în primul an la RedBull ! A plecat ca lasul la Ferrari ! Si mai nou are probleme cu Raikkonen ! Si tu îl faci pe Alonso " pomanagiu " ! Tipul ăsta a plecat de jos si a avut mai tot timpul mașini sub concurenta. Cine naiba dintre piloți din F1 mai făcea un sezon în WEC si in F1 paralel ? Și-a schimbat campionatul calendarul ca să îi asigure prezenta in fiecare cursa ! Alonso e pilot de școala veche , ăștia se plâng dacă se ating un pic ( vezi Baku 2017 ) . Nu e terminat stai liniștit ! Știe toată lumea ce mașina a avut RedBull între 2010-2013 . Stirling Moss ( dacă sti cine este ) un titlu mondial nu a câștigat și cu toate astea este considerat un monstru sacru al acestui sport ! La fel si Gilles Villeneuve ! Mai bine câștigi un titlu mondial cu o mașină mai slabă decât etalonul , decât 4 , 5 cu cea mai buna masina de departe. Nu sunt frustrat , adevărați cunoscători ai F1 stiu cine sunt etaloni generației actuale : Alonso si Hamilton . Vettel peste ani se va ști despre el doar ca a fost pilot Ferrari si ca l-a ajutat Petrov si Hulkenberg în 2010 , iar Grosjean în 2012 ! Asta e adevărul nu o mai scalda degeaba !!!

  • lol, joi, 29.03.2018 23:23

    Ai dreptate ma, nu astepta pomana. Pur si simplu comenta si el Alonso favorabil pentru sine asa cum mereu a facut. A castigat pentru ca a abandonat Kimi - comenteaza si el ca a pilotat inteligent.. A pierdut patru la rand, comenteaza si el ca are caruta ca altfel ar face pe dracu ghem. Cand a venit Vettel la Ferrari, comenteaza si Alonso ca vrea titlu la drk in praznic in loc sa ramana sa faca pe drku ghem. Cand e cerut de Mercedes comenteaza si el ca iar vrea titlu la naiba in praznic. Si tot asa. Ba e pilotul inteligent, ba e ala care pastreaza pneurile, ba e dezvoltator de monoposturi ba e pilotul complet. Pilotul castigator nu prea mai e desi background-ul l-ar fi putut ajuta sa ajunga la echipe mai bune. Numai ca a preferat sa comenteze scuze pentru fani in loc sa isi asume un eventual razboi pierdut la Ferrari sau Mercedes.

  • Strategia SC, joi, 29.03.2018 23:40

    Bravo , AyrtonSenna1991! Ai dreptate 100% !! Lol este obsedat de Alonso si nu-i in stare sa-i recunoasca valoarea.Lol probabil nu stie ca Alonso a fost "driver of the day" in Australia.Sa vedem ce scuze inventeaza daca Alonso castiga Le Mans.Oricum mi se pare dubios ca acest agramat a devenit peste noapte mare fan ferrari. Actualul pilot ferrari poate sa mai castige patru titluri de c..... .Niciodata nu se va ridica la nivelul marilor piloti: Fangio, Moss, Clark, Stewart, Lauda, Prost, Mansel, Senna, Sumacher, Alonso si Hamilton.

  • lol, vineri, 30.03.2018 00:23

    Iar vorbesti tu cu tine? Mai ia niste pastile si amageste-te in continuare cum doua titluri ie mai multe decat patru

  • @lol, vineri, 30.03.2018 08:50

    Crezi ca si altii fac ce faci tu, adica sa vorbesti singurel aici...de pe diferite id-uri. Stai linistit. Suntem mai multi. De altfel debitezi numai tampenii. Esti un hater cu patalama, dar asta nu schimba lucrurile. Sa nu uiti un lucru, Vettel e singurul pilot Ferrari care a reusit performanta ca in mai multe randuri sa-si acroseze coechipierul. Si asa sa piarda titlul. E penibil.

  • AyrtonSenna1991, vineri, 30.03.2018 09:58

    @Strategia SC Mersi mult. El postează de pe 10 conturi , normal ca i se pare că ceilalți procedează la fel ca el. El are doua obsesii : Alonso si conturile altora. Dacă ar avea un singur cont să fi sigur , ca nu ar mai acuza pe alții cum că ar avea conturi multiple. Dar asemenea personaje nu cauta decât atenție. Ar trebui ignorat total...

  • lol, vineri, 30.03.2018 13:59

    Da, urasc pacalicii ce dau din melita cat de tari sunt ei dar cand vine vorba de fapte - ai ghicit, dau din melita explicand de ce nu se implica. Alonso face parte din tagma asta... Si spune-mi cum as putea sa-i cred eu aberatiile cand nici el nu si le crede, altfel nu evita lupta directa, pe masini egale asa cum trambita, nici cu Vettel nici cu Hamilton.

  • lol, vineri, 30.03.2018 14:03

    Bai userule (as fi zis userilor dar na ..) unde vezi tu ca apare alte n nickname-uri sa aprobe tocmai ce spuneam? Dar in cazul tau apare, si nu, nu pentru ca sunteti multi ci pentru ca vorbesti tu cu tine.